O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

30.03.2021- nauczanie zdalne


line

Dzień dobry Pszczółki 😊.
Kolejny dzień naszej wspólnej pracy. Mam nadzieję, że wczoraj udało się Wam nie tylko wykonać nasze zadania, ale też postaraliście się najlepiej jak tylko potraficie pomóc rodzicom w przygotowaniach do nadchodzących świąt. Doskonale zdajecie sobie sprawę ile to wszystko wymaga pracy, ale jeżeli Wasze pracowite rączki będą miały w tych przygotowaniach swój udział , to wszystkim będzie zdecydowanie łatwiej.
Teraz trochę czasu poświęcicie na zajęcia, a później dalej możecie pomagać najbliższym w przygotowaniach do świąt.
 Czy pamiętacie jak się nazywają nadchodzące święta? Niestety nie słyszałam co powiedzieliście, ale jestem przekonana, że chyba wszyscy powiedzieli, że to WIELKANOC.
Z ilu sylab składa się słowo WIELKANOC? A teraz postarajcie się wymienić po kolei wszystkie głoski występujące w tym słowie, pamiętając, że każdą głoskę wymawiamy bardzo krótko.
Najbardziej popularnym symbolem Wielkanocy jest jajko, oznaka rodzącego się życia. Jajka nie tylko wchodzą w skład wielu potraw, ale są też elementem świątecznej dekoracji. Wówczas są one w różny sposób ozdabiane, a od tego za pomocą jakiej techniki są zdobione powstała ich nazwa. Najczęściej pojawiają się pisanki. Nazwa ta pochodzi od pisania na jajku rozgrzanym woskiem za pomocą igły lub szpilki. Następnie zanurza się takie jajko w barwniku. Później trzeba usunąć wosk w gorącej wodzie i pozostanie jasny wzór na kolorowym tle.
Są też kraszanki- to jajka zabarwione na jeden kolor.
Oklejanki- to jajka ozdobione np. materiałem lub papierem.
Na dole umieszczam kilka zdjęć ozdobionych jajek, a Wy postarajcie się właściwie je nazwać .
 Otwórzcie teraz karty pracy część 4 s. 60.Popatrzcie uważnie co robi Olek?
- Tak, Olek maluje jajka kolorowymi farbami.
Powtórzcie kilka razy słowo FARBY. Co słyszymy na początku tego słowa? Postarajcie się mówić głoskę f długo. Czy możecie określić , czy f jest samogłoską, czy spółgłoską? Brawa dla tych , którzy stwierdzili, że F jest spółgłoską. Przypominam, że spółgłoski zaznaczamy kolorem niebieskim, a samogłoski kolorem czerwonym.
Podzielcie słowo FARBY na sylaby. Ile ich jest? A teraz wymieńcie wszystkie głoski jakie słyszycie w słowie farby. Spójrzcie na s. 60 z ilu czerwonych i ilu niebieskich prostokątów jest utworzony model słowa farby? Jest więcej samogłosek czy spółgłosek?
Popatrzcie jak się pisze małą i wielką literę f. Spróbujcie napisać je po śladzie, zwracając uwagę, w którą stronę prowadzą strzałki/ góra s. 60/
Czas na przerwę- wstańcie i podnieście ręce wysoko do góry
-teraz opuszczamy ręce
- wysuwamy ręce w bok
-wysuwamy ręce do przodu
-ręce do tyłu i powtórka ćwiczeń.
 Teraz wykonamy ćw. na s. 61
-wymieńcie głoski w słowach: żyrafa, frezja, fotel, flaga
-przeczytajcie sylaby z literką f i wyrazy
- przeczytajcie wyrazy i zaznaczcie w nich niebieską kredką litery f/ małe i wielkie/.
 Spróbujcie przeczytać tekst pod obrazkiem na s. 60.
 Jakiego koloru farby miał Olek?
Jako ciekawostkę powiem Wam, że kolory dzielą się na ciepłe i zimne. Barwy ciepłe to te, które kojarzą się nam z ciepłem, czyli żółty, pomarańczowy, czerwony i pochodne. Barwy zimne to odcienie niebieskiego i zielonego, a także fiolet. Czerń i biel to barwy neutralne.
Jeżeli macie w domu farby to proponuję chwilkę poeksperymentować . Zabierzcie trzy kolory farb: czerwony, niebieski, żółty- są to kolory podstawowe, które można ze sobą mieszać aby uzyskać inne kolory. Spróbujcie na białej kartce zrobić blisko siebie trzy różnego koloru plamy, a później mieszać te kolory. Obserwujcie jaki kolor powstanie. Tymi różnymi kolorami wykonajcie na innej białej kartce literki f/ małe i wielkie/.
Po takim ćwiczeniu , zabierzcie ołówki i postarajcie się napisać najpierw po śladzie, a później samodzielnie litery f, F/s.62 i 63, a w ćwiczeniach w pisaniu na s. 23 proponuję pisać w wolnej chwili każdego kolejnego dnia-tak aby rączka nie była zmęczona, a mogła rozwijać swoją sprawność/.

Miłej i owocnej pracy 😊
Pozdrawiam
Pani Marysia.

line

Zdjęcie: 30.03.2021- nauczanie zdalne Zdjęcie: 30.03.2021- nauczanie zdalne Zdjęcie: 30.03.2021- nauczanie zdalne Zdjęcie: 30.03.2021- nauczanie zdalne