 |
|
|
|
28.05.20. Czwartek
Kocham tatusia.
|
|
|
|
Kocham tatę
Wczoraj rozmawialiśmy o rodzinie, która jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka. We wtorek dziękowaliśmy mamie za dar życia i opiekę nad nami, ale równie ważny jest tata, teraz posłuchajcie wiersza T. Kubiaka pt.:
„Kocham go!”
Kocham mojego tatę
Chodzę z ojcem na spacer
Wtedy jest tyle słońca
Wtedy nigdy nie płaczę.
Idziemy z tatą do parku
Albo idziemy nad Wisłę,
Bawimy się w chowanego,
W zielone gramy - listkiem.
Lubię, kiedy mój tatuś
Wraca z pracy do domu
Ja zawsze mojemu tacie
Mogę powiedzieć pomóż ...
Gdy się zepsuje latawiec,
Wrotki, samochód lub rower
Mój tatuś rower naprawi
I dalej - ruszaj w drogę.
To tatuś mi opowiada
O gwiazdach i ptakach w obłokach
Dlatego mojego tatę
tak bardzo, bardzo kocham.
Myślę, że każdy z Was tak samo bardzo, bardzo kocha swojego tatę i może na niego liczyć w każdej sytuacji. Życzę Wam wielu wspólnych, wspaniałych chwil spędzonych z tatusiami i aby nauczyli was wielu nowych rzeczy.
Dziś jak tylko tatuś wróci z pracy uściskajcie go bardzo mocno i powiedzcie mu na uszko „Kocham cię tato”.
Posłuchajcie jeszcze piosenki, która mówi o tym, jak dobrze mieć obok siebie tatę, który daje nam poczucie bezpieczeństwa i miłości.
Daj mi rękę tato - piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
Tata jest ważny, mama też, wy jesteście dla nich prawdziwym skarbem, ale największa siła tkwi w jedności, w rodzinie, dlatego teraz nauczycie się prostego wierszyka wykorzystując palce dłoni (pokazujemy kolejne palce wskazane obok tekstu)
Ten pierwszy to Dziadziuś (kciuk)
tuż obok Babunia (wskazujący)
Największy to tatuś (środkowy)
a przy nim mamusia (serdeczny)
A to ja dziecina mała (mały)
I to jest rodzinka, moja ręka cała. (cała rączka)
Jak widzicie każdy paluszek jest ważny, ale razem tworzą rączkę, jedną całość, rodzinę.
Mam nadzieję, że wierszyk wam się spodobał i bez problemu nauczycie się go na pamięć.
Znamy wierszyk, pokazujemy całą rączkę, a wiecie ile macie paluszków przy jednej rączce?
Oczywiście, że pięć. Dziś wykonacie kilka zadań wykorzystując umiejętność liczenia w zakresie 5.
Na pierwszej karcie pracy pokolorujcie tyle paluszków, ile jest zwierzątek w danym polu. Jeżeli nie macie państwo możliwości wydrukowania karty, dziecko może pokazać na paluszkach, ile jest zwierzątek.
Na karcie numer 2 narysujcie w wyznaczonym miejscu tyle kresek ile jest przedmiotów w zbiorze.
A teraz możecie przygotować zadania matematyczne z rzeczy, które znajdują się w domu np.: prosimy dziecko, aby podało 2 czerwone klamerki, do tego dokładamy 3 żółte, zadajemy pytanie: Ile jest razem klamerek? (robimy kilka wersji tego zadania, zmieniamy kolory i ilość klamerek)
Takie samo zadanie możemy wykonać np. z klockami, autkami lub zabawkowymi zwierzątkami.
Można także do przeliczania wykorzystać kostkę do gry, poprosić dziecko, aby przeliczało wyrzuconą liczbę oczek.
Teraz proponuję wspólne wysłuchanie piosenki dla mamy i taty. Refren jest dość prosty może uda wam się go zaśpiewać razem.
Dziękuję mamo, dziękuję tato piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Mam dla was jeszcze jedną propozycję. Posłuchajcie opowiadania z książki Joanny Papuzińskiej pt.: „Nasza mama czarodziejka”. Zachęcam rodziców do przeczytania całej książeczki, znajdują się w niej opowiadania chętnie słuchane przez dzieci.
„Jak mama odczarowała wielkoluda”
https://www.youtube.com/watch?v=QMYdEo8N9Xo
Dlaczego dzieci nie mogły wchodzić do parku?
Czy wielkolud naprawdę był zaczarowany?
Jak mama odczarowała „wielkoluda”?
Teraz chyba już wiecie, że nie warto być nadętym i zarozumiałym dzieckiem. Wielkolud taki był i został sam, nie miał przyjaciół i był nieszczęśliwy.
Życzę Wam, abyście mieli wielu, wspaniałych przyjaciół.
Pozdrawiam.
|
|
|
 |