 |
|
|
|
NAUCZANIE ZDALNE 12.04.2021
|
|
|
|
Witam Was Tygryski
W tym tygodniu porozmawiamy na temat Ochrony Środowiska.
1. Czy wiecie co to takiego„Ekologia?”, co znaczy „Eko?”- od czego może to być skrót i czym jest ekologia.
Ekologia to nauka o środowisku, która bada, jak na przyrodę wpływają nie tylko ludzie, ale też zwierzęta i rośliny, czyli wszystkie organizmy zamieszkujące naszą planetę. Ludzie mogą decydować, jaki będzie ich ślad na Ziemi. Czy nauczą się, jak dbać o środowisko, czy wręcz odwrotnie – będą żyć, korzystać z zasobów planety, i myśleć tylko o sobie. Szacunek dla przyrody odzwierciedla się nie tylko w segregowaniu śmieci czy oszczędzaniu wody, ale przede wszystkim w sposobie myślenia. Ekologia uczy nas tego, że każdy człowiek ten mały i duży jest cząstką środowiska, dlatego też jego obowiązkiem jest dbanie o nie poprzez m.in. segregowanie odpadów, niemarnowanie jedzenia, oszczędzanie wody czy też dbanie o rośliny i zwierzęta, zwłaszcza o gatunki zagrożone wyginięciem.
2.Na początek posłuchajcie piosenki pt: „Nasza planeta”. Waszym zadaniem jest klasnąć w ręce za każdym razem kiedy usłyszycie słowo „S.O.S”
1.Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref.Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
2.Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref.Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci. 2x
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I&ab
3.„Marsz ekologów” – zabawa ruchowa – maszerujecie w rytmie piosenki „Nasza planeta” unosząc wysoko kolana. W trakcie piosenki można zmieniać kierunek marszu. Zabawę prowadzicie przez czas trwania piosenki.
4.Poproście rodzica o przeczytanie wierszyka S. Kraszewskiego pt: „Śmieciu”.
Kiedy rano słońce świeci,
Wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki w rękach mają,
Bo podwórko zamiatają!
Tu papierek od cukierka,
Tam po soku jest butelka,
Ówdzie puszka po napoju
I pudełko. Może twoje?
Żyć nie można w bałaganie,
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie, znikaj.
5.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza.
-Co robią rano dzieci?
-Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?
-Czego jeszcze nie powinniście robić na placu przedszkolnym i na podwórku?(łamania gałązek drzew, deptać trawników, zrywać kwiatków itp.)
6.Zabawa ruchowa z elementem dramy- „Smutne drzewko i wesołe drzewko”.
Poruszacie się po pokoju przy dźwiękach melodii (link poniżej). Podczas przerwy w grze wcielacie się w rolę drzewka, któremu ktoś połamał gałązki, ponacinał korę- pokazujecie miną, postawą ciała, jak się czuje to drzewko( jest smutne). Następnie znowu poruszacie się przy dźwiękach muzyki,podczas przerwy w grze pokazujecie jak się czuje drzewko, o które dba ogrodnik, które ma całą korę, radośnie sobie rośnie(jest wesołe).
https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4&ab
7. Ekologiczny dom – zapraszam do obejrzenia bajki edukacyjnej
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
8. Jeśli masz ochotę karty pracy w załączniku.
Życzę udanej zabawy
pani Małgosia |
|
|
 |