 |
|
|
|
ZADANIA DO PRACY W DOMU 05.06.2020
|
|
|
|
Dzień dobry „Motylki”!
W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Dziecka. Dzieci na całym świecie miały swoje święto.
Dzisiaj porozmawiamy o
DZIECIACH Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
1. Posłuchajcie wiersza:
„Inni, a tacy sami” – J. Kucharczyk
Na wszystkich kontynentach mieszka tyle dzieci
w Azji, Australii, Afryce.
Każde dziecko wygląda inaczej
i mówi innym językiem.
Każde dziecko chce być szczęśliwe,
każde dziecko chce pięknie żyć;
mieć zawsze dobre, spokojne noce,
mieć tylko piękne dni.
To nie jest ważne, gdzie mieszkają dzieci,
wszystkie chcą szczęśliwe być jak ty.
Mieć dobrą mamę, dobrego tatę,
chcą bezpiecznie żyć.
I chociaż dzieci mają różny kolor skóry,
tak różne zabawki, książeczki,
inną szkołę, przedszkole, ubranka,
śpiewają inne piosenki.
2. Spójrzcie na mapę Świata w załączniku, przypomnijcie sobie, jakie mamy kontynenty.
- Europa, Azja, Afryka, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Australia, Antarktyda,
Pamiętasz, jak się nazywa kontynent na którym mieszkamy?
3. Popatrzcie jak wyglądają dzieci z różnych stron świata, mieszkający na różnych kontynentach:
https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw&feature=youtu.be
4. Zastanówcie się, czym różnią się dzieci? (kolorem skóry, inaczej się ubierają, mówią w różnych językach…..)
Co łączy dzieci z różnych stron świata? (lubią się bawić, chcą być kochane, szanowane, mieć rodziców…)
5. Dzieci na całym świecie mają swoje prawa. Niestety nie w każdym kraju prawa te są przestrzegane.
Czy wiesz:
– co to są prawa dziecka?
– jakie dzieci mają prawa?
Zobacz filmik o tym, jakie masz prawa:
https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
Teraz posłuchaj jeszcze piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc
Spróbuj opowiedzieć o prawach, jakie mają dzieci. Zobaczcie na obrazki w załączniku.
Na świecie jest bardzo dużo krajów, w tym Polska , gdzie dzieci są wesołe, kochane, mają swoje prawa i obowiązki. Są też takie rodziny gdzie jest bieda, rodzice nie troszczą się o swoje dzieci, łamią i nie przestrzegają praw dziecka.
6. Pobaw się z Rodzicami:
Zabawa: Kalambury
Każda osoba wybiera sobie jakąś czynność, którą stara się przekazać ciałem- wykonując odpowiednie gesty np. Siedzę i oglądam książkę.
Druga osoba odgaduje, co to za czynność.
Zabawa: Złap mnie za ręce.
Rodzic i dziecko (lub dzieci) stoją tyłem do siebie w rozkroku, w małej odległości od siebie; wykonują skłon w przód i podają ręce partnerowi przez okienko powstałe między jedną a drugą nogą.
Zabawa: Lusterko
Usiądźcie z dzieckiem naprzeciwko siebie. Ty jesteś lusterkiem a dziecko przegląda się w nim. Wykonuj takie same czynności, jak dziecko (przeglądające się w lusterku). Następnie zamieńcie się rolami. (Przypomnij dziecku o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym).
Zabawa: Masaż pleców.
Poproś dziecko, żeby się położyło lub usiadło wygodnie i wykonaj masaż.
Najpierw uderzaj rękami, jakby były one ciężkim zwierzęciem, to tu, to tam…
Następnie ręce są galopującym koniem…
Potem – ogromnym wężem…
Następnie człap rękami jak ciężka, gruba gęś chodząca po podwórku…
Teraz plecy dziecka są bębenkiem. Palce uderzają lekko, miękko w bębenek. Najpierw wolno,
a potem coraz szybciej…
Potem możecie zamienić się rolami (dziecko może wykonać masaż według własnych pomysłów) Po zabawie dziecko dzieli się wrażeniami.
7. Chętne dzieci mogą wykonać zadania z załącznika.
MIŁEGO DNIA!!! |
|
|
 |