O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Zdalne nauczanie

CZWARTEK - 04.02.2021r.

line

Witam, witam i o zdrowie Was pytam?.
Jak się dziś czujecie?
Czy o bajkach już wszystko wiecie?


1. „W bajkowej krainie” – zabawy i ćwiczenia poranne.
„Krasnoludki i wielkoludy” – Dzieci naśladują krasnoludki – chodzą w przysiadzie oraz wielkoludy – chodzą na palcach.
„Wilk” – Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na hasło „wilk” – gromadzą się w wyznaczonym miejscu.
„Zaklęci rycerze” – Dzieci wykonują swobodny bieg po pokoju, a na przerwę w muzyce zatrzymują się i stoją nieruchomo.
„Jestem…” – Dzieci naśladują sposób poruszania się określonych przez rodzica postaci z bajek, np. staruszki, rycerza, smoka.

2. „Jak to w bajkach” – nauka wiersza na pamięć.
W bajkach dużo jest postaci,
są te dobre i są złe.
Lecz pamiętaj przyjacielu,
z bajki dużo uczysz się.

3. „Czego możemy nauczyć się z bajek?” – rozmowa kierowana.
Rozmowa na temat rymowanki. Próby odpowiedzenia na pytanie: Czego możemy nauczyć się z bajek?

4.„Jaka to bajka?” – prawda czy fałsz.
Rodzic mówi informacje na temat znanych bajek. Dziecko kiedy usłyszy zdanie prawdziwe – podnosi obie ręce do góry, a kiedy zdanie będzie fałszywe chowa ręce za siebie.
Królewna Śnieżka opiekowała się ośmioma krasnoludkami. (fałsz)
Czerwony Kapturek szedł przez las do domu dziadka. (fałsz)
Wróżka podarowała Kopciuszkowi karetę z dyni. (prawda)
Brzydkie kaczątko zamieniło się w łabędzia. (prawda)
Trzy małe świnki mieszkały w zamku. (fałsz)
Księżniczka spała na ziarnku maku. (fałsz)

5. „Rycerz i księżniczka” – słuchanie wiersza.
W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas.
Jest księżniczka i jest rycerz i zaczarowany las.
W lesie krasnal oraz wróżka, która różne czary zna.
I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma.
Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote,
bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę.
Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody,
bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody.
A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą,
młody rycerz i księżniczka, aż do rana tańczyć będą.
Rozmowa na podstawie wiersza.
– Jakie osoby występują w wierszu?
– Kto zna czary?
– Co wróżka wyczaruje dla księżniczki?
– Co dostanie rycerz?
– z kim księżniczka będzie tańczyć do rana?

6. Uczuciowe domino – zabawa twórcza. Dziecko i rodzic siedzą naprzeciw siebie, dziecko pokazuje minkę do rodzica, który odtwarza pokazaną minę. Następnie wymyśla swoją minę i pokazuje dziecku. Zabawa trwa aż uczestnicy wymyślą wszystkie znane sobie minki. Rodzic pokazuje dziecku obrazki z emocjami celem zainspirowania dziecka do wymyślania i nazywania wymyślonej mimiki twarzy, np. radość, smutek, gniew, złość zdziwienie itd.

7.Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej – Kopciuszek:
W jednym pudełku znajdują się klocki w dwóch kolorach. Zadaniem dzieci jest
posegregować klocki, aby w każdym pudełku były klocki w jednym kolorze.

8.Zabawy z dzieckiem w domu – ćwiczenia w dwójkach
https://youtu.be/FacAJxiIzh4

9.Gimnastyka na do widzenia
Prawa noga, wypad w przód, a rękoma zawiąż but. Powrót, przysiad, dwa podskoki, w miejscu bieg i skłon głęboki. Wymach rąk w tył i do przodu Już rannego nie czuć chłodu. Dzieci inscenizują ruchami treść wierszyka/piosenki. Prawa noga – noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę, Wypad w przód – wyciągnięta noga opada na podłogę, A rękoma zawiąż but – skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta, Powrót – powrót do pozycji zasadniczej, Przysiad – przysiad z wyciągniętymi do przodu rękoma, Dwa podskoki – dwa podskoki w miejscu, W miejscu bieg – bieg w miejscu, I skłon głęboki – skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg, Wymach rąk w tył – wysunięcie rąk do tyłu, I do przodu – wysunięcie rąk do przodu, Już rannego nie czuć chłodu – postawa wyprostowana.

10. A na koniec namalujcie farbami scenę z wymyślonej przez siebie bajki – pamiętajcie, aby wykorzystać całą powierzchnię kartki.

DZIĘKUJĘ WAM ZA DZISIEJSZĄ PRACĘ :)
POZDRAWIAM Was p. Żaneta

line