Dzień dobry Jeżyki. To już ostatni dzień naszej zdalnej nauki w tym tygodniu. Mam nadzieję, że nadal korzystacie z propozycji zadań i wybieracie niektóre z nich, ponieważ nie otrzymałam od Was zdjęć i się trochę zaniepokoiłam, że wakacyjny temat wpłynął na waszą pracę i już rozpoczęliście wakacje . Spróbuje Was jeszcze zachęcić do pracy do końca roku szkolnego, czyli do 26 czerwca. Baaaardzo się cieszę, że już niedługo wszyscy się razem zobaczymy, A WY??? :)
Temat: Bezpieczeństwo na wakacjach
1.Zabawa orientacyjno-porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.
Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, a na hasło STOP zatrzymują się i wykonują polecenie rodziców Stań przodem do biurka ( prawym bokiem do okna, tyłem do drzwi, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka )
2.Rozwiążcie krzyżówkę. Możecie ją wydrukować lub z pomocą rodziców przerysować na kartkę, aby wpisywać hasła.
3.Obejrzyjcie plakat Bezpieczeństwo na wakacjach. Opowiedzcie rodzicom każdą ilustrację i odpowiedzcie: Jakie byłyby skutki nie przestrzegania przedstawionych zasad? Plakat w załączniku. Zastanówcie się jakie jeszcze inne sytuacje mogłyby znaleźć się na plakacie( nie oddalamy się od rodziców, zachowujemy ostrożność w kontakcie ze zwierzętami, pamiętamy o zasadach ruchu drogowego …)
Przygotujcie fioletowe karty pracy i odszukajcie s.71 i wykonaj zadanie zgodnie z poleceniem
4.Czas na kolejne spotkanie z Tishim, Tashim i Ubakim. Dzisiaj nasi bohaterowie przedstawią zachowania prawidłowe i te, których nikt nie powinien naśladować, czyli nieprawidłowe. Obejrzyjcie film i w trakcie oglądania oceniajcie postępowanie bohaterów.
https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q
5.Kochani, wykonajcie pracę plastyczna, lub ułóżcie z rodzicami krzyżówkę na temat: Bezpieczne wakacje i jeśli będziecie mieli ochotę pokazać nam wszystkim prześlijcie zdjęcie:)
6.Zabawa pantomimiczna Odgadnij co będę robił/robiła podczas wakacji.
Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują, o jaką czynność chodzi.
7. Dzisiaj czas na ćwiczenia. Zaproponuję Wam na początek rozgrzewkę, a następnie kilka ćwiczeń w formie toru przeszkód, który możecie sami przygotować w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
W tunelu
Ustawiacie krzesła w rzędzie i pokonujecie powstały tunel na czworakach.
Nad przepaścią
Rozkładacie sznurek lub skakankę i przechodzicie po nim starając się nie stracić równowagi.
Przez rzekę
Gazetę rozkładacie w pokoju, w odległości jednego kroku. Przeskakujecie z gazety na gazetę , tak aby nie wpaść „do rzeki”
Przez las
Gazety zostają na podłodze i w tym ćwiczeniu są drzewami. Przemieszczacie się slalomem między drzewami.
Po zwalonym pniu
Kładziecie się na podłodze i leżąc przodem przesuwacie się
Na polanie
Jeśli znajdziecie w domu worek lub zużytą torbę na zakupy to wchodzicie do worka lub torby i z asekuracją rodziców, skacząc pokonujecie pokój.
Po ćwiczeniach możecie skorzystać z ćwiczeń rozciągających.
https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw
8.Masażyk. Dziecko wygodnie siada tak, aby rodzic miał przed sobą plecy dziecka i recytując rymowankę wykonuje odpowiednie ruchy. Następnie rodzice i dzieci zamieniają się rolami.
Słońce świeci [delikatne głaskanie po plecach]
Kroczą słonie [delikatne uderzanie otwartymi dłońmi]
Pędzą konie po betonie [uderzanie pięściami]
Płynie sobie kręta rzeczka [naśladowanie biegu rzeki]
Przeszły panie na szpileczkach [dotykanie czubkami palców]
Z gryzącymi pieseczkami [delikatne szczypanie]
Pada bardzo drobny deszczyk [dotykanie opuszkami palców]
Czy poczułeś dreszczyk ? [gwałtowne zsunięcie rąk po plecach w dół]
9.Dodatkowe karty pracy znajdziecie w załącznikach.
Życzę Wam miłego, dłuuuugiego weekendu i pięknej pogody:)
Pani Kasia