O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Środa,27.05.2020r.

3 i 4 latki

line

*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl


1.Przywitaj się z rodzeństwem przy piosence: „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Na słowa:
hello-machamy
How are You? – rozkładamy dłonie na boki
I am fine – wyciągamy kciuki w górę
I am great – podskakujemy w górę
I am Hungry – pokazujemy, ze jesteśmy głodni
I am tired –jesteśmy zmęczeni

2.Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s

następnie odpowiadamy:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy-pochmurno.

3. Rozgrzewka przy piosence:„Around the circle”
https://www.youtube.com/watch?v=NMqVRgle5po

Jump - skakać
A head - głowa
Walk -spacerować
A nose- nos
Skip - przeskakiwać
Shoulders - ramiona
Swim – pływać
Fly – latać
Legs - nogi
Run – biegać
Sit down- siadać
4.Zaspiewajcie piosenkę: „Family fingers”
https://youtu.be/mjFcrv6Lfx8

Finger - paluszek
Mymmy- mamusia
Daddy-tatuś
Brother – brat
Sister – siostra
Baby – dzidziuś

5.Utrwalcie cz.ciała przy piosence: „Head, shoulders, knees and toes”
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

6.Wybierzcie zabawę w której utrwalicie poznane dotąd cz. ciała:


A head – głowa
Eyes - oczy
A nose - nos
Ears -uszy
A mouth – buzia
Shoulders – ramiona
Knees –kolana
Toes-palce od stóp
Fingers - palce

1. Touch body
Potrzebne będą: obrazki cz.ciała. Mówimy “touch-dotknij” i podajemy konkretną cz. ciała np. touch head, a zadaniem dziecka jest znalezienie tej cz. ciała.
2. What is missing?(czego brakuje) – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające cz. ciała na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic: close your eyes-zamknij oczy. Abracadabra, abracadee, one, two, three..-rodzic chowa jeden obrazek, następnie mówi: open your eyes-otwórz oczy. What is missing?-czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
3. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecko próbuje zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
4. What’s this?(co to jest) Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a nose/head? Odpowiedzi: No / Yes
5. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki cz. ciała, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
6. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it eye/ear/head?

7.Obejrzyjcie piosenkę : „ One little finger” i połóżcie paluszek na te części ciała o których mowa:
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

A head – głowa
A nose –nos
A Chin – broda
An arm - reka
Aleg – noga
A foot - stopa

line