Witam Was Tygryski
Wielkanoc zbliża się dużymi krokami. Już wiecie co to są pisanki, dlatego dziś kilka zadań z pisankami.
1.Na początek zaśpiewajcie piosenkę „Ja dziesięć palców mam”-wszyscy doskonale ją znacie.
2.Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka pt: „Pisanki”. Spróbujcie zapamiętać jak wyglądała każda z nich.
Pisanki
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
pierwsza - ma kreski,
druga - ma kółka złote,
trzecia - drobne kwiaty,
czwarta - dużo kropek,
piąta - srebrne gwiazdki,
szósta - znów zygzaki,
siódma - barwne kwiaty jak astry lub maki,
ósma - wąskie szlaczki z zieloniutkich listków,
dziewiąta - największa - ma już prawie wszystko:
i kropki, i zygzaki, i paseczków wiele,
i czerwień, i złoto, i błękit, i zieleń,
i piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał,
dumne były z niego Hania i Małgosia...
3. „Znajdź połówkę” – zabawa matematyczna – wytnij pisanki(karta w załączniku). Podziel pisanki na połowy, przecinając każdą z nich. Wymieszaj karteczki i połącz pisanki w pary. Następnie ułóż je od największej do najmniejszej.
4.„Czy to jajko, czy nie jajko?” – zabawa ruchowa, poproście rodziców o przeczytanie wiersza, a Wy ilustrujcie go ruchem. W razie potrzeby rodzice podpowiedzą jak to zrobić. Wiersz powtarzamy dwa razy, za drugim razem szybciej.
W gniazdku jajko raz leżało, (dzieci leżą na dywanie, zwinięte w kulkę)
które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała, (dzieci wychylają głowę obracając ją na boki)
małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami)
Na niej dziobek też malutki, (usta zwijają w dzióbek)
co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi)
każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp)
Jeszcze tylko ogon mały (poruszają pupą)
Oto kurczak doskonały. (dzieci wstają i wskazują na siebie)
5.Jeśli macie ochotę wykonajcie karty pracy(w załączniku).
Życzę udanej zabawy
Pani Małgosia