Dzień dobry Jeżyki. Pomimo pięknej słonecznej pogody mam nadzieje, że macie jeszcze dzisiaj ochotę popracować, a będziemy ćwiczyć między innymi dodawanie i odejmowanie. Zapraszam :)
Temat: Liczymy babki z piasku
1.Dzisiaj na początek utrwalamy piosenkę na pożegnanie przedszkola i wiersz.
https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c
2.Ćwiczenia oddechowo- fonacyjne.
-Dzieci śpiewają głoskę o na melodię znanej piosenki.
-Mówią głoskę o jak najdłużej na jednym wydechu.
-Mówią, na przemian, głoski: o a o a o a o a o a …..
3.Przygotujcie liczmany, cyfry i znaki matematyczne. Możecie również przygotować foremki do piasku i na ćwiczenia matematyczne wybrać się do piaskownicy. W zależności gdzie przeprowadzicie ćwiczenia możecie skorzystać z moich propozycji zadań lub rodzice wymyślają treści sami. Jeśli wykonujecie zadanie w domu zapiszcie równania na kartce, a jeśli w piaskownicy możecie to zrobić patykiem na ziemi.
-Ania zrobiła 3 babki z piaski. Potem zrobiła jeszcze 7 babek. Ile razem ma babek?
-Tomek zrobił 4 babki z piasku. Potem zrobił jeszcze 5 babek. Ile razem ma babek?
-Zuzia zrobiła 5 babek z piasku. Potem zrobiła jeszcze 5 babek. Ile razem ma babek?
-Lenka zrobiła 10 babek. 4 babki zniszczył jej Mikołaj. Ile babek zostało Lenie?
-Bartek zrobił 8 babek. 5 babek niechcący rozdeptał. Ile babek zostało Bartkowi?
-Julia zrobiła 9 babek. B babek zasypali piaskiem koledzy. Ile babek zostało Julce?
4.Zabawa z piaskiem. Jeśli macie ochotę na taką zabawę odsyłam Was do dwóch pierwszych linków, a jeśli macie ochotę sami zrobić piasek kinetyczny to odsyłam do trzeciego linku.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/07/kreatywne-zabawy-dla-dzieci/
https://www.youtube.com/watch?v=G3sOdeXEIKg
https://www.youtube.com/watch?v=rs68nsQ5v0I
5.Zabawa twórcza, uspokajająca – Chciałbym ( chciałabym ) być motylem. Układacie na dywanie poduszkę, która będzie symbolizowała kwiat. Siadacie na niej i zamykacie oczy. Rodzice mogą przygotować delikatna chustę i wykorzystać podczas zabawy.
Jesteście motylami. Siedzicie na pięknym kwiatku i tak jak inne motyle, odpoczywacie po długim locie. Ciepły, delikatny wiaterek głaszcze wasze ciała (rodzic delikatnie muska je szyfonową chustką). Słońce ogrzewa wasze skrzydełka. Siedzicie sobie cicho i wsłuchujecie się w miły szum wiatru (rodzic milczy przez chwilę). Wiatr żegna się z wami i powoli milknie ( rodzic znowu dotyka chustką dzieci). Wy spokojnie siedzicie/leżycie i myślicie o nim. Powoli otwieracie oczy. Słyszycie muzykę, która zaprasza was do tańca (dziecko tańczy przy nagraniu spokojnej melodii – link poniżej). Muzyka milknie, a wy powoli siadacie na swoim kwiatku (na poduszce). Za pomocą chusty rodzic zamienia z powrotem motyla w dziecko, które dzieli się swoimi wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=NliYy7iqh-U
6.Pisanie w piasku. Rodzice na papierową tacę lub w inne naczynie nasypują piasek, a dzieci palcem wskazującym lub patykiem piszą litery, proste słowa w zależności od umiejętności.
7. Piaskowy obrazek. Na zakończenie zabawy z piaskiem wykonujecie obrazek, który najlepiej uwiecznić na zdjęciu, gdyż jest bardzo nietrwały prawda? Życzę udanej zabawy.
8.Dodatkowe karty pracy znajdziecie w załącznikach.
Życzę Wam miłego dnia.
Pani Kasia:)