O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

NAUCZANIE ZDALNE 09.04.


line

Witajcie Rybki… czy wczorajsza muzyka chociaż na chwilę wprowadziła was w dobry nastrój? Dziś zapraszam też do myzkowania. Zaczynamy…

1. Na początek zabawa: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

2. Teraz pora na ćwiczenia buzi i języka:
• „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
• Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
• Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
• Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
• Kląskanie językiem.
• Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
• Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
• Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
• Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
• Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
• Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

3. Dziś trochę policzymy. Rodzice - kart pracy nie trzeba drukować. Można je pobrać na komputer i otworzyć, a dziecko może wykonywać zadanie dotykając palcem monitora, może przeliczać i wskazywać.

Karta pracy nr 1 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy instrumentów.
Ile mamy fletów: jeden, dwa, trzy. Ile kółek pokolorujemy? Trzy.
Ile mamy gitar: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy saksofonów: jeden, dwa, trzy, cztery. Ile kółek pokolorujemy? Cztery.
Ile mamy fortepianów: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy tamburynów: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć? Ile kółek pokolorujemy? Pięć.
Świetnie sobie radzicie z liczeniem.

Karta pracy nr 2 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy sylab. A więc najpierw dzielimy nazwy instrumentów na sylaby. Zaczynamy.
pu-zon kolorujemy 2 kółka
o-bój kolorujemy 2 kółka
for-te-pian kolorujemy 3 kółka
gi-ta-ra kolorujemy 3 kółka
skrzyp-ce kolorujemy 2 kółka
bę-be-nek kolorujemy 3 kółka

4. Do kolejnej zabawy potrzebny będzie utwór muzyczny. Poproście rodzica, żeby włączył piosenkę, a zadaniem dziecka jest poruszanie się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymują się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się
w ciszę. Po upływie 5–7 sekund otwórz oczy.
Co słyszeliście, kiedy była cisza? Czy cisza jest przyjemna? Czy czasami warto posiedzieć w ciszy? Porozmawiajcie o tym ze swoimi rodzicami.

5. A teraz wyciągnijcie z czerwonej teczki WYPRAWKA PLASTYCZNA mandolinę. Wypchnijcie ją z kartki. Pokolorujcie ją, a następnie przyklejcie jej struny z włóczki lub sznurka.

6. Jeśli chcecie wykonać jeszcze jeden instrument to możecie zrobić grzechotkę. Instrukcja wykonania w załączniku.

7. Na koniec muzyczne wyciszenie. Połóżcie się wygodnie na plecach, zamknijcie oczka i słuchajcie utworu delikatnie uderzając palcami w rytm muzyki – stwórzcie własną paluszkową improwizację muzyczną - https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY 

Dziękuję Wam wszystkim za wspaniałą pracę. Wysyłam wszystkim serduszka💓💓💓🥰🥰🥰pani Patrycja

line

Plik do pobrania: kolka_.doc
Plik do pobrania: rysuj_po_sladzie.doc
Plik do pobrania: sylaby.doc
Plik do pobrania: grzechotki_z_rolek1.doc