O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020


line

Witajcie „MOTYLKI”!!!

1. Na łące można spotkać wiele owadów, np. biedronki, koniki polne, żuki, muchy, komary, bąki, motyle, pszczoły…….

Niektóre z tych owadów lubimy, inne trochę mniej np. komary. Wiele owadów jest bardzo pożytecznych. Dzisiaj o takim porozmawiamy. Posłuchajcie zagadki.


„Pasiasty muzykant
gdzieś na łące bzyka.
Latem lata, ile sił.
Zbiera z kwiatów złoty pył.
Jest pracowita, a cały jej trud,
z pewnością docenisz, jeśli lubisz miód.”


Ten owad to oczywiście pszczoła.


2 .Posłuchajcie wiersza Olgi Adamowicz ,,Pracowite pszczółki”.

,,Pracowite pszczółki”

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.
W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.
Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.
Każda to pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy.

Odpowiedz na pytania:
– Gdzie pszczoła ma swój dom?
– Czym pszczoła obdarowuje?
– Gdzie możemy spotkać pszczoły?
– Przez co czujemy się zdrowsi?

Miejsce, gdzie stoi dużo uli nazywa się PASIEKA, a osoba, która zajmuje się hodowlą pszczół, to PSZCZELARZ.


3. Pooglądajcie teraz filmiki, a dowiecie się jak żyją pszczoły.

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE 

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c 

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg 



4.Pobawcie się w pszczoły.
Dziecko jest pszczołą. Zajmuje dowolne miejsce na środku pokoju. Rodzic rozpoczyna opowieść, podczas której dziecko obrazuje treść ruchem.

Nastał ranek. Zaświeciło słoneczko. Pszczoły jak zwykle opuszczają ul i fruną na łąkę, do sadu i ogrodu (dzieci naśladują lot pszczół).
O! Ile kwiatów – mała pszczółka siada na pachnącym dzwoneczku i rozpoczyna zbieranie nektaru (dzieci powoli poruszają rękami (skrzydłami), wykonują kilka kroków w miejscu, przysiad, układają ręce w kształcie koszyczka, naśladują zbieranie do niego nektaru, następnie ponowne naśladują lot).
Nagle pojawia się niedźwiadek (naśladują ruchy niedźwiadka, przenoszą ciężar z lewej nogi na prawą).
Niechcący potrąca dzwoneczek. Przerażona pszczółka unosi się wysoko ponad łąkę. Strasznie się denerwuje i woła głośno do niedźwiadka: – Przeszkadzasz mi w pracy. Uciekaj stąd, bo pożałujesz (energicznie poruszają zaciśniętymi pięściami, biegną w miejscu i powtarzają: bz, bz).
Niedźwiadek odchodzi z opuszczoną głową. – Przepraszam (naśladują ruchy niedźwiadka).
Pszczoła wraca do ula i przez chwilę odpoczywa (biegną drobnymi krokami, poruszają skrzydłami; na zakończenie przechodzą do leżenia na dywanie, pozostają przez chwilę w bezruchu).

5. Pszczoły to bardzo pożyteczne zwierzęta. Nie tylko dają nam miód, ale też zapylają kwiaty. Dzięki temu mamy np. owoce.

6. Przypomnij sobie, jak powstaje miód. Przyjrzyj się ilustracjom i spróbuj opowiedzieć co po kolei musi się stać aby powstał miód.

7. Jeżeli masz w domu miodek spróbuj jak smakuje, jest naprawdę pyszny. Są różne rodzaje miodu, np. wielokwiatowy, rzepakowy, akacjowy, lipowy............... zależy z jakich kwiatów został wykonany. Zobacz w załączniku, czym takie miody się różnią.

8. Czy wiecie jaki bohater z bajki uwielbiał miodek? Tak to Kubuś Puchatek. Pobawcie się z Kubusiem.
Śniadanie Puchatka- ćwiczenia logopedyczne

Kubuś Puchatek obudził się rano i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą drogą (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo ( czubek języka do prawego kącika ust), i na lewo ( czubek języka do lewego kącika ust). Stanął nad wysokim drzewem i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie ( wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić ( oblizuje językiem wargi). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełen. Gdy doszedł do domku był bardzo zmęczony. Położył się do łóżeczka i zasnął ( chrapiemy).

9. Otwórz książeczkę fioletową na stronie 42. Wykonaj zadanie. Zobacz na dole strony, jakie jeszcze produkty otrzymujemy od pszczół.

10. Zadanie dla chętnych - puzzle 

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/124657-pszcz%C3%B3%C5%82ka-maja 


https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/151211-pszczo%C5%82a 

M
IŁEJ ZABAWY :)

line

Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 20.05.2020