O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Nauczanie zdalne 15.06.2020r.

Propozycje zadań dla dzieci 5-letnich

line

Witajcie w kolejnym tygodniu. Weekend minął nam bardzo szybko, rewelacyjna pogoda dopisała, zebraliśmy siły na kolejny tydzień. Najbliższe dni miną nam w temacie morza. Wybiegniemy odrobinę myślami na plażę i na nasze polskie wybrzeże.

1.Zabawa ortofoniczna z elementami ruchu „Wakacyjna wycieczka”. Na początek, wysłuchajcie opowiadania o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. Waszym zadaniem będzie wykonywanie pewnych czynności w momencie, kiedy usłyszycie określone słowa: „miś” – podskakujecie, „jabłko”- obracacie się wkoło z szeroko rozłożonymi rękami, „gruszka” – unosicie ręce do góry. Zabawę rozpoczynacie siedząc na krześle. Do wykonania każdego ruchu, musicie wstać, po czym z powrotem siadacie. Dodatkowym utrudnieniem będą słowa, po usłyszeniu których musicie wydać określony dźwięk: „samochód” – sz sz sz, „pociąg” – ciuch ciuch ciuch, „rzeka” – plum plum plum, „ptaki” ćwir ćwir ćwir, „osa” – bzz bzz bzz, „dzieci” – ha ha ha, „krowa” – mu mu mu . Do dzieła!

Pewnego letniego wieczoru DZIECI wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe JABŁKO, soczystą GRUSZKĘ i swojego małego, pluszowego MISIA. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić DZIECI, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały, podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe JABŁKO, soczysta GRUSZKA i mały pluszowy MIŚ. Tata wystawił rowery, mama uszykowała kanapki i picie, a DZIECI założyły kaski ochronne na głowy i wszyscy wyruszyli w drogę. A wraz z nimi okrągłe JABŁKO, soczysta GRUSZKA i mały, pluszowy MIŚ. Początkowo jechali przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających SAMOCHODÓW. Zatrzymali się przy przejeździe kolejowy, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał POCIĄG. Pojechali dalej wzdłuż RZEKI, coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było łąkę, na której pasły się KROWY. Po chwili, na łące rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego, pluszowego MISIA, okrągłe JABŁKO i soczystą GRUSZKĘ. W oddali słychać było śpiew PTAKÓW i bzyczenie OS. Ada zjadła soczystą GRUSZKĘ, a okrągłe JABŁKO oddała Olkowi. Potem spakowała MISIA do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzić czas z rodzicami, ale już trochę stęsknili się za radosnymi okrzykami innych DZIECI w przedszkolu.

2. „Jedzie pociąć z daleka” – wysłuchajcie piosenkę, jeśli znacie słowa – możecie śpiewać i poruszajcie się w jej rytmie.
https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

3. Dojechaliśmy pociągiem nad morze, dlatego w tym temacie będzie wiersz. Wysłuchajcie wiersz E. Stadtmüller „Wakacyjny pociąg”. Odpowiedzcie na pytania do treści.
Jedzie pociąg wakacyjny,
pociąg kolorowy.
Już wjeżdżają wagoniki
na peron bajkowy!

Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,
mkną koła po szynach.
Już się nowa, kolorowa
przygoda zaczyna.

Pierwsza stacja – wieś wesoła:
łąki, lasy, pole.
Zaraz tutaj urządzimy
zielone przedszkole.
Nauczymy kota liczyć,
a tańczyć konika.
Niech zobaczy każdy cielak,
jak przedszkolak bryka.

Ref: Stuku-puk...

Druga stacja to Podhale,
piękne górskie szczyty,
a ze szczytów, jak wiadomo,
widok znakomity.
Bajki będą opowiadać
potoki i skały,
bo w nich mieszka duch starego
bajarza Sabały.

Ref: Stuku-puk...

Trzecia stacja to jezioro,
widać je z daleka.
Żabi chórek już z koncertem
niecierpliwie czeka.
Już po falach się ścigają
żaglówki, kajaki
i dmuchany hipopotam
malowany w maki.

Ref: Stuku-puk...

Czwarta stacja to już morze,
szerokie, głębokie,
i wspaniała piaskownica,
większa niż przed blokiem.
Na tej wielkiej piaskownicy
czy, jak mówią, plaży
może skarby bursztynowe
znaleźć nam się zdarzy?

Ref: Stuku-puk..

Pytania i zadania do treści:
Jaki pojazd wybrał się w wakacyjną podróż?
Ile odwiedził stacji?
Spróbujcie wymienić, co było na kolejnych stacjach.
W jakim miejscu pociąg zakończył podróż?
Jak nazywa się morze, nad którym leży Polska?
Wskaż palcem, na mapie z załącznika całą linię brzegową Morza Bałtyckiego znajdującą się w Polsce.

4. Zabawa dydaktyczna „Pakujemy plecak”. Do tej zabawy będziecie potrzebowali plecak oraz sprzęty, które można do niego spakować wybierając się na plażę (mogą to być: grabki, foremki, łopatka, wiaderko itp.) Włóżcie wszystko do plecaka. Teraz rodzic zasłoni Wam czymś oczy (opaską, apaszką), a Waszym zadaniem będzie wyciąganie po jednym przedmiocie z plecaka i odgadnięcie, co to za przedmiot, jedynie go dotykając.

5. Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?” Wyłóżcie teraz te wszystkie przedmioty przed sobą. Zasłońcie oczy, a w tym czasie rodzic zabiera jeden przedmiot. Waszym zadaniem jest powiedzieć, czego brakuje. Zabawę można powtórzyć kilka razy, a następnie trochę ją zmodyfikować i w momencie, kiedy Wy zasłaniacie oczy, rodzic zamienia miejscami dwie rzeczy.

6. Na koniec wykonajcie pracę plastyczną – „Pociąg”. W załączniku znajdziecie przykładowy – gotowy już pociąg. Do jego wykonania będziecie potrzebowali rolki po papierze toaletowym, plastelinę lub mocny klej do przymocowania kół, nitkę, mogą być farby do pomalowania wagonów i do dzieła!

Jeśli okaże się, że macie jeszcze siłę, to proponuję Wam zadanie z załącznika. Należy połączyć kreski  tak, aby powstały szlaczki, a następnie spróbujcie samodzielnie dokończyć szlaczki w liniach. Możecie pokolorować pociąg.

To wszystko na dzisiaj! Przyjemnego i słonecznego dnia :)

line

Zdjęcie: Nauczanie zdalne 15.06.2020r. Zdjęcie: Nauczanie zdalne 15.06.2020r. Zdjęcie: Nauczanie zdalne 15.06.2020r.