 |
|
|
|
WAKACJE CORAZ BLIŻEJ
WAKACYJNY PAMIĘTNIK I SKRZYNIA SKARBÓW
|
|
|
|
Hej BIEDRONKI, PSZCZÓŁKI I WIEWIÓRKI
Witajcie przedszkolaki!
To już koniec roku szkolnego.
W poniedziałek zaczynają się wakacje, pewnie nie wszystkim uda się zrealizować wakacyjne plany, ale myślę, że będzie to dobry czas, po którym wreszcie wszyscy będziemy mogli wrócić do przedszkola.
Dziś mam dla Was ostatnie zadanie. To zadanie na całe wakacje.
WAKACYJNY PAMIĘTNIK i WAKACYJNA SKRZYNIA SKARBÓW
Pamiętnik to zeszyt, w którym zapisuje się ważniejsze wydarzenia.
Jak zrobić pamiętnik:
Przygotujcie zeszyt, lub segregator do wpinania kartek, lub inny notes (można wykorzystać puste kartki z zeszytów szkolnych rodzeństwa).
Na pierwszej stronie wymyślcie i napiszcie tytuł (samodzielnie lub naklejcie literki albo poproście rodziców):
MOJE WAKACJE, PAMIĘTNIK Z WAKACJI…
Co będzie na kolejnych stronach zależy od Was
Możecie:
• rysować swoje zabawy, ciekawe miejsca, które odwiedziliście, portrety nowych kolegów i koleżanek…
• wpinać lub wklejać zdjęcia, widokówki, mapy, zasuszone roślinki, które znajdziecie,
• zapisywać miejsca, w których byliście, nazwy miejscowości (zdjęcie 1 i 2)
Skrzynia skarbów to po prostu pudełko (może być po butach), do którego będziecie wkładali ciekawe znaleziska i pamiątki.
Żeby wyglądało jak prawdziwa skrzynia skarbów – trzeba je ładnie ozdobić
Skarbami z wakacji mogą być muszelki, kamyki, znalezione piórka, szyszki, bursztynki, kupione pamiątki i wszystko to, co będzie Wam przypominało wakacje.
(zdjęcie 3 i 4)
Nie wszystkie dzieci wyjadą, ale przecież udane wakacje mogą być też w domu, więc nawet, jeśli nie wyjedziecie, notujcie w pamiętniku co robiliście ciekawego w tym czasie
A teraz kilka propozycji na wakacyjne zajęcia:
NAD MORZEM I NAD JEZIOREM
- budowanie z piasku
- zbieranie muszelek, kamyków, bursztynów
- puszczanie kaczek z kamieni
- puszczanie latawca na wietrze (nad morzem)
- pływanie z rodzicami rowerami wodnymi, łódkami…
- nauka pływania, chlapanie, biegi w wodzie….
- obserwowanie ptaków (mewy, łabędzie, kaczki…)
W GÓRACH
- wędrówki szlakami górskimi
- przejażdżka kolejkami górskimi, wyciągami
- zbieranie kamieni w potoku
- fotografowanie ciekawych roślin górskich
- obserwowanie zwierząt i ptaków…
WSZĘDZIE
- jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach…
- wycieczki do lasu, na łąkę,
- odwiedzanie ciekawych miejsc (zwiedzanie Leszna, Trzebin, Rydzyny, Osiecznej….)
- zabawy na podwórku (wyszukiwanie starych zapomnianych gier – klasy, pajac, skakanie w gumę, zabawa w kamyki… - warto porozmawiać z babcią i mamą – wiele jest zapomnianych gier, w które mamy i babcie bawiły się podczas przerw w szkole lub w czasie wolnym na podwórku. Dzisiaj też dzieci chętnie bawią się w te gry, niestety nie wszystkie je znają. Może warto przypomnieć stare gry, które rozwijały sprawność fizyczną i dawały wiele radości)
Tu można przeczytać o wspomnianych zabawach
rodzinanastart.pl/2017/10/19/w-chowanego-w-gume-w-klasy-pokaz-dzieciom-zabawy-z-dziecinstwa/
a tutaj możecie je zobaczyć na filmach
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
NA DESZCZOWE DNI
Szycie strojów dla lalki (wspólnie z babcią lub mamą)
Malowanie, rysowanie wycinanie i różne prace plastyczne
Jednodniowe wycieczki i wyjazdy z rodzicami
Czytanie książek
Odwiedzanie krewnych
Gry planszowe wspólna gra ale także rodzinne konstruowanie gier. Dzieci w grupach starszych bardzo lubią gry i chętnie w nie grają. W tym roku grupa TYGRYSKI razem z rodzicami wykonała gry dla dzieci z innych grup. Kiedy wypożyczaliśmy gry od TYGRYSKÓW dzieci też chciały zrobić samodzielnie swoje gry. Zachęcam więc do zrobienia gier i wspólnej zabawy.
Czasami zajrzyjcie do Waszych książek, zostało tam jeszcze trochę zadań, można od czasu do czasu zrobić niektóre z nich i przypomnieć sobie literki, cyferki, poćwiczyć to, czego uczyliście się w ciągu całego roku.
Myślę, że każdy z Was ma wiele pomysłów na ciekawe zabawy, oczywiście będziecie też korzystali z gier w telefonie, laptopie, smartfonie. Ważne jednak, żeby nie było to jedynym zajęciem, żebyście spędzali czas aktywnie, poznali ciekawe miejsca, spotkali ciekawych ludzi, robili ciekawe rzeczy.
|
|
|
 |