Dzień dobry Jeżyki. Dzisiaj Tashi, Tishi i Ubaki zapraszają Was na wędrówkę w góry, ale nie tylko po to, aby pokazać Wam piękne widoki, ale po to, aby każdy z Was zapamiętał jak do takiej wędrówki należy się przygotować i o czym należy pamiętać. Zapraszam:)
Temat: W górach
1.Posłuchajcie rymowanki czytanej przez rodziców. Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć i powtarzajcie raz cicho, a raz głośno.
Z nieznajomymi nie rozmawiamy,
Nie odchodzimy z nimi też.
Słuchamy taty i mamy -
Obcym mówimy nie!
Jeżyki, w rymowance znalazła się bardzo ważna rada dla Was i to nie tylko na wakacyjny czas , ale na każdy dzień w roku. Pamiętajcie, nigdy pod żadnym pozorem nie oddalajcie się od rodziców z nieznajomymi osobami, a gdy jesteście w domu sami nie otwieracie drzwi, jeśli tych osób nie znacie.
2.Górska wspinaczka – zabawa ruchowa. Dzieci naśladują ruchy rodziców: „wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę)”, „idziemy ciężko pod górę”, „oddychamy czystym powietrzem”, „oglądamy piękne widoki przez lornetkę”, „jesteśmy na szczycie”, „odpoczywamy”.
3.Tashi, Tishi i Ubaki zapraszają Was na film Bezpieczeństwo w górach.
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Kochani mam nadzieję, że uważnie oglądaliście i spróbujecie odpowiedzieć na pytania:
-Czy należy zaplanować trasę podczas wyprawy w góry?
-Co powinno znaleźć się w plecaku ?
-Jakie przedmioty są niezbędne podczas wędrówki w góry? Podam pierwsze i ostatnie litery:
l_ _ _ _ _a k_ _ _ _s m _ _ a t_ _ _ _ _ n z_ _ _ _ _ k a _ _ _ _ _ _ a
-Czy w góry możemy iść w sandałkach?
-Dlaczego trzeba zabrać bluzę i kurtkę? Pamiętajmy również o nakryciu głowy!!!
-Czy informujemy innych o swoich planach wyprawy w góry?
-Czy w góry wychodzimy wieczorem ?
-Dlaczego należy sprawdzać pogodę?
-Dlaczego powinniśmy poruszać się tylko po szlakach? ( w załączniku znajdziecie oznaczenia szlaków górskich)
-Czy możemy zostawić śmieci w górach?
-Jak brzmiała zasada: Razem wchodzimy, osobno schodzimy, czy Razem wchodzimy, razem schodzimy?
Jestem przekonana, że świetnie sobie poradziliście i o wszystkich zasadach będziecie pamiętać podczas górskich wędrówek.
Kochani proponuję wykonać kolejną wizytówkę w tym tygodniu, tym razem z numerem alarmowym górskiego pogotowia
TOPR/GOPR
601-100-300
LUB
985
4.Zabawa słowna. Do plecaka spakujemy… Rodzice rozpoczynają powtarzając Do plecaka spakujemy np. mapę. Dziecko powtarza za rodzicem zdanie i dokłada swój przedmiot. Do plecaka spakujemy mapę, latarkę. I kolej na rodzica itd.
5.Matematyczna piramida. Potrzebne dwie kostki do gry dla dwóch osób.; cegiełki ( wydrukowane lub przerysowane i rozcięte wzdłuż linii- dla pary dwie plansze z piramidami i dwadzieścia cegiełek z papieru).
Siadacie naprzeciwko siebie. Każdy ma plansze z matematycznymi piramidami, i cegiełki do zbudowania piramidy. Rzucacie na zmianę dwoma kostkami naraz i dodajecie liczbę wyrzuconych oczek, po czym układacie cegiełki na polu z pasującym wynikiem działania. Jeśli nie ma takiej cegiełki , to rzuca druga osoba. Wygrywa osoba, która najszybciej zakryje cegiełkami całą piramidę.
Udanej zabawy!
6.Gdzie jest miś? Określanie położenia misia względem innych przedmiotów. Karta pracy do wydrukowania lub dziecko może na ekranie określać położenie misia.
7.Dodatkowe karty pracy znajdziecie w załącznikach.
Do ćwiczeń w czytaniu wykorzystujecie teksty w książkach.
Życzę Wam miłego dnia
Pani Kasia:)