1. Na sam początek proponuję „Bajeczkę o motylku”, czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl.
Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę, opowiem wam zaraz krótką bajeczkę. O motylku kolorowym zaraz się dowiecie, co się zastanawiał skąd się wziął na świecie? A teraz słuchaj uważnie drogi kolego, bo wszystko zaczęło się dnia pewnego, Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała. Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały, i listki dookoła ciągle obgryzały, Bo głodomory z nich były niebywałe i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe. Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę. Znalazły pod gałązką zakątek mały, gdzie dookoła kokonem się poowijały. I tak w tym kokonie przez tygodni kilka, siedziała sobie poczwarka motylka. Aż w końcu kokon popękał wszędzie, i zaraz z niego motylek będzie. Wyszedł powoli, nóżki rozprostował, Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”, a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka. Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie, skąd motylki borą się na tym świecie?
Od gąsienicy do motyla – praca z historyjką obrazkową.
Teraz ułóżcie historyjkę obrazkową przedstawiającą etapy rozwoju motyla: jajko, gąsienica, poczwarka, dorosły owad - (zdjęcia poniżej).
2. Zabawa ruchowa „Motyle”. Rodzic pomaga dziecku wyciąć z papieru lub gazety kwiaty i rozkłada je na podłodze. Dziecko porusza się pomiędzy kwiatami naśladując fruwającego motyla. Na ustalony sygnał lub hasło dziecko przykuca na najbliższym kwiatku. Można na kwiatkach napisać cyfry i wskazywać na którym kwiatku dziecko ma przykucnąć np. drugi kwiatek.
3. Dyktando rysunkowe. Narysujcie na kartce dwa motyle – jednego dużego, drugiego małego zachowując odstęp pomiędzy nimi. Dokończcie rysować obrazek według poleceń:
- pomiędzy motylami narysuj 1 pszczołę - pod dużym motylem narysuj 3 duże kwiatki, pod małym 2 małe kwiatki - nad małym motylem narysuj 2 chmury, nad dużym 1 chmurę - z prawej strony dużego motyla narysuj biedronkę - na dole kartki narysuj trawę - na górze kartki dorysuj słońce. Policz ile jest kwiatków, a ile chmur. Czego jest więcej?
4. Praca plastyczna „Motyl” – malowanie solą.
Do zabawy w barwienie soli potrzebujemy zwykłej soli kuchennej, kolorowej kredy, miseczki oraz talerzyka. Pocierając kredą, kulając ją ja i przesuwając w różne strony po rozsypanej soli sprawiamy, że sól stopniowo przyjmuje kolor ścieranej kredy. Poszczególne części skrzydeł motyla smarujemy klejem i posypujemy wybranym kolorem soli.
Filmy instruktażowe w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=jjLexAp1Lyg
https://www.youtube.com/watch?v=D2z3FFRQKVY
5. Karty pracy.
Pozdrawiam Pani Agata
|