ŁĄKA W MAJU
Propozycje zabaw na piątek 15.05:)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.
Pamiętaj, że każdego dnia zamieniasz się w wybranego mieszkańca łąki i naśladujesz sposób jego poruszania oraz głos. Pamiętaj również, że w wybranym momencie dnia wykorzystujesz wesołą lub smutną koniczynkę.
1.Na początek posłuchaj wiersza pt: „ZIELNIK” Anny Onichimowskiej. Poproś rodzica o przeczytanie.
Biały rumianek.
Na drugiej-
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej-
liście dębu i babki.
Na czwartej-
fiołki, konwalie, bratki.
2.Rozmowa na temat wiersza:
-Jakie rośliny znajdowały się na kartkach?
-Dlaczego zakładamy zielnik?
Aby przybliżyć Tobie wygląd roślin proponuję zerknąć na zdjęcia( w załączniku).
3.Pewnie domyślasz się do czego posłużą zasuszone kwiaty, rośliny, które wczoraj przyniosłeś z łąki?
Tak, masz rację. Wykonasz pierwszą stronę własnego zielnika.
Przygotuj kartkę z bloku technicznego, taśmę klejącą, zasuszone rośliny. Ułóż roślinę na kartce. Przyklej ja do kartki za pomocą taśmy klejącej. Pierwsza kartka zielnika będzie gotowa. Jeśli masz ochotę, zachęcam do wykonania dalszych stron zielnika. Po wykonaniu pracy proponuję wspólne wypicie herbatki ziołowej np.: rumiankowej( poproś rodzica o zaparzenie).
4.Teraz proponuję zabawę: „Kończenie rymowanek o łące „
- Trawa, kwiaty, biedronka- to na pewno…...(łąka)
- Czerwone jak gotowane raki- to…...(maki)
- Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to…...(stokrotka)
-Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka…...(biedronka)
-Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to…...(motyle)
-Lata, lata koło nosa. Uwaga to groźna…...(osa)
-Lata, lata obok czoła. To miodna…...(pszczoła)
5. Zabawa „Podglądamy zwierzęta”- zaproś do zabawy rodziców, rodzeństwo. Ustawcie się w kręgu. W środku staje jedna osoba- zwierzątko z zasłoniętymi oczami. Na dany znak wyznaczonej osoby dzieci chcą podejść do zwierzątka. Gdy dziecko-zwierzątko usłyszy odgłos kroków i wskaże kierunek, z którego dochodzi ten dźwięk, podchodzące dziecko musi się cofnąć. Wygrywa dziecko, które nieusłyszane podejdzie do zwierzątka i dotknie go ręką. Jeśli w ciągu kilku minut nikomu nie uda się podejść, wygrywa osoba stojąca w środku kręgu.
6.Zabawa ćwiczenia w czytaniu- uzupełnij brakujące litery.
Uzupełnij luki literami i odczytaj wyraz:
- BIEDRO...KA (N)
-JAS...IER (K)
-T...AWA (R)
-….ABA (Ż)
-KR...T (E)
-M...K(A)
7.Wykonajcie zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby” cz.2, str. 76.
8.Czas trochę poćwiczyć( mam nadzieję, że zostały wam paski bibuły, z którymi ćwiczyliście we wtorek, ponieważ będą potrzebne)
Na początek mała rozgrzewka przy utworach:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=51s
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Świetnie!!! Jesteście już rozgrzani, zatem zabieramy paski bibuły i ćwiczymy dalej.
-Tańczące bibułki-przy nagraniu dowolnej muzyki swobodnie tańcz i poruszaj paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w muzyce przykucnij i ułóż z bibułki dowolne kształty na podłodze.
-Po kole-na podłodze ułóż koła z bibułki i skacz dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
-Powitania z bibułką-poproś do zabawy rodzeństwo. Dotykaj bibułką różnych części ciała wymienionych przez rodzeństwo.
-Lustro-poproś do zabawy brata lub siostrę. Jeden z Was będzie lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.
-Latające owady-zgniatasz bibułkę w kulkę, rzucasz przed siebie i podążasz jej śladem.
-Pszczółki i niedźwiedzie-poproś do zabawy brata, siostrę. Podzielcie się na dwie grupy- pszczółki i niedźwiedzie. Pszczółki znajdują się po jednej stronie pokoju i pilnują w ulu miodu. Niedźwiedzie znajdujące się po drugiej stronie pokoju, skradają się na czworakach, żeby zabrać miód. Na mocne klaśnięcie pszczoły ruszają do ataku na niedźwiedzie- biegną w ich kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedzie uciekają na swoją część pokoju. Dwa klaśnięcia są sygnałem do powrotu pszczół do ula. Po powtórzeniu zabawy, zmieńcie się rolami.
9.Uwieczniaj swoje zabawy na zdjęciach. Jeśli je prześlesz tak jak do tej pory, na pewno zostaną umieszczone na stronie:))
10.Jeśli masz ochotę na kolorowanki, łamigłówki( w załączniku).
Życzę udanej zabawy:)
p. Małgosia |