O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

NAUCZANIE ZDALNE 08.04.


line

     Dzień dobry Rybki. Co słychać u Was??? Wszyscy zdrowi? Mam nadzieję, że tak. Pogoda za oknem nie zachęca do spacerów, więc może muzyka poprawi Wasze humory.

1. Na początek zabawa ruchowa „Muzycy”. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Podczas przerwy naśladują grę na instrumentach, których nazwę podaje rodzic, np. na trąbce, na pianinie, na bębenku, na gitarze.

2. A teraz posłuchajcie jak grają różne instrumenty: pianino, gitara, saksofon, perkusja, skrzypce, trąbka, wiolonczela, flet.

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

Dźwięki którego instrumentu podobały wam się najbardziej? Ja najbardziej lubię pianino i skrzypce.

3. A gdzie możemy zobaczyć bardzo dużo instrumentów? W orkiestrze. A jak nazywa się osoba grająca na instrumencie muzycznym? Muzyk. W zależności od tego na jakim instrumencie gra osoba, określamy ją nazwą pochodzącą od instrumentu, np. gitara – gitarzysta, pianino – pianista, skrzypce – skrzypek/skrzypaczka, perkusja – perkusista/perkusistka, flet – flecista/flecistka.

Posłuchajcie teraz jak brzmi orkiestra (oczywiście fragment):
https://www.youtube.com/watch?v=STUkbMPtDtk

Popatrzcie, ilu tam muzyków, ile instrumentów!!! A jakie piękne dźwięki możemy usłyszeć!!! Orkiestra to zespół ludzi – muzyków, którzy potrafią grać na różnych instrumentach. W dodatku każdy z nich musi słuchać tego, co gra inna osoba i każdy musi zagrać w odpowiednim momencie. Muzycy muszą też patrzeć na dyrygenta, czyli tego pana, który stoi przed nimi, i muszą znać jego ruchy, aby wiedzieć czy zagrać ciszej, czy głośniej.

4. Usiądźcie teraz wygodnie, zamknijcie oczy… i nasłuchujcie… Co słyszycie? Jakie dźwięki możecie usłyszeć w waszym domu? Może woda się w kuchni gotuje i słychać gwizd czajnika? Może samochody przejeżdżają obok Waszego domu? Może ktoś rozmawia przez telefon? A może słychać jak burczy wam w brzuszkach? 😊

5. Połóżcie się teraz wygodnie i poproście rodziców, aby włączyli wam utwór A. Vivaldiego „Wiosna” (fragment): https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Jaka była ta muzyka? Wesoła czy smutna? Szybka czy wolna? Jakiego instrumentu słychać najwięcej? (skrzypce).

6. A teraz otwórzcie karty pracy na stronie 7. Jaki instrument widzicie? Tak, to bębenek. Rysujcie po śladzie.
Na dole strony mamy instrumenty muzyczne. Podajcie ich nazwy: trójkąt, trąbka, flet, bębenek, talerze. Naśladujcie za osobą dorosła dźwięki instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Naśladujcie grę na tych instrumentach.

7. Jeśli skończyliście to zadanie to przewróćcie kartkę na stronę 8. Mamy tam dwa obrazki. Obrazki wyglądają tak samo??? Na pewno??? Znajdźcie i zaznaczcie na dolnym obrazku cztery różnice między nimi. To dla was bułka z masłem!!! A na koniec rysujcie czarną kredką linie po śladzie.
8. W załączniku zadanie dla chętnych.

Dziękuję wam, że tak pięknie pracujecie. Ściskam was mocno, pani Patrycja

line

Zdjęcie: NAUCZANIE ZDALNE 08.04. Zdjęcie: NAUCZANIE ZDALNE 08.04.

Plik do pobrania: polacz_z_nutkami_instrumenty_muzyczne.doc