 |
|
|
|
Zajęcia online 12.04.21
|
|
|
|
Witajcie kochani, zaczynamy kolejny tydzień pracy online. Po zdjęciach, które od Was dostaję, widzę, że dobrze sobie radzicie i chętnie wykonujecie zadania. Oby tak dalej. Wspólnie damy radę.
A dzisiaj zaczynamy bardzo ważny temat "DBAMY O NASZĄ ZIEMIĘ"
1. „Ekologia – co to takiego?” – być może niektórzy z Was wiedzą, co to znaczy. Ale nie wszyscy mogą pamiętać, dlatego obejrzyjcie film z Krzysiem ekologiem, który opowiem Wam o tym, co to jest ekologia i jak powinniśmy dbać o środowisko. Dla tych, którzy nie mogą obejrzeć filmu, poniżej krótko Wam opisałam.
Ekologia to nauka o środowisku, która bada, jak na przyrodę wpływają nie tylko ludzie, ale też zwierzęta i rośliny, czyli wszystkie organizmy zamieszkujące naszą planetę. Ludzie mogą decydować, jaki będzie ich ślad na Ziemi. Czy nauczą się, jak dbać o środowisko, czy wręcz odwrotnie – będą żyć, korzystać z zasobów planety, i myśleć tylko o sobie. Szacunek dla przyrody odzwierciedla się nie tylko w segregowaniu śmieci czy oszczędzaniu wody, ale przede wszystkim w sposobie myślenia. Ekologia uczy nas tego, że każdy człowiek ten mały i duży jest cząstką środowiska, dlatego też jego obowiązkiem jest dbanie o nie poprzez m.in. segregowanie odpadów, niemarnowanie jedzenia, oszczędzanie wody czy też dbanie o rośliny i zwierzęta, zwłaszcza o gatunki zagrożone wyginięciem.
Zachęcam Was do obejrzenia filmu „W kontakcie z naturą”
https://youtu.be/zleExE18fqQ
2. Zapraszam Was do zabawy pt. „Eko-zgadywanka” . Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom poniższe zdanie i sprawdźcie, czy będą potrafili odpowiedzieć na nie poprawnie. Jeśli któreś pytanie sprawi dzieciom trudność podpowiedzcie prawidłową odpowiedź. Możecie wymyślić inne zdania, które utrwalą z dziećmi temat ekologii .
• Czy ekolodzy to osoby, które dbają o środowisko? (ekolodzy to osoby, którym bardzo zależy na tym, aby chronić Naszą Planetę i jej naturalne zasoby)
• Czy wycinanie drzew jest eko? (nie, drzewa jako największe rośliny produkują dużo tlenu, który jest na potrzebny do życia)
• Czy segregowanie śmieci pomaga dbać o przyrodę? (dzięki segregacji śmieci możemy je podzielić na takie które jeszcze mogą się do czegoś przydać oraz na odpady, z których nie da się już nic zrobić, a kiedy trafiają do odpowiedniego kosza nie zaśmiecają środowiska)
• Czy plastikowe reklamówki są przyjazne dla środowiska? (plastikowe reklamówki nie są przyjazne, ponieważ zanieczyszczają środowisko, bardzo długo się rozkładają i zatruwają przyrodę)
• Czy podczas słonecznego dnia trzeba do zabawy w pokoju włączać światło? (Nie)
• Czy lodówkę możemy zostawiać otwartą, jeśli z niej nie korzystamy? (Nie, ponieważ będzie potrzebowała więcej prądu żeby ją znowu schłodzić)
• Czy pralkę włączamy z ubraniami, kiedy jest pełna ubrań ?(Tak bo wtedy oszczędzamy wodę, nie pierzemy jednej rzeczy)
3. Przygotowałam dla was też piosenkę „Z ekologią bądź na Ty” – posłuchajcie aktywnie tej piosenki i za każdym razem, kiedy usłyszycie słowo EKO lub EKOLOGIA klaśnijcie w dłonie. Drodzy rodzice, kiedy dzieci wysłuchają piosenki porozmawiajcie z nimi o jej treści. Być może znajdują się w niej niezrozumiałe dla dzieci wyrazy, które warto wyjaśnić.
Drogie dzieci chciałabym, abyście nauczyły się pierwszej zwrotki i refrenu tej piosenki, i codziennie ją utrwalały.
Z ekologią bądź na Ty
Ekologicznej posłuchaj rady
Segreguj zawsze wszystkie odpady.
Zbieraj kartony, papier, tekturę
bo z tego zrobisz makulaturę.
Wyłączaj światło wychodząc z domu.
Eko postawę wśród dzieci promuj.
Chociaż masz niewiele lat
Ratuj z nami piękny świat.
Sprzątaj, dbaj, segreguj śmieci
Tak powinny robić dzieci.
Szanuj zieleń tak, jak my
Z ekologią bądź na Ty!
Daj dobry przykład i dbaj o przyrodę
W szkole i w domu oszczędzaj wodę.
Eko mądrością zawsze się kieruj
Zapakuj produkty do torby z papieru.
Roślin nie zrywaj, szanuj zwierzęta,
Niech każdy zawsze o tym pamięta.
Chociaż masz niewiele lat
Ratuj z nami piękny świat.
Sprzątaj, dbaj, segreguj śmieci
Tak powinny robić dzieci.
Szanuj zieleń tak, jak my
Z ekologią bądź na Ty! (powtarzamy2x)
melodia:
https://youtu.be/GyuLfEIPKpk
4. Ostatnim zadaniem jest Kodeks EKO-PRZEDSZKOLAKA, czyli dopasowanie obrazków do przeczytanego przez rodzica hasła. Hasła dotyczą tego jakie zachowania pomagają nam dbać o środowisko. Spróbujcie wskazać te obrazki z tych które umieściłam poniżej. Możecie też sami narysować takie obrazki.
• Segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników
• Unikanie plastikowych toreb, korzystanie z toreb wielokrotnego użytku
• Kupowanie ekologicznej żywności, nie marnowanie jedzenia
• Oszczędzanie wody i prądu
• Ponowne wykorzystywanie zużytych materiałów – recykling
• Sadzenie drzew
Na dzisiaj to wszystko, zachęcam Was gorąco do zastosowania powyższego kodeksu w życiu codziennym. Dbajmy o naszą planetę.
Miłego dnia pani Maja
źródło zdjęć: przedszkouczek.pl
czaryzdrukary.pl
Internet
|
|
|
 |