O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Czwartek,25.06.2020r.

5 i 6 latki

line

*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl

1.Przywitaj się przy piosence: hello song!
- Dz. pokazuje każdą literę oddzielnie. Na hasło: hello - macha,
dance –tańcy swobodnie,
clap-klaszcze,
turn- okręca się,
stamp - tupie
https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ

2. Określ pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie patrząc przez okno odpowiadamy jaka jest pogoda:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy- pochmurno.

3.Rozgrzewka przy piosence:” The pinocchio”:
https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA
Pinocchio – Pinokio
In – do środka
Out – na zewnątrz
Right arm – prawa ręka
Left arm – lewa ręka
Right leg – prawa noga
Left leg- lewa noga
Chin up – broda w górę
Turn around – okręc się
Sit down -siadaj

4.Utrwal cz. ciała przy piosence: „Hokey-Pokey”:
youtube.com/watch?v=UFCEHTIF1zY

5. Przypomnij sobie slownictwo z piosenki: „Summer song”:
https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI
Summer – lato
What do you like to do?- co lubisz robić?
I like to swim – lubie pływać
I like to bike – lubie jezdzic na rowerze
I like to surf – lubie serfowac
I like to hike – lubie wędrować
I like to read - lubie czytać
I like to camp – lubię obozować
I like to play – lubię grać
I like to dance – lubię tańczyć

6.Zabawcie się przy piosence:„Jellyfish” i róbcie to co robią dzieci i bądźcie jak meduza:
https://www.youtube.com/watch?v=494e4txpwSg
Arms up – ręce w górę
Wrists together- nadgarstki razem
Jellyfish – meduza
Elbows together – łokcie razem
Knees together – kolana razem
Feet together – stopy razem

7. Wybierzcie zabawę, podczas której utrwalicie nowe slownctwo:
1. Touch animal:

Potrzebne będą: obrazki zwierzątek morskich. Mówimy “touch-dotknij” i podajemy konkretny zwierzątko np. touch octopus, a zadaniem dziecka jest znalezienie obrazka. Można do tej zabawy wykorzystać klapkę na muchy 
2. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzątka na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic mówi: close your eyes-zamknij oczy. Abracadabra, abracadee, one, two, three..-rodzic chowa jeden obrazek, następnie mówi: open your eyes-otwórz oczy. What is missing?-czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
3. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dziecko próbuje zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
4. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a fish? Odpowiedzi: No / Yes
5. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
6. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it shark?
7.Wieża z kubeczków plastikowych, im więcej pamiętasz słówek, tym wyższa będzie wieża. Ustawiamy najpierw kubeczek, a potem na nim obrazek.

8. A na koniec piosenka: „Baby shark” i cała rodzina rekina: 
https://www.youtube.com/watch?v=j8z7UjET1Is
Baby shark – dziecko rekin
Mama shark – mama rekin
Papa shark – tata rekin
Grandma shark – babcia rekin
Grandpa shark – dziadek rekin
Hungry - głodny
Little fish - mała rybka
Swim - pływać
Faster - szybciej

9.A dla chętnych wykonanie postaci z piosenki na patyczkach, bądź opaska z rekinem. 

line

Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r. Zdjęcie: Czwartek,25.06.2020r.