 |
|
|
|
Środa,24.06.2020r.
3 i 4 latki
|
|
|
|
*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl
1.Przywitaj się z rodzeństwem przy piosence: „Hello”
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
Na słowa:
hello-machamy
How are You? – rozkładamy dłonie na boki
I am fine – wyciągamy kciuki w górę
I am great – podskakujemy w górę
I am Hungry – pokazujemy, ze jesteśmy głodni
I am tired –jesteśmy zmęczeni
2.Określ pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie odpowiadamy:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy-pochmurno.
3. Rozgrzewka przy piosence: „Hokey-Pokey”:
youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY
4.Posłuchaj piosenki: „Mr. Sun” i pokazuj czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y
Sun- słońce
Up- w górę
Down- w dół
Shine – świecić
Tree – drzewo
Children-dzieci
5. Osluchaj się z piosenką: „Octopus” i rób to co robi ośmiornica:
https://www.youtube.com/watch?v=JhEbBiVxH9o
Octopus – ośmiornica
Swim – pływać
Swim up – pływać w górę
Swim down – pływać w dół
Swim forward – pływać w przód
Turn around – okręcić się
6.Wybierz zabawę, podczas której utrwalisz nowe slownctwo:
1. Touch animal(dotknij zwierzątko)
Potrzebne będą: obrazki zwierzątek morskich. Mówimy “touch-dotknij” i podajemy konkretny zwierzątko np. touch octopus, a zadaniem dziecka jest znalezienie obrazka. Można do tej zabawy wykorzystać klapkę na muchy
2. What is missing? (cego brakuje?)– rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzątka na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic mówi: close your eyes-zamknij oczy. Abracadabra, abracadee, one, two, three..-rodzic chowa jeden obrazek, następnie mówi: open your eyes-otwórz oczy. What is missing?-czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
3. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecko próbuje zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
4. What’s this? (co to jest?)Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a fish? Odpowiedzi: No / Yes
5. Spin and win!(zakręć i wygraj) Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
6. Upside down flash(do góry nogami) – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it shark?
7.The towwr game(Wieża z kubeczków plastikowych)- im więcej pamiętasz słówek, tym wyższa będzie wieża. Ustawiamy najpierw kubeczek, a potem na nim obrazek.
8. A na koniec piosenka: „Baby shark” i cała rodzina rekina:
https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Baby shark – dziecko rekin
Mama shark – mama rekin
Papa shark – tata rekin
Grandma shark – babcia rekin
Grandpa shark – dziadek rekin
Hungry - głodny
Little fish - mała rybka
Swim - pływać
Faster – szybciej
9.A dla chętnych kolorowanie obrazków z piosenki. Kto wykona zadanie może wysłać zdj. swojej Pani, a ja wrzuce je na strone j. ang. |
|
|
 |