Dzieci mogly zobaczyć: Jak pieczemy chleb-rozmowa połączona z działaniem, kosztowaniem chleba.
Cele ogólne :
- budzenie szacunku do pracy ludzkiej;
- zapoznanie dzieci z historią powstawania chleba, uświadomienie znaczącej roli pracy rolnika, młynarza, piekarza w wytwarzaniu pieczywa;
- wzbogacenie słownictwa dzieci o nowe określenia: młyn, kombajn.
Cele szczegółowe: (dziecko)
- jest przekonane o celowości uprawy zbóż;
- zna trudne i specyficzne warunki pracy rolnika, młynarza i piekarza;
- rozumie konieczność uprawy żyta, z którego wypieka się chleb;;
- potrafi wymienić etapy procesu powstawania mąki i chleba- układa historyjkę obrazkową;
- potrafi powiedzieć do czego potrzebna jest mąka,
- potrafi określić wygląd ( kolor) różnego gatunku pieczywa.
Żaneta Gertig