Dzień dobry „Żabki”, „Rybki” i „Zajączki'.
Dzisiaj jest już piątek, czyli ostatni dzień naszych spotkań w tym tygodniu.
Nasze spotkanie zaczniemy od przypomnienia piosenki „Jesteśmy dziećmi”.Myślę,że pamiętacie refren i potraficie go zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ.
Posłuchajcie teraz wiersza „ Co lubią dzieci ?”W. Melzackiego
Co lubią dzieci?
słońce – gdy świeci,
deszcz – kiedy pada,
wiatr – kiedy gada,
mróz – kiedy szczypie,
śnieg – kiedy sypie…
Każdą pogodę
z upałem, chłodem,
o każdej porze…
Byle na dworze!
Czy już wiecie co lubią dzieci ?
Wiadomo, każdą pogodę, aby tylko być na dworze. Bo na dworze może być fajnie, niezależnie od pogody. Gdy pada deszcz, można chodzić po kałużach,a gdy pada śnieg można jeździć na sankach. Najfajniej jest jednak , gdy świeci słońce i jest ciepło tak , jak teraz, bo można iść na spacer, biegać, jeździć na rowerze lub kąpać się w jeziorze.
Zapraszamy was teraz do zabawy ruchowej z Fruzią pt : „Gimnastyka Fruzi”( róbcie to, co Fruzia):- https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas
I jeszcze jedna zabawa ruchowa przy piosence „Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy”( róbcie to co dzieci) : https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
A teraz opowieść ruchowa „ Bajka o Murzynku, który chciał zobaczyć lwa”wg.U. Smoczyńskiej-Natchman. Usiądźcie wygodnie, słuchajcie i wykonujcie wymienione czynności- opis w nawiasach.
„W pewnej małej wiosce w Afryce, mieszkał mały Murzynek, który bardzo chciał zobaczyć lwa.
Pewnego dnia rano mama wyszła w pole. Murzynek obudził się i rozejrzał po chatce ( unieś głowę i rozejrzyj się )ziewnął, przeciągnął się i pomyślał, że jest to doskonały dzień na spotkanie z lwem. Wybiegł przed chatkę ( uderzaj lekko stopami o podłogę). I poszedł ścieżką ( uderzaj rytmicznie rękoma w kolana). Niedaleko płynął strumyk. Murzynek rozpędził się (tupaj nogami) i hop ! Przeskoczył go (klaśnij w obie dłonie) .Doszedł do mostka ( rytmiczne uderzaj stopami o podłogę).Przeszedł przez niego. I znów szedł przez wysoką trawę (pocieraj dłonie), tak wysoką,że nic nie było widać . Wszedł więc na wysokie drzewo, rozejrzał się dookoła (wstań i rozejrzyj się)i zszedł na ziemię ( usiądź). Niedaleko zobaczył jakąś pieczarę, wszedł do środka ( powoli wstań, zrób wolno kilka kroków i zatrzymaj się). Wewnątrz było zupełnie ciemno. Aż tu nagle...( zrób wystraszona minę). Z kąta słychać mmmmmmmrrrr... ( groźnie mrucz). Murzynek przeraził się ! Szybko wybiegł z pieczary i biegł przez trawę ( biegnij lekko wkoło). Ledwie żywy wpadł do domu, wskoczył na posłanie z liści palmy ( położ się na tapczanie) i trzęsąc się ze strachu , postanowił nigdy więcej nie chodzić bez mamy na dalekie wyprawy. I zasnął (pokaż jak zasypiasz).”
Zaproście teraz do zabaw ruchowych rodzica lub rodzeństwo. Będziecie ćwiczyć w parach.
(wg W. Sherborne )
1. „Szukaj pary”.Dziecko i rodzic chodzą swobodnie Na hasło : Szukaj pary!.Dziecko podchodzi do rodzica i witają się : rękoma, łokciami, kolanami, plecami, brzuchami, piętami palcami rąk.
2. „Ukłon japoński”. Dziecko i rodzic siadają na kolanach naprzeciwko siebie, na odległość wyciągniętych ramion .Dziecko i rodzic kłaniają się sobie na zmianę; raz dziecko, raz rodzic.
3. „Lusterko”. Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie. Dziecko wykonuje jakiś ruch, a rodzic naśladuje. Po wykonaniu kilku ruchów rodzic i dziecko zamieniają się rolami.
4. „Mosty”. Rodzic robi mostek- klęk podparty, a dziecko przechodzi na czworakach pod mostkiem.
5. „Jedziemy rowerem” . Rodzic i dziecko kładą się na plecach , nogi zgięte w kolanach, dotykają się palcami stóp. Na hasło: „Jedzie rowerek”-rodzic i dziecko podnoszą nogi, dotykają się stopami i naśladują jazdę rowerem (kilka ruchów pedałowania i odpoczynek).
6. „Dmuchawce”. Dziecko i rodzic leżą na brzuchu , naprzeciwko siebie i dmuchają na kulki z waty.
7. „Drabina”. Rodzic kładzie się na plecach z szeroko rozstawionymi nogami. Dziecko przechodzi między nogami rodzica- jak po drabinie. Po chwili zamieniają się rolami.
8. „Trampolina”. Dziecko i rodzic podają sobie ręce i lekko podskakują w miejscu trzymając się za ręce ( kilka podskoków i odpoczynek- opuszczamy ręce)
9. „ Rysunek”- zabawa relaksacyjna. Rodzic siada za dzieckiem i ręką delikatnie rysuje coś na plecach dziecka. Po chwili zmiana.
Po intensywnych ćwiczeniach zapraszamy do zabawy z kolorami pt: „ Znajdź zabawkę w kolorze ….”. Rodzic prosi dziecko , aby znalazło w swoim pokoju zabawkę , która ma kolor np.: czerwony, niebieski, żółty, zielony, biały itd
Na zakończenie proponujemy ćwiczenia oddechowe „Wesoły wiaterek”. Do zabawy potrzebny jest kawałek wstążki lub krepiny. Dziecko swobodnie biega machając wstążką. Na hasło rodzica: „Wesoły wiaterek”-dziecko zatrzymuje się, wciąga powietrze nosem i wydmuchuje je na wstążkę tak, aby się poruszała, po czy dalej biega ( powtórzyć kilka razy).
Dla chętnych dzieci:
-kolorowanki
-piosenka „Dzieci” :https://www.youtube.com/watch?v=p8Pw2N5pwQ8
-bajka na dobranoc „Mulan” :https://www.youtube.com/watch?v=k-6uBELhzrs
-bajka na dobranoc „Aladyn i cudowna lampa” :https://www.youtube.com/watch?v=QuJ1m47hmZw
-bajka o przyjaźni „Wesoła Ludwika” :https://www.youtube.com/watch?v=KWcFwg93F00
-bajka „Masza i Niedźwiedź”- odcinek pt. „Słodkie życie”: https://www.youtube.com/watch?v=QMmQ38WeJD4
Wszystkim dzieciom i rodzicom życzymy miłego weekendu.
p. Iwona i p. Ala
|