Dzień dobry Lwiątka!!!
Witajcie po świątecznej przerwie:)
Czy wiecie, jaki mamy teraz miesiąc? Tak, kwiecień. Wczoraj był szósty dzień kwietnia, który dzień tego miesiąca jest dzisiaj? A jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?
1. Powitanka na dziś:
Środa wita wszystkich dziś,
wie to lalka, wie to miś.
Razem nam tu dobrze jest,
bardzo dobrze jest.
(wyklaskujemy)
2. Powiemy teraz rymowankę o porach roku:
Wiosna, lato, jesień, zima,
nic pór roku nie zatrzyma.
Wiem to ja, wiesz to ty,
raz, dwa, trzy.
Jaką mamy porę roku? Tak, wiosnę. Powiedzcie szeptem WIOSNA… a teraz głośno WIOSNA.
Dobrze, moi drodzy powtórzyliśmy sobie pory roku, określiliśmy dzień tygodnia to teraz czas na zabawę.
W tym tygodniu będziemy omawiać temat „Wiosna na wsi”.
Chciałabym, abyście posłuchali odgłosów dochodzących z wiejskiego podwórka. Czy potraficie rozpoznać zwierzątka po głosach? Uwaga!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
3. Wiersz T.M. Massalskiej „W gospodarstwie”.
Poproście ładnie rodziców o przeczytanie wiersza, który znajduje się w Waszych książkach na stronach 68- 69. Drodzy Rodzice, proszę porozmawiać z dziećmi na temat wiersza:
- Kto pieje od świtu?
- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
- Od kogo opędza się koń?
- Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
- Kto głośno szczeka?
4. Ćwiczenia ortofoniczne.
Proszę, aby dzieci popatrzyły na ilustrację związaną z wierszem. Rodzic wskazuje zwierzę a dziecko nazywa je i naśladuje jego głos.
W plikach załączyłam dla Was obrazki zwierząt, produktów oraz przedmiotów, które możemy zobaczyć na wiejskim podwórku. Podzielcie proszę nazwy poszczególnych obrazków na sylaby.
5. Zabawa orientacyjna- określanie kierunków.
W kartach pracy na stronie 70 jest baranek, który ma ochotę zjeść sianko. Waszym zadaniem jest odwzorować drogę baranka do siana. Powiedzcie rodzicom, w jakich kierunkach poruszał się baranek.
6. Opowiadanie na podstawie zdjęć o tym, co dzieje się z mlekiem otrzymanym od krów. (książka strona 70-71).
Pod zdjęciami znajdują się produkty, jakie otrzymujemy z mleka. Czy potraficie je nazwać? Które z tych produktów chętnie zjadacie?
Na stronie 71 przedstawiona została, w formie graficznej instrukcja wykonania serków smakowych. W kolumnie pierwszej (od lewej strony) znajduje się rozdrobniony ser ze śmietaną. W środkowej kolumnie- są dodatki a w kolumnie trzeciej efekt końcowy, czyli serek smakowy. Zachęcam Was do wykonania takiego serka. Na pewno smakuje pysznie i jest bardzo zdrowy.
7. Matematyczne zabawy.
W karcie pracy na stronie 71 należy ułożyć zadania do przedstawionych sytuacji. Jako liczmany możecie wykorzystać wykałaczki, patyczki znalezione na spacerze, nakrętki po napojach.
Spróbujcie sami ułożyć zadanie. Powodzenia!!!!
Na zakończenie zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Zwierzęta na wsi -gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania”.
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
Pozdrawiam Was cieplutko!!!
Pani Andżelika
|