O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020


line

Witam Was kochane Pszczółki😊

Dzisiaj mamy trzeci dzień tygodnia- kto już wie , jak on się nazywa? Brawa dla tych , którzy podali prawidłową odpowiedź , czyli ŚRODA.

• Czy macie w domu kostki do gry? Jeżeli tak, to przygotujcie dwie kostki. Jeśli ktoś nie ma , to proszę sprawdzić, czy nie macie w domu kartoników , które mają taki kształt jak kostka i naklejcie na nich odpowiednią liczbę kropek, tak jak są na kostce. Poniżej są zdjęcia kostek i siatka kostki, która może Wam posłużyć jako wzór do samodzielnego wykonania kostki.

• Proszę zabrać do ręki kostkę. Dotykajcie ją paluszkami. Zamknijcie oczy i też dotykajcie kostki- starajcie się zapamiętać jej kształt. Otwórzcie oczy, popatrzcie jeszcze raz na kostkę. Powiedzcie jak wyglądają boki kostki. Czy pamiętacie jak się nazywa taka figura? Troszeczkę Wam pomogę : ma ona 4 boki i są one równe. Kto powiedział, że to kwadrat, to brawo !!!

• A teraz policzcie ile kostka ma takich boków- kwadratów? Oczywiście ma ich 6. A kto wie , jak się nazywa taka bryła? To jest sześcian, bo ma on sześć ścian.

Na której ścianie , jest najmniej kropek, a na której najwięcej? Oczywiście , najmniej jest na tej , na której jest 1 kropka, a najwięcej na tej , na której jest 6 kropek.

• Jeśli macie dwie kostki , to zabawcie się . Rzućcie dwie kostki równocześnie i policzcie, ile oczek razem jest na dwóch kostkach. Rzućcie tak kilka razy i policzcie- jeżeli zsumowanie ilości kropek na dwóch kostkach sprawia Wam problem, to zróbcie tak:-policzcie ile jest oczek na jednej kostce / np. 3 kropki/ jeden, dwa, trzy  i liczymy dalej przeliczając kropki na drugiej kostce/a na niej jest  5 kropek/ cztery,pięć,sześć, siedem, osiem. Razem jest osiem kropek. /kostki z taką liczbą oczek są poniżej/.


• Rozejrzyjcie się w domu i postarajcie się poszukać przedmiotów, które są sześcianem.

Zabawa ruchowa „zwierzęta na łące”
-naśladujemy koniki polne- skaczemy i wydajemy dźwięki : cyk, cyk, cyk
-teraz jesteśmy bocianami .- stoimy na jednej nodze i wysuwamy przed siebie ręce i naśladujemy klekotanie bociana
- jesteśmy żabkami skaczemy po łące głośno rechocząc- rech, rech, rech..

Czas na piosenkę. Zaśpiewajcie piosenkę” Wiosna na łące” i spróbujcie zagrać akompaniament wykorzystując samodzielnie wykonany instrument. Proponuje nasypać do małej butelki po jogurcie, kefirze , czy wodzie, grochu lub fasoli ,ryżu, kaszki czy makaronu , ale mogą to też być inne drobne elementy . Butelki zakręcić i instrument gotowy. Będą to Wasze marakasy. Jeżeli nie macie możliwości zrobić taki instrument, to wykorzystajcie kamyki, klocki…

• Na koniec proszę otworzyć karty pracy nr4 na s.40 i wykonajcie ćwiczenia według umieszczonych tam poleceń.


W wolnym czasi,e proszę żebyście zrobili zielnik z roślinek z łąki, które zbieraliście pod opieką rodziców .Można je nakleić na kartki lub włożyć w koszulki i związać kartki lub koszulki sznurkiem, wstążką .W taki oto sposób powstanie Wasz zielnik.

Miłej zabawy!!!
Pani Marysia

line

Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020 Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 20.05.2020