O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Zajęcia online 05.06.20


line

Witam Was Przedszkolaki,

To już ostatnie propozycje na ten tydzień.

1. Na sam początek zachęcam Was do zabawy przy piosence: A ram sam sam. Świetna zabawa gwarantowana! 
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

2. Następnie poproście rodziców o przeczytanie opowiadania:

„O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela”
Chciałbym, żebyśmy zostali przyjaciółmi – powiedział pluszowy zajączek do moherowego szalika, który leżał zwinięty na krześle. – Jestem taki samotny. Wydaje mi się, że jesteśmy do siebie podobni. – Podobni? Nie wiem, o czym mówisz – odparł szalik. – Jesteśmy wprawdzie w takim samym kolorze i przyjemni w dotyku, ale poza tym wszystko nas dzieli! Na przykład ogon. Mój jest długi i wąski, a twój okrągły i ledwie widoczny, ja mam frędzelki, a ty nie. A poza tym, jestem zaprzyjaźniony od dawna z płaszczem. Ostatnio bardzo często razem wychodzimy. – No cóż, nie będę się narzucać – odezwał się zajączek, a jego uszy opadły, jak zwykle, gdy był bardzo smutny. W nocy nie mógł spać. Wydawało mu się, że wiszący na ścianie zegar próbuje go przed czymś ostrzec, a oczy starszej pani z portretu patrzą na niego dziwnie. Ale następnego dnia… – Że też nie wpadło mi to do łebka – powiedział do siebie na głos. – Przecież domowe pantofle Basi mają identyczny ogonek jak ja. I są tylko trochę większe ode mnie. I nigdy nie wychodzą! Bardzo ucieszył się z tego odkrycia i zawołał do leżącego na podłodze pantofla z błękitnym pomponem: – Wiesz, myślę, że moglibyśmy być przyjaciółmi. Mam taki sam ogonek jak ty i nigdy nie opuszczam tego pokoju. Myślę, że mielibyśmy sobie dużo do powiedzenia. – Och, to nie jest najlepszy pomysł – odezwał się cicho prawy pantofel. – Przecież wiesz, że mam brata. Jego towarzystwo zupełnie mi wystarcza. Ale może poduszka zechce z tobą porozmawiać? Ale poduszka nie mówiła nic. Spała, jak zwykle, od rana do wieczora. Zajączek był coraz bardziej markotny. – Nikt nie chce się ze mną przyjaźnić –- mruczał cichutko pod nosem. I pewnie by się rozpłakał, gdyby nie spojrzenie pani z portretu. – Dlaczego nie pomyślałeś o mnie? – odezwał się ktoś cicho. Musiał być gdzieś blisko, bo zajączek słyszał każde słowo. – Wprawdzie jestem zupełnie inna niż ty, ale właśnie to może być bardzo ciekawe. Zajączek rozglądał się dookoła, ale nie domyślał się, kto to mówi. – Przecież stoję obok ciebie – znowu usłyszał ten sam głos, tym razem pobrzmiewało w nim zniecierpliwienie. – No, co tak się na mnie gapisz? To właśnie ja. Jestem kanciasta, nie mam ogonka i jestem z papieru. Ale mam ci do powiedzenia mnóstwo ciekawych historii. – Och wyjąknął zajączek. – Naprawdę to ty? Nigdy nawet nie marzyłem o przyjaźni z tobą. Jestem taki wzruszony. Mówiąc to, przysunął się do swojej przyjaciółki i nadstawił uszu, bardzo ciekawy jej opowieści.

A czy wy wiecie, z kim zaprzyjaźnił się zajączek?
 
3. Misie i Kotki otwórzcie Karty pracy cz.2 str. 52, spójrzcie na obrazki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Kogo szukał zajączek?
- Czy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?
- Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?
- Czy poduszka chciała zostać przyjacielem zajączka?
- Kto chciał zostać jego przyjacielem?

4. Spróbujcie nauczyć się fragmentu wiersza J. Koczanowskiej „Przyjaciel”.

„Przyjaciel”
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

5. Ostatnią propozycją na dzisiaj jest namalowanie farbami portretu swojej przyjaciółki/swojego przyjaciela.
Po wyschnięciu pracy naklejcie ramkę – paski wycięte z kolorowego papieru. Spróbujcie opisać swojego przyjaciela/swoją przyjaciółkę – jak ma na imię, jak wygląda, ile ma lat, gdzie mieszka, w co się lubicie wspólnie bawić, itp.

Ściskamy Was mocno,
Pani Agata i Pani Maja


line