O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA ŚRODĘ 17 CZERWIEC


line


Dzień dobry Jeżyki. Pomimo pięknej słonecznej pogody mam nadzieje, że macie jeszcze dzisiaj ochotę popracować, a będziemy ćwiczyć między innymi dodawanie i odejmowanie. Zapraszam :)
Temat: Liczymy babki z piasku

1.Dzisiaj na początek utrwalamy piosenkę na pożegnanie przedszkola i wiersz.

https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c


2.Ćwiczenia oddechowo- fonacyjne.

-Dzieci śpiewają głoskę o na melodię znanej piosenki.
-Mówią głoskę o jak najdłużej na jednym wydechu.
-Mówią, na przemian, głoski: o a o a o a o a o a …..

3.Przygotujcie liczmany, cyfry i znaki matematyczne. Możecie również przygotować foremki do piasku i na ćwiczenia matematyczne wybrać się do piaskownicy. W zależności gdzie przeprowadzicie ćwiczenia możecie skorzystać z moich propozycji zadań lub rodzice wymyślają treści sami. Jeśli wykonujecie zadanie w domu zapiszcie równania na kartce, a jeśli w piaskownicy możecie to zrobić patykiem na ziemi.

-Ania zrobiła 3 babki z piaski. Potem zrobiła jeszcze 7 babek. Ile razem ma babek?
-Tomek zrobił 4 babki z piasku. Potem zrobił jeszcze 5 babek. Ile razem ma babek?
-Zuzia zrobiła 5 babek z piasku. Potem zrobiła jeszcze 5 babek. Ile razem ma babek?
-Lenka zrobiła 10 babek. 4 babki zniszczył jej Mikołaj. Ile babek zostało Lenie?
-Bartek zrobił 8 babek. 5 babek niechcący rozdeptał. Ile babek zostało Bartkowi?
-Julia zrobiła 9 babek. B babek zasypali piaskiem koledzy. Ile babek zostało Julce?

4.Zabawa z piaskiem. Jeśli macie ochotę na taką zabawę odsyłam Was do dwóch pierwszych  linków, a jeśli macie ochotę sami zrobić piasek kinetyczny to odsyłam do trzeciego linku.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/07/kreatywne-zabawy-dla-dzieci/


https://www.youtube.com/watch?v=G3sOdeXEIKg

https://www.youtube.com/watch?v=rs68nsQ5v0I


5.Zabawa twórcza, uspokajająca – Chciałbym ( chciałabym ) być motylem. Układacie na dywanie poduszkę, która będzie symbolizowała kwiat. Siadacie na niej i zamykacie oczy. Rodzice mogą przygotować delikatna chustę i wykorzystać podczas zabawy.

Jesteście motylami. Siedzicie na pięknym kwiatku i tak jak inne motyle, odpoczywacie po długim locie. Ciepły, delikatny wiaterek głaszcze wasze ciała (rodzic delikatnie muska je szyfonową chustką). Słońce ogrzewa wasze skrzydełka. Siedzicie sobie cicho i wsłuchujecie się w miły szum wiatru (rodzic milczy przez chwilę). Wiatr żegna się z wami i powoli milknie ( rodzic znowu dotyka chustką dzieci). Wy spokojnie siedzicie/leżycie i myślicie o nim. Powoli otwieracie oczy. Słyszycie muzykę, która zaprasza was do tańca (dziecko tańczy przy nagraniu spokojnej melodii – link poniżej). Muzyka milknie, a wy powoli siadacie na swoim kwiatku (na poduszce). Za pomocą chusty rodzic zamienia z powrotem motyla w dziecko, które dzieli się swoimi wrażeniami.

https://www.youtube.com/watch?v=NliYy7iqh-U


6.Pisanie w piasku. Rodzice na papierową tacę lub w inne naczynie nasypują piasek, a dzieci palcem wskazującym lub patykiem piszą litery, proste słowa w zależności od umiejętności.

7. Piaskowy obrazek. Na zakończenie zabawy z piaskiem wykonujecie obrazek, który najlepiej uwiecznić na zdjęciu, gdyż jest bardzo nietrwały prawda? Życzę udanej zabawy.

8.Dodatkowe karty pracy znajdziecie w załącznikach.

Życzę Wam miłego dnia.
Pani Kasia:)



line

Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ 17 CZERWIEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ 17 CZERWIEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ 17 CZERWIEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ 17 CZERWIEC

Plik do pobrania: jez_kol-dodawanie-5.pdf
Plik do pobrania: ile_baniek_ma_kazde_dziecko_kpp_28_5b.pdf