Witajcie małe pszczółki, biedronki, trzmiele i inne robaczki...Dziś piątek więc czas na ćwiczenia gimnastyczne. Proszę, abyście przygotowali chusteczkę higieniczną lub pożyczyli od mamy apaszkę. Zaczynamy...
1. Ćwiczenie z elementem rzutu i łapania. Dzieci dłońmi ściskają mocno chusteczki, a następnie wyrzucają je w górę jak najwyżej i łapią.
2. Ćwiczenie z krążeniem ramion. Dzieci stoją w rozkroku, plecy mają proste – łopatki ściągnięte. Trzymając chusteczkę w prawej dłoni, zataczają wyprostowaną ręką duże koło. Następnie przekładają chusteczkę do lewej dłoni i powtarzają ćwiczenie.
3. Ćwiczenie z elementem skłonu. Dzieci chwytają chusteczki oburącz, unoszą je wysoko nad głową, wykonują skłony do boków, i przodem, do podłogi.
4. Ćwiczenie z elementem wymachu rękami. Dzieci prawą ręką trzymają chusteczki, lewą opierają na biodrze, plecy mają proste. Następnie wykonują duży wymach ręką, trzymają chusteczki. Po kilku powtórzeniach, następuje zmiana ręki trzymającej chusteczki.
5. Ćwiczenia z elementem przeskoku. Dzieci kładą chusteczki na podłodze i przeskakują przez nie obunóż: raz z jednej, raz z drugiej strony.
6. Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej. Dzieci siedzą (siad ugięty), plecy mają wyprostowane. Jedną rękę mają wyciągniętą w górę, w skos, drugą rękę – w dół, w skos. W pierwszej ręce trzymają chusteczki. Składają ręce na wysokości klatki piersiowej, gdzie następuje przekazanie chusteczek.
7. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa. Dzieci leżą na brzuchu, nogi mają wyprostowane i złączone, głowę uniesioną, w rękach wyciągniętych do przodu trzymają chusteczki. Starają się chwilę wytrzymać w tej pozycji, a następnie odpoczywają.
8. Relaks po wykonanych ćwiczeniach. Dzieci leżą na dywanie w dowolne pozycji i ćwiczą prawidłowe oddychanie - wdech - nosem, wydech - ustami. W tle słychać muzykę relaksacyjną:
https://www.youtube.com/watch?v=x0fhwXMHqec
A teraz zapraszam do utrwalenia piosenki "Kwiatowa piosenka":
https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY
Poznaliśmy różne zwierzęta łąkowe: biedronki, pszczoły i trzmiele. A dziś kolej na najbardziej barwnego mieszkańca łąki: MOTYLA.
Obejrzyjcie filmik o tym, jak żyje motyl:
https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
Podsumujmy nasze wiadomości i spróbujcie rozwiązać zagadki:
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie. (żaby)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce (biedronka)
Rośnie nad wodą ten mały kwiat,
niebieskim oczkiem patrzy na świat
i szepcze skromnie: Nie zapomnij o mnie. ( niezapominajka)
Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka? (konik polny)
Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)
Pracowite, małe
budują wspaniałe
kopczyki, pałace.
Szanujmy ich pracę. (mrówki)
Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki (motyl)
Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)
Czerwone ma nogi
biało-czarne piórka, ,
do wody przed nim
żaby dają nurka. (bocian)
Łatwe prawda???!!!
Na koniec mam dla Was karty pracy - dla chętnych, a na dobranoc zapraszam do obejrzenia bajki "Księżniczka Motylek":
https://www.youtube.com/watch?v=omGTVSs5x34
Ściskam Was mocno, pani Patrycja |