Witajcie Rybki… czy wczorajsza muzyka chociaż na chwilę wprowadziła was w dobry nastrój? Dziś zapraszam też do myzkowania. Zaczynamy…
1. Na początek zabawa: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
2. Teraz pora na ćwiczenia buzi i języka:
• „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
• Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
• Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
• Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
• Kląskanie językiem.
• Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
• Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.
• Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
• Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.
• Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
• Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.
3. Dziś trochę policzymy. Rodzice - kart pracy nie trzeba drukować. Można je pobrać na komputer i otworzyć, a dziecko może wykonywać zadanie dotykając palcem monitora, może przeliczać i wskazywać.
Karta pracy nr 1 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy instrumentów.
Ile mamy fletów: jeden, dwa, trzy. Ile kółek pokolorujemy? Trzy.
Ile mamy gitar: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy saksofonów: jeden, dwa, trzy, cztery. Ile kółek pokolorujemy? Cztery.
Ile mamy fortepianów: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy tamburynów: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć? Ile kółek pokolorujemy? Pięć.
Świetnie sobie radzicie z liczeniem.
Karta pracy nr 2 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy sylab. A więc najpierw dzielimy nazwy instrumentów na sylaby. Zaczynamy.
pu-zon kolorujemy 2 kółka
o-bój kolorujemy 2 kółka
for-te-pian kolorujemy 3 kółka
gi-ta-ra kolorujemy 3 kółka
skrzyp-ce kolorujemy 2 kółka
bę-be-nek kolorujemy 3 kółka
4. Do kolejnej zabawy potrzebny będzie utwór muzyczny. Poproście rodzica, żeby włączył piosenkę, a zadaniem dziecka jest poruszanie się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymują się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się
w ciszę. Po upływie 5–7 sekund otwórz oczy.
Co słyszeliście, kiedy była cisza? Czy cisza jest przyjemna? Czy czasami warto posiedzieć w ciszy? Porozmawiajcie o tym ze swoimi rodzicami.
5. A teraz wyciągnijcie z czerwonej teczki WYPRAWKA PLASTYCZNA mandolinę. Wypchnijcie ją z kartki. Pokolorujcie ją, a następnie przyklejcie jej struny z włóczki lub sznurka.
6. Jeśli chcecie wykonać jeszcze jeden instrument to możecie zrobić grzechotkę. Instrukcja wykonania w załączniku.
7. Na koniec muzyczne wyciszenie. Połóżcie się wygodnie na plecach, zamknijcie oczka i słuchajcie utworu delikatnie uderzając palcami w rytm muzyki – stwórzcie własną paluszkową improwizację muzyczną - https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY
Dziękuję Wam wszystkim za wspaniałą pracę. Wysyłam wszystkim serduszka💓💓💓🥰🥰🥰pani Patrycja
|