Dzień dobry Jeżyki . Rozpoczynamy ostatni tydzień naszych wspólnych działań na odległość. Pomimo, że dzisiaj pierwszy dzień kalendarzowego lata to trochę smutno, że kończy się Wasza przygoda z przedszkolem, a moja praca z Wami :( Pocieszające jest to, że się w tym tygodniu zobaczymy:) Zapraszam.
Temat Co robią latem dni tygodnia?
1. Zabawa ruchowa „Ruchomy kwiatek”.
Dziecko maszeruje przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce, dziecko - kwiatek stoi
i skłania się na boki, tyle razy ile rodzic klaszcze np.4. Powtarzamy zabawę zmieniając ilość skłonów.
https://drive.google.com/file/d/1J9uIbNMnjL09iMlzn1TYuluayC2HfxKE/view
2.Posłuchajcie wiersza „ Co robią latem dni tygodnia?”G.Lech
- Co wy na to, że już lato?
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mrugnął tylko: lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
Bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: ja wciąż maluję,
Jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
chciałbym zagrać, lecz nie prędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
A sobota? – cóż nam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
Rozmowa na temat wiersza, rodzic zadaje pytania:
- jaką mamy już porę roku?
- o co zapytał swoje dni Tydzień?
- co zrobił i odpowiedział poniedziałek?
- co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
- co Wy lubicie robić latem?
- co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?
- ile dni wchodzi w skład tygodnia?
Zachęcanie dzieci do wymienienia w kolejności wszystkich dni tygodnia. W załączniku znajduje się karta z nazwami dni tygodnia, którą można wydrukować. Wycinamy je nożyczkami i układamy w odpowiedniej kolejności. Dodatkowo można wykorzystać cyfry dostosowując je do odpowiedniego dnia tygodnia.
3.Zabawa ruchowo naśladowcza- Letnie zabawy.
Dzieci naśladują zabawy na powietrzu, np. pływanie, granie w piłkę, budowanie z piasku…- nazwę czynności podaną przez rodzica.
4.Zabawa z czym kojarzy się przedszkole.
Dzieci na środku kartki rysują budynek przedszkola (lub piktogram przedstawiający budynek), a następnie podają skojarzenia z przedszkolem, a rodzice zapisują wokół obrazka przedszkola (dzieci jeśli potrafią piszą same lub rysują obrazki), np. uśmiech, sympatia, dobre obiadki, różne zabawki…
Na zakończenie wskazują na ilustracji z emocjami, emocje jakie towarzyszą im kiedy wspominają czas spędzony w przedszkolu.
5. Praca plastyczna – Obrazek o lecie – wykonanie prezentu dla kolegi lub koleżanki na pożegnanie przedszkola. Obejrzyjcie reprodukcje malarskie : VClaude’a Moneta Stogi siana w Giverny; Olega Sumarokova Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży. Powiedzcie z jaką porą roku Wam się kojarzą i dlaczego. Wykonajcie swoją pracę dowolna techniką, ale jeśli są w domu farby to zachęcam, aby je wykorzystać w tej pracy plastycznej.
6.Do ćwiczeń w czytaniu wykorzystujecie tekst w książce na s. 86-89. Tekst opowiadania w całości znajduje się w załączniku.
7.Dodatkowe karty pracy znajdziecie w załącznikach.
8.Kochani utrwalajcie nasze piosenki „Lato w kawiarence”, „Piosenkę na pożegnanie” i wierszyk na wspólne spotkanie z okazji zakończenia przedszkola.
Życzę miłego dnia
Pani Kasia :)