Dzień dobry Lwiątka,
Dzisiaj rozpoczniemy od zabawy „Co tu nie pasuje?”
A więc zaczynamy ;)
1. Przyjrzyjcie się proszę poniższym obrazkom. Przedstawiają one między innymi łąkę, o której tak dużo w tym tygodniu rozmawialiśmy. Ale, cóż to? Coś na tych obrazkach nie pasuje… Czy te obrazki są takie same, czy różnią się od siebie? Odszukajcie proszę różnice między obrazkami. (obrazki nr 6,7,8,9)
2. Zabawa językowa „Łąka”.
Zabawa polega na rytmicznym dzieleniu nazw mieszkańców łąki oraz roślin występujących na łące. (czyli dzielimy wyrazy na sylaby), np.: mo-tyl. Poznaliśmy różnych mieszkańców, np. biedronkę, kreta, ważkę, konika polnego oraz rośliny, np. maki, koniczynę, stokrotki, jaskry. Kochani Rodzice, proszę, aby Państwo wymawiali wyrazy, dzieląc je rytmicznie a dzieci niech powiedzą ich nazwę płynnie. Następnie zamiana ról- dzieci dzielą wyrazy na sylaby a Państwo wymawiają płynnie.
3. Na temat łąki powstało bardzo dużo wierszy. Zapraszam Was do zapoznania się z jednym, z „łąkowych” wierszy.
Wiersz B. Szelągowskiej „Łąka”.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory -
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
Bardzo ładny wiersz, prawda? Możecie opowiedzieć Waszym rodzicom o swoich wrażeniach po wysłuchaniu wiersza. A czy potraficie odpowiedzieć na poniższe pytania?:
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- Czy łąka w maju jest kolorowa, czy ponura? (Ponura (łąka) moi drodzy to inaczej smutna, pozbawiona barw ).
- Które zwierzątko zamieszkujące łąkę podoba Wam się najbardziej i dlaczego?
4. Zapraszam do zabawy twórczej „Jaka jest łąka?”
Posłuchajcie proszę nagrania i wyobraźcie sobie, że jesteście na łące. A teraz porozmawiajcie z rodzicami o tym, co na tej Waszej łące było, co widzieliście, jaka była ta łąka?
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
5. Zabawa ruchowa „Bocian i żaby”.
Do zabawy zapraszam rodziców oraz rodzeństwo.
Na podwórku lub w pokoju wyznaczamy staw (narysowane koło). W środku małe kółeczko (wysepka dla bociana). „Bocian” stoi na wysepce – „żaby” w przysiadzie na obwodzie koła.
Żaby pytają – „Panie bocianie, chcesz żabkę na śniadanie?”. Potem wskakują do stawu i wyskakują z niego, a bocian stara się je złapać w obrębie stawu. Złapane żabki zabiera na wyspę. Gdy złapie umówioną liczbę żab, wybiera się innego bociana.
6. „Co słychać na łące” to krótki filmik przedstawiający mieszkańców oraz rośliny łąki. Życzę miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
Kochane Lwiątka, poniżej przesyłam dla Was propozycje kolorowanek oraz kart pracy. Możecie z nich skorzystać w każdej chwili. Gdy powrócimy do przedszkola będziecie mogli przynieść swoje prace. Chętnie je sobie obejrzymy ;)
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego weekendu.
p. Andżelika