O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Środa,24.06.2020r.

3 i 4 latki

line

*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl

1.Przywitaj się z rodzeństwem przy piosence: „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Na słowa:
hello-machamy
How are You? – rozkładamy dłonie na boki
I am fine – wyciągamy kciuki w górę
I am great – podskakujemy w górę
I am Hungry – pokazujemy, ze jesteśmy głodni
I am tired –jesteśmy zmęczeni

2.Określ pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie odpowiadamy:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy-pochmurno.

3. Rozgrzewka przy piosence: „Hokey-Pokey”:
youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY

4.Posłuchaj piosenki: „Mr. Sun” i pokazuj czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y
Sun- słońce
Up- w górę
Down- w dół
Shine – świecić
Tree – drzewo
Children-dzieci

5. Osluchaj się z piosenką: „Octopus” i rób to co robi ośmiornica:
https://www.youtube.com/watch?v=JhEbBiVxH9o
Octopus – ośmiornica
Swim – pływać
Swim up – pływać w górę
Swim down – pływać w dół
Swim forward – pływać w przód
Turn around – okręcić się

6.Wybierz zabawę, podczas której utrwalisz nowe slownctwo:
1. Touch animal(dotknij zwierzątko) 

Potrzebne będą: obrazki zwierzątek morskich. Mówimy “touch-dotknij” i podajemy konkretny zwierzątko np. touch octopus, a zadaniem dziecka jest znalezienie obrazka. Można do tej zabawy wykorzystać klapkę na muchy 
2. What is missing? (cego brakuje?)– rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzątka na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic mówi: close your eyes-zamknij oczy. Abracadabra, abracadee, one, two, three..-rodzic chowa jeden obrazek, następnie mówi: open your eyes-otwórz oczy. What is missing?-czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
3. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecko próbuje zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
4. What’s this? (co to jest?)Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a fish? Odpowiedzi: No / Yes
5. Spin and win!(zakręć i wygraj) Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
6. Upside down flash(do góry nogami) – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it shark?
7.The towwr game(Wieża z kubeczków plastikowych)- im więcej pamiętasz słówek, tym wyższa będzie wieża. Ustawiamy najpierw kubeczek, a potem na nim obrazek.

8. A na koniec piosenka: „Baby shark” i cała rodzina rekina: 
https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Baby shark – dziecko rekin
Mama shark – mama rekin
Papa shark – tata rekin
Grandma shark – babcia rekin
Grandpa shark – dziadek rekin
Hungry - głodny
Little fish - mała rybka
Swim - pływać
Faster – szybciej

9.A dla chętnych kolorowanie obrazków z piosenki. Kto wykona zadanie może wysłać zdj. swojej Pani, a ja wrzuce je na strone j. ang.

line

Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r. Zdjęcie: Środa,24.06.2020r.