Witajcie pszczółki!:) To już ostatni dzień przed weekendem :)
1.Otwórzcie KP na str. 51 i wykonajcie zadania:
- przeczytajcie wyrazy,
- w każdej grupie połączcie wyraz z lewej strony z wyrazem z prawej strony, który się z nim rymuje,
- połączcie luki w wyrazach z odpowiednimi literami, odczytajcie wyrazy,
- napiszcie litery: j, J po śladach, a potem samodzielnie.
2. KP cz.4, str., 52-53
Samodzielnie czytanie nazw części ciała bociana: głowa, ogon, (pozostałe nazwy czyta rodzic.).
A teraz poćwiczcie pisanie po śladach poznanych liter i przeczytajcie tekst z rodzicem.
3.Zabawa ruchowa: Bocian i wrony. Poproście rodziców, żeby włączyli Wam jakąś piosenkę o bocianie. Maszerujcie w różnych kierunkach przy piosence. Na przerwę w nagraniu rodzic podaje hasło:
Bocian - wtedy stajecie na jednej nodze i wyciągacie przed siebie wyprostowane ręce, tworząc dziób i mówimy: kle, kle, kle żabki mi się chce.
Wrona – wykonujecie przysiad, mówiąc: kra, kra, kra.
4.Droga ptaków do Polski. A teraz wspólnie z rodzicem pokażcie na globusie drogę ptaków z ciepłych krajów do Polski. Rodzic pokazuje dziecku, gdzie leży Egipt (miejsce zimowania bocianów), wspólnie z dzieckiem odnajdują położenie Polski i palcem rysują drogę, jaką przemierzają ptaki (w tym miejscu można też porozmawiać z dzieckiem o odległościach). Następnie rodzic zadaje pytania dziecku:
• Co robią ptaki po powrocie?
• Co się dzieje, gdy ptaki zbudują gniazdo?
• Czy wszystkie ptaki budują gniazda?
5.A teraz zobaczcie ptaszki na obrazkach i wskażcie różnice w budowie ciała wybranych ptaków, zwracając szczególną uwagę na DZIOBY. Spójrzcie na:
- wielkość,
- ubarwienie,
- kształt kończyn,
- ogon,
- dziób.
Zapytajcie dzieci: jak myślicie, dlaczego ptaki mają różne dzioby?
Zatem wskażcie, który ptak ma najdłuższy dziób, a który najkrótszy?
6.Wykonajcie zadania w KP cz.4, str. 53 i 55.
Życzę Wam miłego weekendu Pani Żaneta :)
|