Witajcie Żabki… czy muzyka chociaż na chwilę wprowadza was w dobry nastrój? Dziś zapraszam
też do muzykowania. Zaczynamy…
1. Na początek zabawa: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
2. Teraz pora na ćwiczenia buzi i języka:
• „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
• Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
• Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
• Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
• Kląskanie językiem.
• Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu
ust / żuchwa opuszczona/.
• Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego
kącika ust.
Rurka – wargi ściągnięte i zaokrąglone unoszą boki języka.
• Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i
„grota”.
• Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
• Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta
zamknięte.
3.Dziś trochę policzymy. Rodzice - kart pracy nie trzeba drukować. Można je pobrać na
komputer i otworzyć, a dziecko może wykonywać zadanie dotykając palcem monitora, może
przeliczać i wskazywać.
Karta pracy nr 1 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy instrumentów.
Ile mamy fletów: jeden, dwa, trzy. Ile kółek pokolorujemy? Trzy.
Ile mamy gitar: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy saksofonów: jeden, dwa, trzy, cztery. Ile kółek pokolorujemy? Cztery.
Ile mamy fortepianów: jeden, dwa. Ile kółek pokolorujemy? Dwa.
Ile mamy tamburynów: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć? Ile kółek pokolorujemy? Pięć.
Świetnie sobie radzicie z liczeniem.
Karta pracy nr 2 – Pokoloruj tyle kółek, ile mamy sylab. A więc najpierw dzielimy nazwy
instrumentów na sylaby. Zaczynamy.
Pu-zon kolorujemy 2 kółka
o-bój kolorujemy 2 kółka
for-te-pian kolorujemy 3 kółka
gi-ta-ra kolorujemy 3 kółka
skrzyp-ce kolorujemy 2 kółka
bę-be-nek kolorujemy 3 kółka
4. Do kolejnej zabawy potrzebny będzie utwór muzyczny. Poproście rodzica, żeby włączył
piosenkę, a zadaniem dziecka jest poruszanie się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka
cichnie, dziecko zatrzymują się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się
w ciszę. Po upływie 5–7 sekund otwórz oczy.
Co słyszeliście, kiedy była cisza? Czy cisza jest przyjemna? Czy czasami warto posiedzieć w
ciszy? Porozmawiajcie o tym ze swoimi rodzicami.
5. Jeśli chcecie wykonać jeszcze jeden instrument to możecie zrobić grzechotkę. Instrukcja
wykonania w załączniku.
6.Na koniec muzyczne wyciszenie. Połóżcie się wygodnie na plecach, zamknijcie oczka i słuchajcie utworu delikatnie uderzając palcami w rytm muzyki – stwórzcie własną paluszkową improwizację muzyczną - https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY
Pozdrawiam serdecznie, pani Patrycja (w zastępstwie) 😊
|