 |
|
|
|
ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020
|
|
|
|
DZIEŃ DOBRY MOTYLKI!!!
Dzisiaj zapraszam na zajęcia matematyczne. Poćwiczymy dodawanie i odejmowanie.
1. Na początek rozwiążemy zadania w kartach pracy str.69.
2.Pamiętamy, że dzieci liczą na liczmanach (klocki, kredki itp.) lub na palcach. Jeżeli potrafią, to w pamięci. Proszę zwrócić uwagę, żeby prawidłowo pisały cyfry.
3.Przygotuj liczmany (np.: klocki) oraz kartoniki z liczbami.
Zadanie I
Weźcie 6 klocków w jednym kolorze. Teraz weźcie 4 klocki w drugim kolorze. Policzcie, ile jest ich razem. Ułóż działanie:
6+4=10
Zadanie II
Weźcie 5 klocków w jednym kolorze i 4 klocki w drugim kolorze. Ile ich jest razem? Policzcie. Ułóż działanie:
5+4=9
Zadanie III
Weźcie 3 klocki w jednym kolorze i 7 klocków w drugim kolorze. Ile ich jest razem? Policzcie. Ułóż działanie:
3+7=10
Zadanie IV
Ania miała 10 jabłek. 5 jabłek rozdała koleżankom. Ile jabłek jej zostało?
(Dzieci biorą 10 klocków, odsuwają 5 klocków. Układają pod nim zapis:
10-5=; liczą klocki, które pozostały i kończą zapis, umieszczając kartonik z liczbą- wynikiem odejmowania: 10-5=5
Zadanie V
Krzyś miał 9 cukierków. Zjadł 3 cukierki. Ile cukierków zostało Krzysiowi?
(Dzieci biorą 9 klocków. Odsuwają3 klocki; układają zapis:9-3=; liczą pozostałe klocki; kończą zapis:9-3=6 i odpowiadają na pytanie.)
Zadanie VI
Aneta miała 10 naklejek. 7 naklejek nakleiła na obrazek. Ile naklejek jej zostało?
(Dzieci biorą 10 klocków, odsuwają 7 klocków; układają zapis: 10-7=; liczą klocki, które pozostały; kończą zapis:10-7=3 i odpowiadają na pytanie.
4. Na rozluźnienie proponuję zabawę Pt: „Wieża”
Potrzebne będą kolorowe klocki, kostka do gry, kartoniki z liczbami, mama lub tata, brat lub siostra.
Siadacie na dywanie. Osoba dorosła rzuca kostką. Wyrzucona liczba oczek będzie wskazywała, z ilu klocków budujesz wieżę. Następnie osoba dorosła drugi raz rzuca kostką. Wyrzucona liczba oczek wskazuje z ilu klocków brat lub siostra ułoży wieżę.
Twoim zadaniem jest ułożenie działania na dodawanie oraz odejmowanie i podanie wyniku(zabawę można powtórzyć kilka razy).
5.Teraz proponuję zabawy matematyczne pt:„Góralskie liczenie”.
Abyście mogli prawidłowo rozwiązać zadania, musicie wiedzieć jakie zwierzęta najczęściej hoduje się w górach, kto to jest baca i juhas. Otóż w górach wypasane są owce. Miejsca, w których są wypasane to hale. Góral, który zajmuje się wypasem owiec to BACA. Natomiast młodszy pomocnik bacy toJUHAS.
Zadanie I
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie
Dwie z góry mu uciekły,
Ile teraz masz owiec juhasie?
Ułóż 10 liczmanów. Odsuń 2. Ułóż działanie:
10-2=8
Odpowiedź na pytanie: Teraz jest 8 owiec.
Tak samo postępuj przy innych zadaniach:
Zadanie II
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale 4 starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi-
ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie III
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły
Powiedz teraz mi-
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Zadanie IV
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
4 czarne owce
i 5 białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa.
6. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych zadań.
POWODZENIA:))) |
|
|
 |