 |
|
|
|
NAUCZANIE ZDALNE 07.04.2021
|
|
|
|
Witam Was Tygryski
1. Dzisiaj porozmawiamy o zwierzętach z wiejskiej zagrody. Na początek posłuchajcie wierszyka S.Kraszewskiego
Na wiejskim podwórku
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate (cielątko),
Kozę – rogate (koźlątko),
Owcę – kudłate (jagniątko),
Świnkę – różowe (prosiątko),
Kurkę – pierzaste (kurczątko),
Gąskę – puchate (gąsiątko),
Kaczkę – płetwiaste (kaczątko),
Znalazło mamę każde dzieciątko.
2.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Jak mówimy na dziecko krowy/kozy/owcy itd.
Czego wystraszyły się dzieci, że aż się pogubiły?
Co się stało, że zwierzątka wyszły z kryjówek?
Która w kolejności jest krowa?
Jak nazywa się drugie zwierzątko?
Jakie zwierzątko jest trzecie?
Czy czwarte zwierzątko to prosiątko? itd.
Obrazki w załączniku( nie trzeba drukować).
3.„Rodzic z dzieckiem” – zabawa dydaktyczno-ruchowa – dzieci losują emblematy zwierząt i poruszają się w rytmie piosenki „Stary Donald farmę miał”. Na przerwę w muzyce dzieci dobierają emblematy w pary tak, aby w każdej parze było zwierzątko rodzic i zwierzątko dziecko tego samego gatunku np. krowa-cielątko/kura-kurczaczek/owca- jaglątko. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie ( obrazki w załączniku)
https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk
4.„Czyj to głos?” – zagadki ortofoniczne – posłuchajcie odgłosów zwierząt, spróbujcie wskazać odpowiednie zwierzę na obrazku oraz powtarzajcie wydawane przez nie dźwięki.
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&ab
5.Dopowiedz i zrób– zabawa z rymami.
Poproś rodzica, aby wypowiadał zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Wykonujecie czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
6. Jeśli masz ochotę wykonaj dowolnie wybrane zwierzę np.: krowę, świnkę itp.
Propozycje prac, karty pracy oraz kolorowanki w załączniku.
Życzę udanej zabawy
pani Małgosia |
Plik do pobrania: zwierzetazwiejskiegopodworka.pdf
|
|
 |