Witam Was kochane Pszczółki😊
Dzisiaj mamy trzeci dzień tygodnia- kto już wie , jak on się nazywa? Brawa dla tych , którzy podali prawidłową odpowiedź , czyli ŚRODA.
• Czy macie w domu kostki do gry? Jeżeli tak, to przygotujcie dwie kostki. Jeśli ktoś nie ma , to proszę sprawdzić, czy nie macie w domu kartoników , które mają taki kształt jak kostka i naklejcie na nich odpowiednią liczbę kropek, tak jak są na kostce. Poniżej są zdjęcia kostek i siatka kostki, która może Wam posłużyć jako wzór do samodzielnego wykonania kostki.
• Proszę zabrać do ręki kostkę. Dotykajcie ją paluszkami. Zamknijcie oczy i też dotykajcie kostki- starajcie się zapamiętać jej kształt. Otwórzcie oczy, popatrzcie jeszcze raz na kostkę. Powiedzcie jak wyglądają boki kostki. Czy pamiętacie jak się nazywa taka figura? Troszeczkę Wam pomogę : ma ona 4 boki i są one równe. Kto powiedział, że to kwadrat, to brawo !!!
• A teraz policzcie ile kostka ma takich boków- kwadratów? Oczywiście ma ich 6. A kto wie , jak się nazywa taka bryła? To jest sześcian, bo ma on sześć ścian.
Na której ścianie , jest najmniej kropek, a na której najwięcej? Oczywiście , najmniej jest na tej , na której jest 1 kropka, a najwięcej na tej , na której jest 6 kropek.
• Jeśli macie dwie kostki , to zabawcie się . Rzućcie dwie kostki równocześnie i policzcie, ile oczek razem jest na dwóch kostkach. Rzućcie tak kilka razy i policzcie- jeżeli zsumowanie ilości kropek na dwóch kostkach sprawia Wam problem, to zróbcie tak:-policzcie ile jest oczek na jednej kostce / np. 3 kropki/ jeden, dwa, trzy i liczymy dalej przeliczając kropki na drugiej kostce/a na niej jest 5 kropek/ cztery,pięć,sześć, siedem, osiem. Razem jest osiem kropek. /kostki z taką liczbą oczek są poniżej/.
• Rozejrzyjcie się w domu i postarajcie się poszukać przedmiotów, które są sześcianem.
• Zabawa ruchowa „zwierzęta na łące”
-naśladujemy koniki polne- skaczemy i wydajemy dźwięki : cyk, cyk, cyk
-teraz jesteśmy bocianami .- stoimy na jednej nodze i wysuwamy przed siebie ręce i naśladujemy klekotanie bociana
- jesteśmy żabkami skaczemy po łące głośno rechocząc- rech, rech, rech..
• Czas na piosenkę. Zaśpiewajcie piosenkę” Wiosna na łące” i spróbujcie zagrać akompaniament wykorzystując samodzielnie wykonany instrument. Proponuje nasypać do małej butelki po jogurcie, kefirze , czy wodzie, grochu lub fasoli ,ryżu, kaszki czy makaronu , ale mogą to też być inne drobne elementy . Butelki zakręcić i instrument gotowy. Będą to Wasze marakasy. Jeżeli nie macie możliwości zrobić taki instrument, to wykorzystajcie kamyki, klocki…
• Na koniec proszę otworzyć karty pracy nr4 na s.40 i wykonajcie ćwiczenia według umieszczonych tam poleceń.
W wolnym czasi,e proszę żebyście zrobili zielnik z roślinek z łąki, które zbieraliście pod opieką rodziców .Można je nakleić na kartki lub włożyć w koszulki i związać kartki lub koszulki sznurkiem, wstążką .W taki oto sposób powstanie Wasz zielnik.
Miłej zabawy!!!
Pani Marysia
|