Witajcie Kochani w kolejnym tygodniu. Na początku, chciałabym, abyście obejrzeli wszystkie zdjęcia z ubiegłego tygodnia. Jestem zachwycona tym, jak wspaniałe rzeczy udało Wam się zrealizować. Oprócz tego, o czym pisałam w zeszłym tygodniu, w weekend trafił do mnie pewien wyjątkowy okaz. Dostałam od Majki zdjęcie zielnika, ale słuchajcie - ten zielnik zrobiła jej mama, kiedy chodziła do szkoły. Jest to naprawdę wyjątkowe dzieło, ponieważ przetrwało kilka albo nawet kilkanaście lat. Wspaniała sprawa!
W tym tygodniu będziemy przygotowywać się do Święta Mamy i Taty. Niestety, nie uda nam się przygotować wspólnie występu dla rodziców, ale staniemy na wysokości zadania i poradzimy sobie z tym w inny sposób. Dlatego bardzo Was proszę, abyście przyłożyli się do zadań i wtedy będziecie mieli gotowe niespodzianki dla rodziców.
1. Ten tydzień rozpoczniemy od piosenki. Jest to wyjątkowa piosenka dla Wyjątkowych osób. Zbliża się święto Mamy i Taty, dlatego posłuchajcie piosenki i spróbujcie nauczyć się jej refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
I Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie
Ref.: Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.
Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.
Ref.: Dziękuję mamo, dziękuję tato...
2. Poproście rodziców o dostęp do albumów ze zdjęciami z ich dzieciństwa. Obejrzyjcie zdjęcia mamy i taty, kiedy byli w Waszym wieku i spróbujcie znaleźć swoje podobieństwo do któregoś z rodziców. Może zechcecie później podzielić się porównawczym zdjęciem?
3. Teraz proszę Was, abyście zastanowili się jaka jest Wasza mama i jaki jest Wasz tata. Dokończcie zdania używając jak największej ilości przymiotników:
„Moja mama jest…” (np.mądra, wysoka, piękna, szczupła, kochana,...)
„Mój tata jest…” (np. mądry, wysportowany, przystojny,...)
4. Wysłuchajcie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie
Pytania do wiersza:
Kim dla dzieci jest mama i tata?
Za co dzieci dziękują rodzicom?
5. Aktywne słuchanie wiersza. Proszę rodziców, aby jeszcze raz przeczytali cały wiersz, żebyście trochę go zapamiętali. Następnie rodzic znów czyta cały wiersz, ale Wy dopowiadacie końcowe słowa kolejnych wersów.
Mama i Tata to nasz świat... (cały),
ciepły bezpieczny, barwny,... (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne... (ręce),
i kochające najmocniej... (serce).
To są wyprawy do kraju... (baśni),
wakacje w górach, nad morzem,... (na wsi),
loty huśtawką, prawie do... (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma... (końca).
Kochana Mamo, Kochany... (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam... (za to),
że nas kochacie, że o nas... (dbacie),
i wszystkie psoty nam... (wybaczacie)
6. Na koniec otwórzcie fioletowe karty pracy na s. 44 i 45. Połączcie pierwsze głoski nazw rysunków. Narysujcie prezenty, których nazwy powstały z połączenia głosek. (np.Tor, Ogórek, Ryba, Trąbka = TORT). Wykonajcie do końca te dwie strony.
To wszystko na dzisiaj. Przyjemnej pracy Kochani! :)
|