O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Projekt-20 minut dla matematyki

Informacje o projekcie

line

Drodzy rodzice!

W tym roku w naszym przedszkolu realizujemy roczny plan pracy pt.: „Chętnie odkrywamy, przekształcamy i działamy - z matematyką problemów nie mamy”, dlatego też nawiązując do tego tematu grupa Pszczółki została zgłoszona do projektu pt. „20 minut dla matematyki”. Autorką i organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, a koordynatorką w grupie Pszczółki jest Pani Żaneta Gertig.


Więcej szczegółów w linku:
http://jastrzebska-krajewska.pl/20minutdlamatematyki---projekt

Warto więc podjąć inicjatywy, które nie tylko usystematyzują edukację matematyczną już od przedszkola, ale także pomogą burzyć panujący stereotyp, że matematyka jest jedynie dla wybranych – bo matematyka jest wszechobecna w naszym życiu i jest DLA WSZYSTKICH.

Celem głównym projektu jest wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu poprzez świadome włączanie się do projektu #20minutdlamatematyki nauczycieli (placówek) i rodziców.

Tak niewiele potrzeba, by robić wielkie rzeczy. Potęga tkwi w codzienności, nauce zaradności i wykorzystaniu niepozornych sytuacji, które nam się po prostu wydarzają:
- wyjście do sklepu na zakupy: dziecko wrzuca owoce/warzywa do koszyka licząc je przy okazji,
- sprzątając pokój poproście dziecko, żeby wrzucało samochody do pojemnika licząc je,
- w drodze do przedszkola liczcie drzewa, które mijacie,
- podczas nakrywania do stołu pozwólcie dziecku rozkładać tyle talerzy ile będzie osób,
- składając pranie pozwólcie dziecku parować skarpetki :),
- robiąc obiad pozwólcie dziecku, żeby ważyło następujące składniki itp.
Są to tylko kilkuminutowe aktywności, podczas których kształtujemy następujące umiejętności matematyczne:
- liczenie (ile jest?),
- myślenie przyczynowo – skutkowe,
- klasyfikacja(co, gdzie leży),
- mała ekonomia (podczas płacenia),
- orientacja w przestrzeni,
- ważenie.

Postarajmy się zatem zachęcić dzieci i podtrzymać ich naturalne predyspozycje do zainteresowania dziedziną nauki jaką jest matematyka, gdyż wg. badań przeprowadzonych przez guru polskiego nauczania matematyki, prof. E. Gruszczyk-Kolczyńską w 2010 r. wynika, że aż ok 3/4 starszych przedszkolaków ma zadatki uzdolnień matematycznych.

Zamieszczam plakaty skierowane do Rodziców i zachęcam Państwa do codziennych działań na rzecz rozwoju edukacji matematycznej, a także inspiracje na codzienne aktywności w miesiącu wrzesień, a na kolejne miesiące będę udostępniała w postach. Można wysyłać do mnie zdjęcia jak dzieci pracują. Zaznaczam, że to nie jest żaden obowiązek :)

Można także prowadzić dzienniczek wraz z dzieckiem, do pobrania na stronie:
http://jastrzebska-krajewska.pl/do-pobrania
 
  Żaneta Gertig 



line

Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki Zdjęcie: Projekt-20 minut dla matematyki