O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Zdalne nauczanie - 6 latki

CZWARTEK - 04.02.2021r.

line

1.Śpiewanie piosenki pt. „Hello!” wraz z pokazywaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

2. „What’s the weather like today?(jaka jest pogoda)”
– opisywanie pogody. Dziecko, jeżeli pamięta to może śpiewać piosenkę: what’s the weather? – na melodie Panie Janie. Rodzic pyta: Is it sunny/raining/ snowing/ hot/ cold/ windy? Dziecko odpowiada: Yes, it’s snowy/windy

3. Utrwalenie cz. twarzy piosence: „My face!”.
My face, my face this is my face
One mouth and one nose on my face!
My face, my face this is my face
Two eyes, and two ears on my face!
My face, my face this is my face
Two red cheeks on my face!
My face, my face this is my face!
 
4. Zabawa: show me! Rodzic pokazuje emocje, a dz. nazywa w j. ang:
- happy – szczęśliwy
- sad- smutny
- angry – zły
- sleepy – śpiący

5. If you’re happy – song Wesoła piosenka o emocjach, propozycja z kanału Super Simple Songs.
https://youtu.be/l4WNrvVjiTw
dłuższa wersja:
https://youtu.be/zbflttfKc9U

6. Emotions- song for kids
Kolejna zabawa polega na wykonywaniu różnych min o których mowa w piosence. Melodia doskonale znana dzieciom, gdyż jest to inna wersja „Hockey, Pockey”. W trakcie zabawy możemy zakrywać i odkrywać dłońmi twarz, prezentując kolejno miny wesołą, smutną, złą, przestraszoną, zdziwioną
https://youtu.be/ZHS7vCdBeus

7. How are they feeling now- quiz
Dzieci oglądają różne scenki, po czym muszą określić jakie emocje towarzyszyły występującym bohaterom. Z trzech podanych odpowiedzi wybieramy jedną.
https://youtu.be/anHnpDfsItc

ZABAWY utrwalające:
1. Rysowanie na plecach
Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysował rodzic.
2. Zabawa z butelką
Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku leży butelka, którą dziecko kręci. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować taką minę, jaką wskazała szyjka butelki.
3. Co powiedziałam.
Dziecko stoi w dużej odległości od rodzica np. na drugim końcu pokoju. Rodzic bardzo cicho wypowiada słowa związane z emocjami np. sad. Dziecko musi powtórzyć jakie słowo powiedział rodzic

W razie potrzeby skorzystania z pomocy z wymową polecam słownik mówiący DIKI https://www.diki.pl/

line