 |
|
|
|
Czwartek,28.05.2020r.
5 i 6 latki
|
|
|
|
*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl
1.Zaczynamy od piosenki: hello song! Dz. pokazują każdą literę oddzielnie. Na hasło: hello - machają,
dance –tańczą swobodnie,
clap-klaszczą,
turn- okręcają się,
stamp - tupią
https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ
2. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie patrząc przez okno odpowiadamy jaka jest pogoda:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy- pochmurno.
3.Rozgrzewka przy piosence: „Open, close”:
https://youtu.be/E_VcSQn73do
4.Przypomnijcie sobie piosenki o mamusi, a może którąś uda się zaśpiewać:
I love My Mummy
https://youtu.be/A014gTIAeng
I love You Mommy
https://youtu.be/ca9rptz0mDI
On Mother’s Day
https://youtu.be/eXIR4zlhOKU
5.A teraz zabawcie się przy piosenkce : „Head, shoulders, knees and toes” i utrwalcie cz. ciała - pamiętajcie, że jest coraz szybciej:
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
6.Wybierzcie zabawę w której utrwalicie poznane dotąd cz. ciała:
A head – głowa
Eyes - oczy
A nose - nos
Ears -uszy
A mouth - buzia
Knees - kolana
Toes – palce u stóp
Fingers - palce
Hands - dłonie
Feet - stopy
Arms - ręce
Legs – nogi
Shoulders - ramiona
1. Touch body
Potrzebne będą: obrazki z cz.ciała. Mówim: “touch-dotknij” i podajemy konkretną cz. ciała np. touch a head, a zadaniem dziecka jest znalezienie tej cz. ciała.
2. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające cz. ciała na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic: close your eyes-zamknij oczy. Abracadabra, abracadee, one, two, three..-rodzic chowa jeden obrazek, następnie mówi: open your eyes-otwórz oczy. What is missing?-czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
3. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecko próbuje zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
4. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a nose/head? Odpowiedzi: No / Yes
5. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki cz. ciała, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
6. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it eye/ear/head?
7.A teraz policzymy do 10 i utrwalimy cz. ciała w piosence: „How many fingers?” :
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
Fingers – palce
A hand – dloń
Hands - dłonie
Clap – klaskać
Toes – palce od stopy
A foot – stopa
Feet – stopy
Stomp – tupać
8.Dla chętnych do wykonania kostka utrwalają cz. ciała – kto wykona może wysłać zdj. swojej Pani, a ja wrzuce je na strone j. ang. |
|
|
 |