O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA WTOREK 23.06.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu

line

Propozycje zabaw na wtorek 23.06 :)))

Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.

1.Moi drodzy wakacje tuż, tuż...Jeśli macie jeszcze ochotę na zabawy to zapraszam:)))

Na początek przygotuj patyczki(liczmany; ma być ich tyle, ile masz palców u rąk) w różnych kolorach, znaki, liczby. Jeśli nie masz patyczków, możesz użyć klocków, guzików itp.
-ułóż z patyczków figury geometryczne: trójkąt, kwadrat, prostokąt.
-ułóż patyczki w każdym kolorze. Podaj całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np.: 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków
ułóż działanie ilustrujące liczbę patyczków np.:
3+4+3=10

-odkładanie patyczków np.: w kolorze żółtym
Policz pozostałe patyczki, mówiąc 10 odjąć 3 to siedem
Ułóż działanie:
10-3=7

-odkładanie patyczków np.: czerwonych
Policz pozostałe patyczki, mówiąc 7 odjąć 3 to cztery
Ułóż działanie:
7-3=4

2.Rozwiąż zadania:
-Po łące skakały 4 żabki(kładziesz cztery patyczki). Potem zjawiły się jeszcze 4 żabki(dokładasz 4 patyczki). Ile żabek skacze po łące?
Układasz działanie:
4+4=8

-Po łące chodziło 9 bocianów. 4 bociany odleciały. Ile bocianów pozostało?
-Ile było bocianów?
-Ile bocianów odleciało?
Układasz 9 liczmanów, 4 odsuwasz; dlaczego tak ułożyliście liczmany?
Wzięliśmy 9 liczmanów , bo było 9 bocianów, odsunęliśmy 4, bo 4 bociany odleciały.
Ułóż działanie:
9-4=5


3.Zabawa-ćwiczenia oddechowe-” Na łące”

Maszerujesz po pokoju w dowolnym kierunku w rytmie dowolnej piosenki. Podczas przerwy w nagraniu zatrzymujesz się. Wyznaczona wcześniej osoba mówi: „Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. Na hasło pszczoły, nabierasz nosem powietrze, wypuszczasz je i wypowiadasz sylabę bzz lub buu.

4.Ćwiczenia z elementem równowagi:
-spacerujesz swobodnie z woreczkiem na głowie, następnie kładziesz woreczek przed sobą i starasz się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę; pamiętaj o zmianie stóp.

5.Ćwiczenia mięśni brzucha :” Do góry i w dół”
Leżysz tyłem, woreczki wkładasz między stopy. Unosisz je stopami do góry i przekładasz za głowę, a potem powracasz do pozycji wyjściowej.

6.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania- „ Na plaży”
Kładziesz woreczki na podłodze. Chodzisz na czworakach dookoła swoich woreczków, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klękasz, wyciągasz ręce, otwierasz dłonie i pokazujesz co znalazłeś.

7.Wykonaj zadania w kartach pracy cz..4 str. 73. Dokończ rysowanie szlaczków. Podziel nazwy obrazków na sylaby lub na głoski.

8.Wykonaj zadania w kartach pracy cz.4, str. 74. Pooglądaj obrazki. Opowiedz co się na nich dzieje. Zastanów się i powiedz co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości.

9.Uwieczniaj swoje zabawy na zdjęciach. Jeśli je prześlesz tak jak do tej pory, na pewno zostaną umieszczone na stronie:)))

Życzę udanej zabawy:)
p. Małgosia

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA WTOREK 23.06.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA WTOREK 23.06.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA WTOREK 23.06.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA WTOREK 23.06.2020

Plik do pobrania: ksztalty_figury.pdf
Plik do pobrania: ksztalty_zbiory.pdf