Witam Was Wiewiórki! Kolejny tydzień mija nam bardzo szybko. Mamy już czwartek, wiec czas na kolejną dawkę wiedzy i zadań dla Was.
1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od fioletowej karty pracy. Otwórzcie ją na s.43. Odszukajcie na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwijcie je. Zastanówcie się, dlaczego trudno było je odszukać.
2. U dołu strony są ilustracje przedstawiające produkty, które możemy otrzymać z ziół i roślin zielnych. Obejrzyjcie zdjęcia i spróbujcie odgadnąć, jakie to są produkty. Następnie rodzice pomogą Wam przeczytać ich nazwy, a Wy sprawdźcie, czy mieliście rację.
3. Dzisiaj wyjątkowe zadanie. Chciałabym, abyście wykonali swój własny miód albo syrop z mniszka lekarskiego. Ja swój już zrobiłam i mam zapas na całą zimę. Chciałabym, abyście mogli również go spróbować, ponieważ mniszek lekarski jest bardzo zdrowy i jak się okazuje, syrop z niego jest bardzo smaczny. Żebyście mogli taki syrop zrobić, musicie znów wybrać się na łąkę - w miejsce dalekie od spalin samochodów i dymu z komina, aby zebrać jak najzdrowsze rośliny. Mniszka lekarskiego bez problemu rozpoznacie - nazywacie go potocznie "mleczem".
Po co robić syrop z mniszka lekarskiego?
- Jako wspomaganie w infekcjach górnych dróg oddechowych z bólem gardła i kaszlem (każdego rodzaju).
- Jako środek wspomagający trawienie i pobudzający wydzielanie soków żółciowych.
Kwiatom mniszka przypisuje się działanie:
- przeciwzapalne,
- przeciwskurczowe i żółciopędne,
- moczopędne.
Ilość składników na 1 porcję syropu/miodu:
*300-500 samych kwiatów mniszka (bez łodygi i liści) – możesz przyjąć, że w 1-litrowym słoiku mieści się potrzebna ilość lekko ubitych kwiatów
*1 litr wody
*1 kg cukru*
*sok z 2 cytryn
W tym miejscu znajdziecie sposób wykonania syropu lub miodu, krok po kroku. Z pewnością sobie poradzicie. Powodzenia!
https://pantabletka.pl/syrop-z-mniszka-lekarskiego-z-mlecza-przepis/
4. Chwila dla ruchu. Ćwiczenia logorytmiczne – „Rób to, o czym mówi wiersz”. Rodzic czyta wiersz, a Wy spróbujcie robić, to o czym mowa w wierszu:
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też masz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.
5. Aktywne słuchanie muzyki A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”.
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Przed wami świetna forma malowania, a będzie to malowanie palcami. Przygotujcie sobie jakiś duży arkusz papieru i miejsce takie, aby było łatwo później posprzątać. W trakcie, kiedy będziecie słuchać podanego przeze mnie utworu, namalujcie palcami wiosenną łąkę. Wsłuchajcie się w muzykę i przenieście swoje emocje na kartkę. Do dzieła! Jestem baaardzo ciekawa efektów.
Ciekawe, które z dzisiejszych zdań przypadnie Wam do gustu...
Przyjemnego dnia Wiewiórki :)