O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 02.06.2020


line

Witajcie „Motylki”!!!

1. Wczoraj zaczął się nowy miesiąc. Czy już wiecie jaki? Tak, to CZERWIEC.

Wcześniej mieliśmy maj, po maju jest właśnie czerwiec.


Posłuchajcie, co o tym miesiącu mówi wiersz Apolinarego Nosalskiego "O dwunastu braciach".

Drogą do lasu

idzie już czerwiec
z wiązanką chabrów
i dzbanem czernic. 
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy:
− Już czas najwyższy
na sianokosy.

Pytania do wiersza:
− Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Co to są sianokosy?
− Jak wyglądają chabry?

Teraz przypomnimy sobie nazwy wszystkich miesięcy. Czy pamiętasz ile mamy w roku miesięcy?

Przypomnijcie sobie oglądając filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

2. Wczoraj był 1 dzień czerwca, czyli DZIEŃ DZIECKA. Na pewno każdy z Was spędził ten dzień w jakiś szczególny sposób. Zobaczcie jak swoje święto spędzili Ada i Olek. Otwórz fioletową książeczkę na str. 58. Popatrz na obrazki i opowiedz, jak dzieci obchodziły Dzień Dziecka. Ułóż o każdym obrazku trzy zdania, policz ile słów jest w każdym zdaniu.
Na dole napisz zwoje imię i ładnie ozdób.

3. PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO.
Czy też tak uważasz? Posłuchaj wiersza A. Frączek „Mój przyjaciel”

Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!

Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak

Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!

Porozmawiajcie na temat przyjaciół i przyjaźni:
- Kogo możemy nazwać przyjacielem?
- Jaki powinien być przyjaciel?
- W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?
– Ilu przyjaciół według Ciebie można mieć? (poproś o uzasadnienie odpowiedzi)
– Jak byś się czuł(a), gdybyś nie miał(a) kolegów, ciągle był(a)byś sam(a)?

4. Zabawy dramowe : Jak postąpić? – odgrywanie scenek i wymyślanie ich zakończenia.
Zaproś do zabawy rodziców, rodzeństwo.

Podzielcie między sobą role (możecie zamieniać się rolami) i przedstawcie następujące scenki:
1) Przyjaciel jest bardzo smutny. Jeden z kolegów z waszej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś pomóc przyjacielowi i… Dziecko wymyśla własne scenariusze.

2) Wyobraź sobie, że masz do rozwiązania zadanie matematyczne. Jest ono dla Ciebie bardzo trudne. Nie wiesz, jak je wykonać. Wtedy podchodzi do stolika twój przyjaciel.

3) Jedno dziecko z twojej grupy chciało dołączyć do zabawy innych dzieci, ale te dzieci niestety nie chcą się z nim bawić i nie chcą przyjąć go do zabawy. Zauważyłeś, że to dziecko jest bardzo smutne.

5. Pobawcie się przy muzyce:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=FP0wgVhUC9w&feature=emb_title

6. Wykonaj zadanie w fioletowej książce, str. 53. 

MIŁEGO DNIA!!!

line

Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 02.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 02.06.2020