Kochane dzieci!
W tym tygodniu wybierzemy się na łąkę. Posłuchajcie wiersza:
„Łąka” I. Salach
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.
Powiedzcie:
- Kto zamieszkuje łąkę?;
Czym jest łąka?;
Co można robić na łące?
Na łące jest jest bardzo kolorowo i wesoło. Można biegać, skakać, obserwować zwierzęta i owady, zrywać kwiaty. Spróbujcie teraz słuchając piosenki – naśladować te czynności.
Piosenka- Bal na łące
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
tekst
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu,dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
Spójrzcie na obrazki na dole strony – potraficie nazwać kwiaty, zwierzęta i rośliny, które można spotkać na łące?
Mam dla Was także zagadki- rozwiążcie je:
„Na wiosennej łące”- zagadki słowne
Dzieci odgadują zagadki i wskazują obrazki, które są ich rozwiązaniami.
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite .................. ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się .......... (biedronka)
Jeśli w pobliżu Waszego miejsca zamieszkania znajduje się łąka, koniecznie wybierzcie się na wycieczkę w to miejsce.
Weźcie ze sobą (jeśli posiadacie):
- lupę/ szkło powiększające,
- woreczki strunowe lub śniadaniowe,
- koc i przekąski,
- aparat fotograficzny/telefon z aparatem.
W trakcie wycieczki pamiętajcie , aby:
- nie oddalać się od rodziców,
- uważne słuchać poleceń rodzica,
- szanować przyrodę
Zabawy na łące.
- Określanie kolorów łąki; opisywanie wrażeń, jakie budzi w dziecku widok łąki; wykonanie zdjęcia dziecka na tle łąki,
- bieganie, skakanie, swobodny taniec na łące,
Na łące możecie obserwować:
Kwiaty
- rozpoznawanie i nazywanie znanych dziecku gatunków kwiatów (nieznane gatunki sprawdźcie np w Internecie i starajcie się zapamiętać ich nazwę);
- wąchanie kwiatków, opisywanie wrażeń estetycznych,
- wykonanie zdjęć wybrany kwiatom,
Zwierzęta
- opisywanie wyglądu zwierząt zamieszkujących łąkę (np.: mrówkę, biedronkę, motyla, ślimaka),
- opisywanie zauważonych cech, np. kształt i kolory muszli ślimaków, kolory skrzydeł motyli, liczbę kropek na pancerzyku biedronki,
- odnajdywanie i wskazywanie miejsca, w których poszczególnych zwierząt jest najwięcej, np. na
jakim kolorze kwiatów najczęściej siadają pszczoły lub motyle, gdzie jest najwięcej ślimaków,
- wykonanie zdjęć wybranym zwierzętom,
Odpoczynek
- Dz. i R. kładą się na kocu, zamykają oczy i wsłuchują się w odgłosy dochodzące z łąki,
- rozpoznają i nazywają dźwięki; opisują swoje wrażenia słuchowe.
Zbieranie skarbów
- dz. zbiera np. muszelki po ślimakach, patyczki, suche rośliny, kamyki i wkładają do torebek,
- wykonuje bukiet z kwiatów rosnących na łące.
(wg Boberkowy World)
Dla chętnych
Wędrówki Skrzata Borówki -Łąka
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=LKLf5EN1Ff4&feature=emb_logo
OPOWIADANIE O WYPRAWIE NA ŁĄKĘ- MAJOWY PIKNIK
https://www.youtube.com/watch?v=3KFVqOTSIaM