O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZAJĘCIA ZDALNE

ZIMA I ZWIERZĘTA -LICZYMY PTAKI

line

05.02.21



WITAJCIE BIEDRONKI


Dziś trochę zadań matematycznych.

Zaproście rodziców do wspólnej pracy, przygotujcie kostkę do gry.

Pod tekstem do pobrania są pomoce do zajęć, które należy wyciąć. Jeśli ktoś z Was nie ma możliwości wydrukowania, może przygotować je z pomocą rodziców. Zamiast ptaszków możecie
użyć : guzików, klamerek , nakrętek , klocków lub innych przedmiotów do przeliczania. Karmnik możecie ułożyć np. z patyczków do szaszłyków, kawałków włóczki czy też zbudować z klocków.

Zanim jednak przejdziemy do pracy, przenieśmy się na chwilę do świata wyobraźni. Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie to, co rodzic Wam przeczyta.


Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają Cię promienie zimowego słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i… zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki zimowego słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. A teraz powoli otwieraj oczy i …. pomyśl:

- czy bycie ptakiem jest miłe?
- jak się czułeś będąc ptakiem?
- czy chciałbyś być ptakiem? Jeśli tak, to jakim? Może jednym z tych, które spędzają w Polsce zimę?
- spróbuj w kilku zdaniach opowiedzieć rodzicowi o swoim wybrańcu.



No, a teraz czas na zadania:

• Utrwalanie znajomości cyfr, liczenie.

Zadanie 1

Rozłóżcie kartoniki z cyframi zapisem do dołu. Rodzic losuje kartonik z cyfrą, dziecko układa w karmniku odpowiednią liczbę ptaków, przelicza je ponownie. Następnie role się odwracają, dziecko losuje kartonik, rodzic układa w karmniku ptaki, dziecko sprawdza poprawność wykonania zadania.

• Dodawanie na konkretach, zapisywanie działań.

Zadanie 2


Rodzic układa kartoniki z dwoma różnymi gatunkami ptaków. Dziecko podpisuje cyfrą ich liczbę, następnie mówi, ile jest razem wszystkich ptaków, układa działanie.


• Rozwiązywanie zadań, zapisywanie działań , doskonalenie orientacji przestrzennej.


Zadanie 3

W ogrodzie stał karmnik. Krzysiu nasypał do niego nasion i okruchów, zawiesił też na gwoździu słoninkę. Poszedł do domu, schował się za firanką i obserwował, co się dzieje:

Pierwszy przyleciał 1 gil i zaczął dziobać ziarenka , potem przyleciało 5 sikorek, które dziobały słoninkę. Ile ptaków przyleciało do karmnika?

o policzcie sylwety ptaków w karmniku,
o ułóżcie działanie(1+5=6)
o odczytajcie wynik.


Zadanie 4

W karmniku Krzysia siedziały 4 wróbelki, potem na daszku karmnika usiadły jeszcze 3 gile. Ile było wszystkich ptaków?

o policzcie sylwety ptaków na karmniku i w karmniku
o ułóżcie działanie(4+3=7)
o odczytajcie wynik.

Zadanie 5

Krzyś, sypiąc nasionka do karmnika , przez nieuwagę rozsypał dość sporą ich ilość . Po pewnym czasie zauważył, że pod karmnikiem zajadają się nimi 2 wróbelki i 2 sikorki. Ile ptaków zajadało się ziarenkami?

o policzcie sylwety ptaków znajdujących się pod karmnikiem,
o ułóżcie działanie(2+2=4)
o odczytajcie wynik.

• Porównywanie, stosowanie znaków <,>,=

Zadanie 6

Dziecko kula 2 razy kostką, wybiera kartoniki z odpowiednimi cyframi, porównuje liczby i umieszcza między nimi odpowiedni znak.



Zadania w KP

Str. 22:
• odszukajcie wśród naklejek gawrona i naklejcie w odpowiednim polu w tabeli
• naklejkę z karmnikiem naklejcie w dowolnym polu tabeli
• określcie, w którym polu znajduje się karmnik
• dokończcie rysować karmnik według wzoru.

Str.31:
• narysujcie w każdej pętli figury wg wskazówek znajdujących się obok (mały ludzik- dziecko rysuje małe figury, duży ludzik – duże figury).

line

Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE

Plik do pobrania: ptaki.pdf
Plik do pobrania: kartoniki_-_cyfry.pdf