Dzień dobry Lwiątka,
Witam Was w czwartkowy poranek. Mam nadzieję, że jesteście gotowi na kolejne zabawy. A więc zaczynamy :)
1. Na miły początek dnia trochę się poruszajmy !!!
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
2. Moi drodzy, czy wiecie, co dzieje się z mąką otrzymaną ze zbóż?
Otwórzcie proszę książkę na stronie 72 i popatrzcie na ilustrację.
Dla podpowiedzi posłuchajcie wiersza Bogusława Szut ,,Pieczywo”.
Skąd, na stole, smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę .
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna).
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
Z mąką trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
Z ciasta robi: chleb, rogale...W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! Ślinka leci. Więc, smacznego , drogie dzieci !
Krótka rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza.
- O czym jest ten wiersz ?
- Kto pracuje wytrwale by mógł powstać chleb?
- Co robi rolnik?
- Gdzie pracuje piekarz?
- Co on wypieka?
Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu „ Od ziarenka do bochenka”.
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI
3. Co to za zwierzątko?
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka. (krowa)
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają. (świnka)
Dość nerwowe jestem zwierzę,
jeśli na łące nie leżę.
Walczę z toreadorami,
a ciosy zadaję rogami. (byk)
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają. (owce)
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje "Kukuryku!". (kogut)
Wytworny jest niebywale,
czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie,
to usłyszysz ... gulgotanie. (indyk)
Nie czuj przy niej żadnej trwogi,
choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz,
to Matołek słynny nasz. (koza)
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da. (kura)
Może być dzika, może też domowa.
Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa. (gęś)
Udało się Wam odgadnąć wszystkie zagadki? Poniżej prezentuję zdjęcia zagadkowych zwierzątek :)
4. Moi Drodzy, w karcie pracy na stronie 72 znajdziecie również zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka. Nazwijcie je, podzielcie ich nazwy na głoski a pod każdym zwierzątkiem narysujcie tyle kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa. Dla ułatwienia- najpierw podzielcie nazwy zwierząt na sylaby, a następnie na głoski.
5. Zabawa ruchowa „Kotki na spacerze”– dziecko udając, że jest kotkiem, czworakuje po pomieszczeniu, a na umówiony sygnał przeciąga się, robi koci grzbiet, miauczy; i tak kilka razy.
6. Krowa- kodowanie.
W załączonym pliku jest dla Was zadanie. Musicie zaprowadzić krowę na zieloną trawkę zgodnie z zamieszczonym kodem.
7. Na zakończenie zapraszam Was do zabawy w rymy.
W Waszych kartach pracy, na stronie 73 są obrazki, których nazwy rymują się. Odszukajcie proszę pary i połączcie je ze sobą.
Powodzenia!!!!
Miłego dnia!!
p. Andżelika
|