O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020


line

DZIEŃ DOBRY MOTYLKI!!! 

Dzisiaj zapraszam na zajęcia matematyczne. Poćwiczymy dodawanie i odejmowanie.

1. Na początek rozwiążemy zadania w kartach pracy str.69.

2.Pamiętamy, że dzieci liczą na liczmanach (klocki, kredki itp.) lub na palcach. Jeżeli potrafią, to w pamięci. Proszę zwrócić uwagę, żeby prawidłowo pisały cyfry.

3.Przygotuj liczmany (np.: klocki) oraz kartoniki z liczbami.

Zadanie I


Weźcie 6 klocków w jednym kolorze. Teraz weźcie 4 klocki w drugim kolorze. Policzcie, ile jest ich razem. Ułóż działanie:
6+4=10

Zadanie II

Weźcie 5 klocków w jednym kolorze i 4 klocki w drugim kolorze. Ile ich jest razem? Policzcie. Ułóż działanie:
5+4=9

Zadanie III

Weźcie 3 klocki w jednym kolorze i 7 klocków w drugim kolorze. Ile ich jest razem? Policzcie. Ułóż działanie:
3+7=10

Zadanie IV

Ania miała 10 jabłek. 5 jabłek rozdała koleżankom. Ile jabłek jej zostało?
(Dzieci biorą 10 klocków, odsuwają 5 klocków. Układają pod nim zapis:
10-5=; liczą klocki, które pozostały i kończą zapis, umieszczając kartonik z liczbą- wynikiem odejmowania: 10-5=5

Zadanie V
Krzyś miał 9 cukierków. Zjadł 3 cukierki. Ile cukierków zostało Krzysiowi?

(Dzieci biorą 9 klocków. Odsuwają3 klocki; układają zapis:9-3=; liczą pozostałe klocki; kończą zapis:9-3=6 i odpowiadają na pytanie.)

Zadanie VI
Aneta miała 10 naklejek. 7 naklejek nakleiła na obrazek. Ile naklejek jej zostało?
(Dzieci biorą 10 klocków, odsuwają 7 klocków; układają zapis: 10-7=; liczą klocki, które pozostały; kończą zapis:10-7=3 i odpowiadają na pytanie.

4. Na rozluźnienie proponuję zabawę Pt: „Wieża”
Potrzebne będą kolorowe klocki, kostka do gry, kartoniki z liczbami, mama lub tata, brat lub siostra.

Siadacie na dywanie. Osoba dorosła rzuca kostką. Wyrzucona liczba oczek będzie wskazywała, z ilu klocków budujesz wieżę. Następnie osoba dorosła drugi raz rzuca kostką. Wyrzucona liczba oczek wskazuje z ilu klocków brat lub siostra ułoży wieżę.
Twoim zadaniem jest ułożenie działania na dodawanie oraz odejmowanie i podanie wyniku(zabawę można powtórzyć kilka razy).

5.Teraz proponuję zabawy matematyczne pt:„Góralskie liczenie”.

Abyście mogli prawidłowo rozwiązać zadania, musicie wiedzieć jakie zwierzęta najczęściej hoduje się w górach, kto to jest baca i juhas. Otóż w górach wypasane są owce. Miejsca, w których są wypasane to hale. Góral, który zajmuje się wypasem owiec to BACA. Natomiast młodszy pomocnik bacy toJUHAS.


Zadanie I

Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie
Dwie z góry mu uciekły,
Ile teraz masz owiec juhasie?

Ułóż 10 liczmanów. Odsuń 2. Ułóż działanie:

10-2=8

Odpowiedź na pytanie: Teraz jest 8 owiec.

Tak samo postępuj przy innych zadaniach:

Zadanie II
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale 4 starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi-
ile owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie III
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły
Powiedz teraz mi-
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?

Zadanie IV
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
4 czarne owce
i 5 białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa.

6. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych zadań.

POWODZENIA:)))

line

Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 10.06.2020