Witajcie moi drodzy. Mamy już piątek. Jak ten czas szybko leci. Wykonacie dzisiejsze zadania i znowu macie wolne. Więc, żeby nie tracić czasu zabieramy się do pracy.
1. Dzisiaj poznamy zwierzęce rodziny. Na początek chciałabym, abyście obejrzeli krótki film i wsłuchali się w odgłosy jakie wydają wiejskie zwierzęta.
https://youtu.be/xlcQL4NfaHc
Następnie włączcie kolejny film i zamknijcie oczy. Wsłuchajcie się w zagadki dźwiękowe i spróbujcie zgadnąć jakie zwierzęta słychać.
https://youtu.be/3oE8dF4HPAE
Możesz również swoją wiedzę sprawdzić w interaktywnej grze „Kogo słyszysz? – zwierzęta wiejskie”
https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3QGGGML9BibMG-FLVKyXoGGjLfqHFrixDwWjI_LXIjhrMZDKDXmxrui0c
2. Namaluj obrazek pt. „Moja farma” wykonaj pracę dowolną techniką. Może być to praca wykonana kredkami, farbami, plasteliną. Możecie zrobić wyklejankę. A może ktoś pokusi się o wykonanie makiety, w której ustawi swoje zabawki? Liczę na waszą kreatywność i czekam na zdjęcia.
3. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza pt. „Na wiejskim podwórku” S. Kraszewskiego
Na wiejskim podwórku
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate (cielątko),
Kozę – rogate (koźlątko),
Owcę – kudłate (jagniątko),
Świnkę – różowe (prosiątko),
Kurkę – pierzaste (kurczątko),
Gąskę – puchate (gąsiątko),
Kaczkę – płetwiaste (kaczątko),
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi o wierszu i zadajcie im kilka pytań pomocniczych, które przygotowałam. Są to zadania matematyczne, dzięki którym można sprawdzić, czy dzieci uważnie słuchały wiersza. A może trzeba go przeczytać jeszcze raz?
• Jak mówimy na dziecko krowy/kozy/owcy itd.
• Czego wystraszyły się dzieci, że aż się pogubiły?
• Co się stało, że zwierzątka wyszły z kryjówek?
• Ile zwierzątek stoi w naszym szeregu?
• Która w kolejności jest krowa?
• Jak nazywa się drugie zwierzątko?
• Jakie zwierzątko jest trzecie?
• Czy czwarte zwierzątko to prosiątko? itd.
4. Następnie zadanie wymaga od was pełnego skupienia. Chciałabym, abyście stworzyli rodzinę zwierząt. Z przygotowanych przeze mnie obrazków dopasujcie do siebie zwierzęta w taki sposób, aby w każdej rodzinie znalazły się dorosłe i młode zwierzęta jednego gatunku (krowa-byk-cielątko), (owca-baran-jagnię), (kura-kogut-kurczątko), (świnia-knur-prosię), (klacz-koń(ogier)-źrebak) (koza, kozioł, koźlątko) Drodzy rodzice sprawdźcie, czy dzieci wykonują to zadanie poprawnie. Jeśli zadanie sprawia trudność, pomóżcie im. Jeśli są w domu książki, w których dzieci znajdą takie zwierzęta i ich rodziny, to jak najbardziej można z nich skorzystać.
5. Na koniec zachęcam was również do aktywności fizycznej, jak co piątek spotkanie z Lolkiem i Adą. Poruszajcie się trochę.
https://youtu.be/W9Jyu7bfjho
6. Dorzucę wam kilka kart pracy dla chętnych na wolne popołudnie.
Miłego weekendu kochani i widzimy się w poniedziałek, niestety dalej na zdalnym.
Pozdrawiam pani Maja
źródło zdjęć: Internet
przedszkolnepomysły.pl
przedszkouczek.pl
przedszkolankowo.pl
|