O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021

WIELKANOCNE ZWYCZAJE I TRADYCJE

line

Dzień dobry Biedronki!

Przed Wami kilka dni zajęć zdalnych.

Jak zapewne wiecie rozpoczął się ostatni ,przedświąteczny tydzień, który nazywany jest WIELKIM TYGODNIEM.
WIELKI TYDZIEŃ  to uroczysty czas upamiętniający ostatnie dni życia Pana Jezusa i przygotowujący do najważniejszych świąt w życiu chrześcijan – ŚWIĄT WIELKANOCNYCH nazywanych też ŚWIĘTAMI ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO.

Święta Wielkanocne są wielkim i radosnym wydarzeniem w każdej rodzinie. Obfitują w tradycje i zwyczaje, z których część jest podtrzymywana od dawnych lat do dnia dzisiejszego a część powoli zanika.

1. Co to takiego tradycja? Spróbujcie sami odpowiedzieć na to pytanie. Jeśli nie potraficie - zapytajcie rodziców.

2. Obejrzyjcie krótką prezentację .
www.youtube.com/watch

Odpowiedzcie na pytanie :

- jakie tradycje związane są ze Świętami Wielkanocnymi?

Zapytajcie też rodziców, które tradycje podtrzymywane są w Waszych domach ? Może macie też jakieś swoje rodzinne tradycje?

3. Spójrzcie na obrazki 1- 6 umieszczone na dole.

Czy wiecie , co przedstawiają?

Pomyślcie dobrze i spróbujcie ułożyć je według odpowiedniej kolejności występujących po sobie wydarzeń.

4. Zastanówcie się , co w Świętach Wielkanocnych lubicie najbardziej; ułóżcie kilka zdań o świętach, policzcie z ilu wyrazów składają się te zdania.

5. Poszukajcie rymów do słów związanych z Wielkanocą:

koszyczek - ……….
jajeczko - …………
babka - …………
żurek - …….....
baranek - ………
zajączek - ………
mazurek - ………

6. Rozwiążcie zagadkę a dowiecie się, jaką literę dzisiaj poznacie .

W pudełeczku się rozłożył
szereg krążków małych,
zmocz pędzelek i już możesz
- świat zmalować cały.

Czy już znacie odpowiedź? Tak , to farby.

• Podzielcie słowo farby na sylaby, policzcie ile ich jest,
• wymieńcie kolejno wszystkie głoski w słowie farby, policzcie ile ich jest,
• wymieńcie jeszcze 4 wyrazy, które mają na początku f.

7. Popatrzcie na zdjęcie nr 7   tak zapisujemy głoskę f.

8. Ułóżcie literę f – małą i wielką z kawałków włóczki.

9. Otwórzcie karty pracy nr 4 na stronie 60.

• Powiedzcie, do czego Olek wykorzystał farby?,
• popatrzcie na wyraz farby, policzcie ile jest w nim samogłosek (czerwone) a ile spółgłosek(niebieskie),
• przeczytajcie samodzielnie tekst znajdujący się pod obrazkiem, jeśli macie problem – poproście o pomoc rodzica.

10. Wykonajcie zadania w kartach pracy s. 61 – 63.

11. Z przyniesionej z przedszkola wydmuszki jajka gęsiego wykonajcie piękną pisankę.

Pamiętajcie, że pisanka , to ozdobione jajko.

Do jej wykonania możecie wykorzystać to, co macie w domu, np. pisaki, farby, pastele, plastelinę; możecie też okleić ją bibułą, kawałkami serwetek(wyciętymi wzorkami), kolorowym papierem.

Pamiętajcie o zachowaniu szczególnej ostrożności podczas ozdabiania wydmuszki, gdyż skorupka jest bardzo delikatna i
krucha.

Liczę na Waszą pomysłowość i kreatywność!

Miłego dnia Biedronki!

line

Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021 Zdjęcie: ZAJĘCIA ZDALNE - 29.03.2021