 |
|
|
|
ZADANIA DO PRACY W DOMU 15.06.2020
|
|
|
|
WITAJCIE „MOTYLKI” W TEN SŁONECZNY DZIEŃ.
1. Posłuchajcie zagadki:
Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci? (lato)
- Podziel słowo „LATO” na sylaby. Ile sylab jest w tym słowie?
- Podziel słowo „LATO” na głoski. Ile głosek jest w tym słowie?
- Jaką głoskę słyszysz na początku słowa „LATO”?
- Wymień inne słowa zaczynające się głoską „l”.
Lato, to jedna z 4 pór roku. Wymień pozostałe pory roku we właściwej kolejności: WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA
Już wkrótce skończy się wiosna, a zacznie lato.
Pierwszy dzień lata kalendarzowego zawsze przypada 22 czerwca, natomiast początek lata astronomicznego uzależniony jest od przesilenia letniego, czyli momentu, w którym ziemia maksymalnie wychyla się w kierunku słońca. Jest to zarazem najdłuższy dzień w roku, a po nim następuje najkrótsza noc.
2. Otwórzcie fioletową książeczkę na str. 64. Posłuchajcie wiersza „Za co lubimy lato?”
- Jakie oznaki lata występują w wierszu?
- A Ty, za co lubisz lato?
Zobacz na obrazki w książce. Jakie owoce dojrzewają właśnie latem?
3. Na filmiku zobaczycie, co dzieje się w przyrodzie latem i jak można spędzić czas:
https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
4. Zabawa ruchowa ,,Nadchodzi lato”
Nagranie skocznej muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo&feature=youtu.be
Dziecko podczas skocznej muzyki będzie naśladowało lot jaskółki. Na pauzę w muzyce będzie poruszało się według instrukcji rodzica i recytowało jednocześnie rymowankę, dzieląc słowa na sylaby.
Jas-kó-łecz-ka w lo-cie
kreś-li du-że ko-ła.
Gniaz-do swe szy-ku-je.
– Przy-szło la-to! – wo-ła.
Następnie przy muzyce:
Dziecko spacerują po łące – maszeruje do przodu, recytując i jednocześnie wyklaskując pierwszą część rymowanki. Następnie maszeruje do tyłu, recytuje i wyklaskuje pozostałą część rymowanki. Zabawę powtarzamy. Podczas kolejnych pauz dziecko recytuje rymowankę: raz głośno, raz cicho, i wykonuje ruchy: raz w szybkim tempie, raz w wolnym tempie.
5. Zobacz w załączniku różne ubrania. Opowiedz:
-Które ubrania nosi się zimą a które latem?
- Które ubrania założymy na wiosenny spacer, a które na jesienny?
6. Podsumowanie zdobytych wiadomości.
Na podstawie zdobytych wiadomości na temat lata, opowiedz o tej porze roku. Np. Latem kwitną róże, na łące wyrastają maki, chabry i rumianki. Słońce mocno grzeje i możemy się opalać. Rodzic uzu¬pełnia informacje. Mówi m.in.: Latem dojrzewają takie owoce, jak np. porzeczki i jabłka.....
Narysuj na małych karteczkach obrazki przedstawiające cechy lata.
7. Otwórz fioletową książeczkę na str. 61. Wykonaj zadanie.
Powodzenia! |
|
|
 |