O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020


line

Dzień dobry!!!

1. Na początek rozwiążcie zagadkę:

Bardzo jest dokładna,
stoi sobie w sklepie.
I co ile waży,
pokaże najlepiej.


Czy już wiesz jakie
 jest rozwiązanie zagadki? Tak, bardzo dobrze. To waga. 


2.Posłuchaj opowiadania „Gdzie się co kupuje?” Cz.Janczarskiego- poproś rodzica o przeczytanie 

Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Pieniądze położyła na stole, gdy Ania pobiegła do łazienki, żeby się umyć i uczesać Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”. 
Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i pobiegł do sklepu spożywczego. Stanął przed ladą. 
-Poproszę o syrop od kaszlu- powiedział. 
-Misiuniu- odpowiedziała pani zza lady- idź do apteki. O tam jest apteka, po przeciwnej stronie ulicy. 
Pobiegł Uszatek do apteki. Stanął przy ladzie. 
-Poproszę o chlebek- szepnął niepewnie 
-Chlebek?- zdziwiła się pani sprzedająca leki. –Tu jest apteka, Misiuniu. Idź do sklepu spożywczego. O, tam jest ten sklep, po przeciwnej stronie ulicy. 
Wyszedł Uszatek z apteki. Było mu bardzo przykro, że nie umiał wyręczyć Ani. Na ulicy spotkał Anię. Dziewczynka wybiegła zaraz za Uszatkiem. 
-Oj, Misiu, Misu!- pokiwała głową 
A potem wytłumaczyła niedźwiadkowi, gdzie się co kupuje. 

3.Pomyśl przez chwilę i odpowiedz na pytania: 
-O co poprosiła mama Anię? 
-Kto chciał wyręczyć dziewczynkę w robieniu zakupów? 
-Dlaczego misiowi nie udało się pomóc Ani? 
-Gdzie miś powinien szukać syropu od kaszlu, a gdzie pieczywa? 
-Czy komuś z Was zdarzyła się kiedyś podobna pomyłka? 

4.Zabawa pt:- „Co kupiłem” 
-zagadka rozwijająca zmysł dotyku- poproś rodzica, aby w nieprzeźroczystych workach z folii ukrył różne przedmioty, a Ty musisz odgadnąć, co kryją worki. Możesz potrząsać workami, dotykać ich. Jeśli uda się Tobie odgadnąć jaki przedmiot jest w worku, musisz podać nazwę sklepu w jakim możemy go kupić.

-zagadka rozwijająca zmysł smaku- następna zabawa polega na odgadywaniu nazw rzeczy z zawiązanymi oczami. Poproś rodzica, aby zawiązał Tobie oczy. Następnie rodzic przygotowuje np.: owoce, warzywa lub inne rzeczy. W momencie, kiedy uda się Tobie odgadnąć daną rzecz, musisz podać nazwę sklepu, w którym można nabyć daną rzecz.

5.Zabawa „Wesołe zakupy”-spacerujecie po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka cichnie, zatrzymujesz się i naśladujesz ruchem zdejmowanie różnych produktów z półek sklepowych zgodnie z poleceniem rodzica: Zdejmujemy produkty:
-duże i ciężkie z niskiej półki
-małe i ciężkie z niskiej półki
-duże i lekkie z wysokiej półki
-małe i lekkie z wysokiej półki

6.Już wiesz w jakich sklepach kupujemy dane produkty. A czy wiesz czego używa sprzedawca, gdy chce sprzedać towar, który nie ma opakowania?
Tak, bardzo dobrze. Używa wagi. Jak myślisz, jakie możemy wyróżnić wagi?

Mamy kilka rodzajów wag:
-szalkowa-jedna z najstarszych i najprostszych. Składa się z dwóch szalek, a zasada działania jest bardzo prosta. Na jednej szalce kładziemy przedmiot, który chcemy zważyć, a na drugiej odważniki.
-elektroniczna-ciężar pojawia się na wyświetlaczu. Tego typu waga może być: łazienkowa, sklepowa, kuchenna
-mechaniczna- ciężar pokazuje wskazówka. Tego typu waga może być: łazienkowa, sklepowa i kuchenna.


7.Zabawa badawcza- „Co jest cięższe?
Moi drodzy wiecie, że różne towary w sklepie mają różną masę. Robiąc zakupy, nie możemy wybrać samych najcięższych produktów, gdyż moglibyśmy ich nie unieść. Jak myślicie, po czym poznamy, że produkt jest cięższy od innych? Weź do ręki pluszowego misia i gumową zabawkę. Pooglądaj, potrzymaj chwilę w ręce, po czym na oko szacuj ich masę. Można szacować masę, ale można sprawdzić masę w inny sposób. Można produkt zważyć.

8. „Potrafię już ważyć”- jeśli jesteś chętny, proponuję samodzielnie skonstruować wagę( potrzebne będą: patyk, dwie przeźroczyste torebki, sznurek, pluszowa maskotka, klocki, kartka z obrazkiem przedstawiającym zabawkę pluszową i zabawkę gumową( w załączniku), mazak.

Torebki zawieś na końcach patyka, na jego środku przymocuj uchwyt. Do jednej torebki włóż np.: pluszową maskotkę, a do drugiej po jednym klocku. Dokładaj klocki tak długo, aż ramiona wagi się wyrównają. Na kartce, przy obrazku przedstawiającym pluszową zabawkę, narysuj odpowiednią liczbę kresek oznaczającą liczbę klocków użytych do zważenia. Podobnie zważ gumową zabawkę. Na koniec przelicz ilość kresek postawionych przy odpowiednich obrazkach. Cięższy będzie ten przedmiot, do którego zważenia użyto większej liczby klocków.

9. Zabawa ruchowa „Po drodze do sklepu”(potrzebna będzie szeroka wstążka, pojemnik, klocki; jeśli nie masz wstążki możesz wykorzystać np.: szal).
Zaproś do zabawy rodzeństwo, rodziców. Ułóż ścieżkę z wstążki. Ustawcie się w rzędzie. Stawiając stopę za stopą, idź po wyznaczonej ścieżce. Na jej końcu (w sklepie)kupujesz np.: pieczywo(zabierasz z pojemnika klocki), a następnie wracasz na koniec kolejki. Zabawę można powtarzać kilka razy.

10.Wykonaj zadanie w kartach pracy cz.4, str.55.

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY:)))

line

Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 04.06.2020