Dzień dobry Dzieci.
Dzisiaj jest już czwartek . Jak te dni szybko mijają. To już ponad dwa miesiące Was nie widziałam i bardzo za Wami już tęsknię. Jednak na razie musimy bawić się, korzystając z komputera.
Proponuję na początek wysłuchanie opowiadania E. Piechna-Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce” .
„ W ZOO dziś dzień jest uroczysty , na wycieczkę idą wszyscy.
Jest żyrafa i dwa słonie, małpki trzy i cztery konie.
Idzie gruby hipopotam, stąpa ciężko, chlapie błotem.
Aż oburza się pan zebra:
-czemu pan o innych nie dba?!
Nagle zgrzyt i huk i świst, na chodniku słychać pisk.
Mały bocian z żółwiem małym, przez ulicę przebiec chciały.
-Jak tak można?-krzyczą słonie.
-Przecież światło jest czerwone!
Żółw się schował pod swój domek:
-i co z tego,że czerwone?
Zaskrzeczała więc papuga:
-gdy czerwone oczkiem mruga ,musisz stać i czekać moment, żeby przejść na drugą stronę.
Potem zmiana możesz iść, bo zielone jest jak liść.
Przez ulicę przechodź raźnie, nie ociągaj się !Odważnie!
Żółw posłuchał , bocian też.
-Czy coś jeszcze wiedzieć chcesz?
Gdy zielone -idź nie zwlekaj!
Gdy czerwone- stój i czekaj!”
-Gdzie wybrały się zwierzęta z ZOO.
-Ile żyraf wybrało się na wycieczkę ?
-Ile słoni?
-Ile małpek?
-Ile koni?
-Co spotkało na wycieczce małego żółwia i bociana?
-O czym nie wiedziały małe zwierzęta?
-Czego nauczyły się małe zwierzęta ?
-Czy pamiętacie, jakie musi świecić się światło na sygnalizatorze, aby móc przejść przez ulicę?
- Przy jakim świetle nie wolno przechodzić rzez ulicę?
Z tego opowiadania wynika, że małe zwierzęta są tak jak małe dzieci – muszą wszystkiego się nauczyć .
Popatrzcie na obrazek ( poniżej )„Duże i małe zwierzęta”.
-Wskażcie tylko duże zwierzęta.
-Policzcie, ile jest dużych zwierząt ? Nazwijcie je.
-Wskażcie teraz małe zwierzęta.
-Policzcie ile jest małych zwierząt ?
-Poproś mamę o klamerki do prania i ułóż najpierw tyle klamerek ,ile jest na obrazku dużych zwierząt i policz je.
-Teraz ułóż tyle klamerek ile jest małych zwierząt i policz je.
Na pewno zauważyliście, że dużych i małych zwierząt jest tyle samo.
Zabawa słowna. Słuchajcie i powtarzajcie:
-duży słoń i mały słonik
-duży lew i małe lwiątko
-duża żyrafa i mała żyrafka
-duża małpa i mała małpka
-duży tygrys i mały tygrysek
Zapraszam na zabawę ruchową „Duży słoń- mały słonik”. Na hasło rodzica: duży słoń -chodzicie powoli robiąc duże kroki. Na hasło : mały słonik- biegniecie małymi kroczkami ( powtórzyć każde hasło 2-3 razy).
Posłuchajcie teraz piosenki „Cztery słonie” . W czasie oglądania teledysku spróbujcie policzyć małe słonie i zwróćcie uwagę , co każdy z nich ma na ogonie:
https://www.youtube.com/watch?v=WjYjo2mYC3E
Ile było małych słoników?
Co każdy słonik miał na ogonie?
Zabawa przy piosence. W czasie zwrotek dzieci rytmicznie chodzą. W czasie refrenu podają ręce rodzicowi i tańczą ;odsuwanie i dosuwanie nogi w bok .
Zapraszam was do zabawy relaksacyjnej „Na sawannie i w dżungli”.Usiądźcie plecami do rodzica. Rodzic będzie masował wasze plecy zgodnie z tekstem:
-na sawannie mocno świeci słońce (rodzic rysuje na plecach dziecka wielkie słońce)
-rosną tam małe trawki ( rysowanie krótkich kresek)
-chodzą tam duże słonie( delikatne uciskanie pięściami do góry i na dół)
-biegają tam zebry (delikatne i dość szybkie przebieranie palcami obu rąk)
-żyrafy wyciągają swoje długie szyje , aby zdobyć pożywienie( przesuwanie całymi dłońmi od dołu do góry)
-w dżungli codziennie pada deszcz ( delikatne stukanie opuszkami palców obu dłoni)
-w dżungli rosną ogromnie drzewa ( rysowanie drzewa na całych plecach)
-są tam węże (rysowanie zygzaków palcem wskazującym z góry na dół)
-małpki skaczą po drzewach ( kciuk łączymy z palcem wskazującym i lekko stukamy po całych plecach)
- gdy nadchodzi noc zwierzęta odpoczywają ( głaskanie dłonią całych pleców dziecka).
Dla chętnych dzieci:
1.„Rodzina słoni”, „Rodzina lwów” -zabawy plastyczne z papierowymi rolkami (przykłady poniżej)
2. Karty pracy: „Zwierzęta-rytmy”, „ Które zwierzę nie pasuje” i kolorowanki „ Duże i małe zwierzęta”.
Miłego dnia i udanych zabaw.
p. Iwona |