O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Świąteczny czas.

31.03.2021

line

Witajcie Kochani, gotowi na dzisiejsze zajęcia? No to zaczynamy :)

1. Powitanie wyliczanką.

Raz i dwa, raz i dwa,
przyszła wiosna, słońce da.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
słońce da nam uśmiech szczery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
uśmiech wszystkim trzeba nieść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wiosna chce się kąpać w rosie.
Dziewięć, dziesięć, schowaj sanki,
to już koniec wyliczanki.

2. Kolorowe pisanki- karta pracy, cz. 3, str. 64- 65

Moi drodzy, musicie zmienić kolor pisanek według podanego kodu. Następnie pokolorujcie odpowiednio rysunki jajek.
Natomiast na str.65 znajduje się pisanka, która wygląda trochę smutno. Uważam, że będzie ładniejsza, gdy dodacie jej trochę koloru. A więc, rysujcie proszę po śladach rysunku pisanki.

3. Zabawa matematyczna ,,Kura i jajka”.

Potrzebne Wam będą nakrętki po napojach (liczmany). Poproście rodziców, aby Wam przeczytali treść zadania, a Wy dokonajcie obliczeń za pomocą liczmanów.

- Kurka znosiła jajka. Najpierw 1 jajko, następnie 2 jajka, chwilę później jeszcze 3 jajka. Ile jajek zniosła kurka?
- W koszyczku było 5 pisanek. Mama dołożyła jeszcze 3 pisanki. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
- Kurka wysiadywała jajka. Na początku wykluły się 4 kurczaczki, następnie 1 kurczaczek, chwilę później jeszcze 2 kurczaczki. Ile kurczaczków wykluło się z jajek?

4. Ćwiczenia logorytmiczne z wykorzystaniem wiersza K. Datkun- Czerniak ,,Kurka”.

Rytmizowanie wiersza i jednoczesne wykonywanie prostych ruchów w parach.

Kurko, kurko,                                    (dzieci dwa razy uderzają w ręce partnera z pary)
to twoje podwórko?                          (wykonują obrót wokół własnej osi, w lekkim skłonie, z ręką wskazującą kierunek obrotu)
- To moje podwórko                          (wykonują obrót wokół własnej osi w przeciwnym kierunku)
i to moje piórko!                                (trzy razy klaszczą w dłonie partnera)
Jeśli chcesz-                                     (krzyżują ręce, przeciągają się)
to je bierz!
Jak chcesz dwa,                               (uderzają o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą w dłonie partnera)
dam ci ja.                                          (jak wyżej)

5. Utrwalanie piosenki „Święta – biją dzwony”. 

A teraz czas na przerywnik muzyczny- posłuchajcie proszę piosenki, którą wczoraj poznaliście.

https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0

6. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „Na spacerze w parku”. 

Rodzic opowiada o spacerze po parku i o tym, co można zobaczyć w nim wczesną wiosną. Dziecko chodzi po pokoju. Rodzic co jakiś czas przerywa opowiadanie. Dziecko wykonuje swobodne improwizacje ruchowe do opowiadania.

„Spacerujemy po parku, jest ładna pogoda. Świeci słonko. Słonko rozgrzewa nasze buzie.
Czujesz ciepło na swojej twarzy? Uśmiechnij się do słonka. Rozejrzyj się, widzisz po lewej stronie, jak pięknie rosną krokusy i przebiśniegi?
Ruszasz dalej, wieje przyjemny wiaterek. Popatrz – tam w górze, widzisz lecącego bociana? Pomachaj do niego. Popatrz na drzewo po prawej stronie. Słyszysz, jak pięknie śpiewają siedzące na nim ptaki?

7. Zabawa z liczeniem „Wiosenne kwiaty”.

Potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady :) Drodzy Rodzice, zabawę z liczeniem można przeprowadzić również na świeżym powietrzu. Zamiast łyżek można wykorzystać gałązki lub patyczki:)
Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.

• „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
• Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
• Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
• Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
• „Które kwiaty są większe?”
• „Ile jest dużych kwiatów?”
• „O ile więcej jest małych kwiatów?
• Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
• "A ile jest małych kwiatów?"
• Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
• Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
• „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”

8. Zabawy na świeżym powietrzu.

Kochani, pogoda nam sprzyja, dlatego zachęcam Was do zabaw na świeżym powietrzu. Ruch jest potrzebny Wam do prawidłowego rozwoju, więc warto korzystać z okazji. Zabawy ruchowe sprawiają, że kształtuje się poczucie równowagi, sprawność mięśni, precyzja ruchów, zręczność. Do tego dziecko wyszaleje się i rozładuje nagromadzoną energię. To polepszy też jego zdrowie, sen i apetyt. Swobodny, wszechstronny ruch to też sposób na zapobieganie wadom postawy. Same korzyści!!! Oto kilka propozycji zabaw:

- Rzut do celu – można rzucać do celu, do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty/koca obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możesz z czasem zwiększać, tak by dziecko miało większą trudność i jednocześnie przybierało inną pozycję do rzutu.
- Kręgle – z puszek, plastikowych butelek. Wystarczy piłka i zabawa gotowa.
- Poszukiwanie skarbu – skarb można ukryć w piasku, pod krzaczkiem. Można po prostu zachęcić dziecko do poszukiwania skarbu, jak w zabawie w chowanego, a można stworzyć całą historię. Chować karteczki, z kolejnymi wskazówkami, rysować kredą wskazówki itp.
- Sadzenie roślinek – w ogrodzie, na balkonie, a nawet w domu na parapecie – teraz można zasadzić np. cebulkę, bratki. Możesz też zaproponować nalanie wody do konewki i podlewanie.
- Gra w piłkę – nożną, do celu, siatkówka.
- Tor przeszkód – możliwości jest mnóstwo. Może być to tor przeszkód do przejścia na boso np. kamyki, piasek, kartki papieru, folia, trawa (w zależności od pogody i temperatury na zewnątrz). Może być to tor do przejazdu rowerkiem np. z pachołków, patyków.
- Ciepło, zimno – można dodać w zabawie o poszukiwaniu skarbu.
- Rower, hulajnoga – rowerek to świetny sposób na kształtowanie dużej motoryki. Podobnie hulajnoga, wpłynie na koordynację i rozwój sprawności motorycznej.
- Balony – sprawdzą się i w domu i na dworze. Do podrzucania, łapania, kopania, szukania.
- Rysowanie kredą na chodniku.

Kochane Lwiątka, dziękuję Wam za wspólną pracę. Od jutra rozpoczynamy świąteczną przerwę, która potrwa do wtorku włącznie. Na pożegnanie przesyłam Wam wiersz- taki wyjątkowy- wiersz z życzeniami.

Miłego dnia!!!
Pani Andżelika

„Wielkanoc”

Wielkanocny baranek zamieszkał w koszyku,
Kolorowych jajek jest też w nim bez liku.
I smaczna szyneczka gotowa do święcenia,
Jeden drugiemu składa dziś życzenia.
Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta,
Serce się raduje, uśmiech dziś króluje.
Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy,
Choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy.
Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy,
To, co poświęcone z koszyczka zjadamy.
Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień,
Wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać się.
Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba,
Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z nieba.
Wszystkim dużym i tym małym składam życzenia,
Zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości,
Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje.
WESOŁYCH ŚWIĄT!


line

Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas. Zdjęcie: Świąteczny czas.