Wiosna w ogrodzie 9.04.21.
Moi kochani dzisiaj zachęcam do ćwiczeń gimnastycznych, jeżeli pogoda i miejsce pozwoli możecie pobawić się w ogrodzie.
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Do mnie” . Dziecko biega po „ogrodzie” (pokoju)– podskakuje, pląsa – na sygnał „do mnie” podbiega do osoby prowadzącej zabawę, która zmienia miejsca tak, aby dziecko reagowało na zmiany.
2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – dzieci – „drzewa” naśladują kołyszące się drzewa, na sygnał pokazują spadające płatki kwiatów.
3. „Ogrodnicy” – dzieci „przycinają gałęzie drzew” wspinają się na palcach, z rękoma wzniesionymi do góry . Na sygnał odpoczywają: przysiad, ręce obejmują kolana, głowa niska opuszczona.
4. Zabawa z elementami czworakowania – „biedronki w trawie” dzieci czworakują szukając biedronek w trawie, na sygnał prostują się i biegną za odfruwającą biedronką.
5. Ćwiczenia z elementami równowagi – „chory jeż” – dziecko znajduje w ogrodzie jeża, który ma chorą łapkę. Naśladuje poruszanie się jeża na trzech łapkach.
6. Ćwiczenia tułowia – skręty – dziecko staje w rozkroku, prawa ręka ułożona wzdłuż tułowia, lewa robi „daszek” nad czołem , wykonuje skręt w lewo, sprawdza czy w szpaczej budce są ptaki. Tak samo w stronę prawą.
7. Ćwiczenia z elementami toczenia – dzieci czworakują, toczą przed sobą piłeczkę, jak jeża, wolno i ostrożnie.
8. Ćwiczenia z elementami rzutu – celne rzuty piłeczkami do dowolnego pojemnika.
9. Ćwiczenia wyprostne – dziecko wkłada na głowę chusteczkę lub klocek , maszeruje ostrożnie, aby przedmiot nie upadł.
10. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – toczenie piłki nogami.
11. Zabawa z elementami skoku – dziecko biegnie z ogrodu do domu , przeskakuje kałuże powstałe po wiosennym deszczu.
12. Marsz – na sygnał dziecko wspina się na palcach.
Zapraszam teraz do nauki kolejnej zwrotki piosenki pt.: „W naszym ogródeczku”
(link i słowa w środowej zakładce).
Zabawy matematyczne:
Do tych zabaw wykorzystujemy materiały, które możemy znaleźć w domu : klocki, nasiona fasoli, grochu, guziki, pionki, kostki do gry itp.
1. „Czy jest tyle samo?” - układamy zbiory mama swój i dziecko swój– zadajemy dziecku pytanie – czy mamy tyle samo liczmanów, najpierw dziecko określa „na oko” , później przelicza elementy, łącząc w pary, rozdzielając po jednym elemencie.
2. „Rzucam, liczę i dodaję” – dziecko i rodzic rzucają kostką, każdy przelicza ile ma oczek , dziecko porównuje - kto ma więcej, jeśli potrafi dodaje oczka z obu kostek.
3. „Układamy zadania” (pierwsze zdania układa rodzic) – np. : mama posiała 2 nasionka fasoli, a tata jeszcze 3( układamy nasionka na stole), ile nasion posiali rodzice? Kasia miała 5 guziczków przy sweterku, zgubiła 1. Ile guziczków zostało? Itd. Dzieci też mogą spróbować swoich sił i ułożyć zadanie dla mamy.
4. Układamy guziczki na stole różnej wielkości, koloru, ilości dziurek – tworzymy zadania
- ile jest dużych guzików?
- ile jest czerwonych guziczków?
- Ile guzików ma 2 lub 4 dziurki?.....................
Na zakończenie zachęcam całą rodzinę do wspólnej gry planszowej.
Życzę dzieciom wygranej!!!!!