O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

NAUCZANIE ZDALNE 07.04.


line

     Witajcie Rybki po świątecznej przerwie. Czas wrócić do działania. Przez kolejne trzy dni spróbujemy muzykować.

1. Zacznijmy od opowiadania. Otwórzcie książki – te, które bierzemy na maty i otwórzcie na stronie 46-47. Posłuchajcie. Opowiadanie Barbary Szelągowskiej „Domowa fabryka dźwięków”:
"Ada bardzo lubiła zimę i długie sople zwisające z rynien. Czasem próbowała na nich grać za pomocą łyżeczki do herbaty. Dziewczynka marzyła jednak o prawdziwym instrumencie, zwłaszcza od momentu, kiedy dowiedziała się o przedszkolnym pokazie talentów. Bardzo chciała wziąć w nim udział.
- Tatusiu, dlaczego ja na niczym nie umiem grać? Niektóre dzieci chodzą na lekcje gry na różnych instrumentach, a ja nie – powiedziała z żalem.
- To może zapiszemy cię na naukę gry na pianinie? – odparła mama. – Tylko nie wiem, czy uda ci się czegoś nauczyć przez dwa tygodnie. Właśnie wtedy jest konkurs.
- Będę się szybko uczyć, mamusiu. Obiecuję – zawołała dziewczynka z entuzjazmem.
- Obawiam się córeczko, że to nie wystarczy. Wcale nie jest łatwo grać na instrumentach. Trzeba się uczyć wiele lat, a nie tygodni.
- To nie wezmę udziału w konkursie? – zapytała zasmucona Ada.
- Wiecie co, kochani – odezwała się nagle babcia – chyba mam doskonały pomysł. Same zrobimy instrumenty – zaproponowała, patrząc na wnuczkę.
- Super! Założymy fabrykę domowych instrumentów. W takim razie będę grała na soplach łyżeczką do herbaty, babciu!
- Chyba nie da rady. W przedszkolu jest zbyt ciepło. Obawiam się, że po naszych instrumentach zostałaby co najwyżej mokra plama. Musimy wymyślić coś innego – powiedziała babcia, rozglądając się po kuchni. - Mam! Puszka po groszku! Jeszcze potrzebuję papierowego talerzyka! I bębenek gotowy – powiedziała dumna z siebie babcia, kładąc talerzyk na pustą puszkę.
- Babciu, ty to masz superpomysły! – z podziwem zawołała Ada. – A może wiesz, co można zrobić z pudełeczka po jajku z niespodzianką? Może się do czegoś przyda.
- Oczywiście, że tak. Nasypiemy do środka kaszy i grzechotka gotowa.
Nagle dziadek głośna kichnął i wyciągnął ostatnią chusteczkę do nosa.
- Ups. Skończyły się. Zostało tylko puste pudełko do wyrzucenia.
- Niczego nie będziemy wyrzucać. Zrobimy z tego pudełka gitarę – zawołała uradowana babcia. Poproszę tylko kilka gumek recepturek. To będą nasze struny.
- Babciu, a ja mam rolkę po ręcznikach papierowych. Może też nam się przyda.
Babcia wycięła odpowiedni otwór otwór w pudełku, do którego po chwili wsunęła rolkę.
- I jak wam się podoba moja gitara?
Wszyscy z uznaniem pokiwali głowami.
Minęły dwa tygodnie. Dziewczynka codziennie ćwiczyła. Dzieci w czasie konkursu grały na różnych instrumentach. Jako ostatnia wystąpiła Ada. Cała rodzina z niecierpliwością czekała na jej występ. Podekscytowana dziewczynka zagrała na ręcznie wykonanych instrumentach. Wszystkim bardzo spodobał się występ artystyczny i przeszedł do historii przedszkola jako najbardziej pomysłowy.
- Babciu, słyszałaś te oklaski? – szepnęła dziewczynka, wracając do domu. – One nie były tylko dla mnie.
- A dla kogo jeszcze? – zaciekawiła się babcia.
- Dla ciebie, babciu! W końcu to był twój pomysł – powiedziała Ada i cmoknęła babcię w policzek".


Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- jakie instrumenty wykonały babcia i Ada w domowej fabryce instrumentów?
- powiedzcie, czy potraficie grać na jakimś instrumencie?
- a jakie znacie instrumenty?
- jakie instrumenty możemy zrobić sami?

2. A teraz weźcie czerwone karty pracy i otwórzcie na stronie 6. Popatrzcie, jakie instrumenty przedstawione są na ilustracjach? Podajcie nazwy instrumentów i podzielcie ich nazwy na sylaby: gi-ta-ra, tam-bu-ryn, bę-be-nek, skrzyp-ce. Narysujcie teraz tyle kresek, ile mamy sylab: pod gitarą narysujemy 3 kreski, pod bębenkiem – 3 kreski, pod tamburynem – 3 kreski, pod skrzypcami – 2 kreski. Rysujcie teraz po szarych liniach wokół instrumentów – każdy instrument innym kolorem. Na koniec weźcie czarną kredkę i rysujcie nuty po śladach.

3. Zapraszam do zabawy „Tancerze”: Poproście rodziców o włączenie waszej ulubionej piosenki. Tańczcie przy niej. Podczas przerwy w muzyce zatrzymujecie się i przybieracie dowolną pozycję, stojąc na jednej nodze.

4. Posłuchajcie teraz piosenki „Śpiewaj, tak jak on”:

https://www.youtube.com/watch?v=jMg8B3Can_o

ŚPIEWAJ TAK JAK ON
muzyka: K. Kwiatkowska
słowa: J. Mackiewicz

Szumią w lesie stare drzewa
Kos piosenkę z nami śpiewa

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Siedzi czyżyk na gałązce
Szpak zaprosił go na koncert

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Dzięcioł stuka w korę drzewa
Cały las już z nami śpiewa

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Myślę, że najprostszy jest refren, więc powtórzcie go kilka razy. Możecie też potańczyć przy tej piosence.

5. Oczywiście zachęcam do pobytu na powietrzu.
6. Dla chętnych dodatkowe karty pracy i kolorowanki.

Pozdrawiam wszystkie Rybki…pani Patrycja

line

Plik do pobrania: karta_pracy_1.doc
Plik do pobrania: karta_pracy_2.doc
Plik do pobrania: kolorowanka_1.doc
Plik do pobrania: kolorowanka_2.doc